Page 66 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 66

Nekatere vrste raziskav v kvalitativnem raziskovanju


                  utemeljene teorije. Četudi se morda zazdi, da je nepotrebno ali nesmiselno,
                  ker vsaka vrstica nima dokončane povedi in ni nujno, da ima relevantne po-
                  datke za raziskavo, se ta način kodiranja vseeno izkazuje kot zelo uporaben.
                  Veliko idej se nam porodi, ko na tak način obdelamo besedilo in smo jih s
                  splošnim tematskim branjem spregledali (Charmaz, 2006).
                    Posamezna vrstica besedila nam večinoma ne predstavlja primerne, ne-
                  razdeljene enote ali celote za kakovostno analizo. Pri izvedbi vrstičnega ko-
                  diranja moramo biti zato pozorni, da smo osredotočeni tudi na nadaljevanje
                  vsebine povedi, ki bo analizirana v naslednji vrstici (Chenail, 2012).

                  Kodiranje dogodkov. Kar veliko raziskovalcev se odloči tudi za kodiranje do-
                  godkov ali pripetljajev (angl. coding incident-to-incident). Ta način kodiranja
                  ponuja širši vpogled in boljše razumevanje besedila oz. sporočil v njem. Kodi-
                  ranje dogodkov v glavnem vključuje presojanje dogodkov, ki jih zasledimo v
                  zbranem gradivu. Kodiranje dogodkov in njihova presoja nam pomagata pri
                  prepoznavanju lastnosti našega nastajajočega koncepta.
                    Kodiranje dogodkov je primerno, ko smo podatke pridobili na osnovi opa-
                  zovanja. Zapisi podatkov namreč že v osnovi vključujejo dogodke ter njihove
                  krajše zapise. Zato vrstično kodiranje ni tako uporabno. Kot navaja Kathy
                  Charmaz (2006): če želimo pridobiti analitični vpogled na podlagi opazovanj
                  rutinskih dejanj v običajnih okoljih, najprej soočamo in kodiramo podobne
                  dogodke. Šele nato lahko določimo vzorce in pomembne procese. Kasneje
                  nam bo presoja različnih dogodkov lahko dala dodatne vpoglede v preuče-
                  vano stvarnost.
                    Omenili smo nekaj načinov kodiranja, ki jih lahko uporabimo pri začetnem
                  kodiranju po Kathy Charmaz (2006). Izvedba začetnega kodiranja, ki vklju-
                  čuje navedene načine (živo kodiranje, besedno kodiranje, vrstično kodiranje
                  in kodiranje dogodkov), nas vodi k ustrezni nadaljnji analizi utemeljene teo-
                  rije. Pomembno je, da oblikujemo kode, ki jih lahko razvijemo oz. povežemo
                  vkategorije,ki bodo resnično predstavileizkušnje,dogodke,mnenja,odnose
                  in interakcije med udeleženci raziskave.
                  Osredotočeno kodiranje. Začetnemu kodiranju sledi osredotočeno kodiranje.
                  Med le-tem izbiramo in določamo, katere začetne kode so najustreznejše, in
                  jih primerjamo z ostalimi podatki, ki so del analize. Kode na tej stopnji analize
                  utemeljeneteorijeso selektivnein usmerjeneterboljkonceptualnevprimer-
                  javi s kodami, ki smo jih oblikovali v začetnem kodiranju (Glaser, 1978).
                    Osredotočeno kodiranje lahko začnemo, ko imamo oblikovane močne
                  analitične usmeritve začetnega kodiranja. Med celotnim procesom primer-
                  jamo podatke s podatki, nato pa podatke s kodami. Osredotočeno kodiranje


                  66
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71