Page 75 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 75
Oblikovanje ugotovitev in poročila
Jedrna kategorija
Kategorija 1 Kategorija 2 Kategorija 3
Koda 1 Koda 3 Koda 5
Slika 3.1
Hierarhični diagram
Koda 2 Koda 4 Koda 6
prikaza kodiranja
procesa zbiranja in obdelave podatkov(kotje značilnozautemeljeno teo-
rijo), vključijo se risbe ali fotografije določenega raziskovalnega okolja (zna-
čilno za etnografsko raziskavo), v preglednicah se lahko predstavljajo opisne
informacije o vsakem udeležencu (značilno za študijo primera in etnografijo)
(Creswell, 2009) ipd.
Prikazujemo dva tipična primera diagramov, ki ju lahko uporabimo za raz-
lagoaliinterpretacijoinpredstavitevrezultatov.Diagramilahkopredstavljajo
rdečo nit in vodilo pri razlagi ključnih ugotovitev, saj noben dejavnik, ki je bil
na podlagi analize ugotovljen, ni izpuščen in je predmet obravnave. Obliko-
vanje diagrama od nas zahteva analizo gradiva, in ko je slednje analizirano
ter imamo oblikovane diagrame ali sheme, stopi v ospredje interpretacija.
Diagram je lahko preprost in predstavlja neko hierarhijo med kodami ter ka-
tegorijami (slika 3.1).
Sliko v obliki organizacijske sheme za prikaz kodiranja, v katero namesto
pojmov vstavimo imena in jo ustrezno prilagodimo za našo raziskavo, lahko
tudi nadgradimo, in sicer tako, da prikažemo tudi odnose in povezave med
kodami ter med kategorijami (slika 3.2).
Prikazani odnosi in povezave kažejo na kakovostno ali ustrezno obdelavo
podatkov ter poglobljeno razumevanje zbranih podatkov. Pomembno vlogo
pri diagramih ima razlaga, ki jih mora dopolnjevati in podpirati.
Nekaj misli že na tem mestu namenjamo tudi pisanju o procesu in rezulta-
tih kvalitativne raziskave ter branju, ki je s pisanjem povezano. Kot so navedli
nekateri (npr. Creme in Lea, 2013), je branje bistveni del celotnega procesa,
ki pomaga tudi pri pisanju, saj si na njegovi osnovi delamo zapiske, ki nam
koristijo pri pisanju in sklicevanju na druge avtorje.
ZnanislovenskiinmednarodnouveljavljenipisateljDragoJančar(2004,str.
1) je zapisal:
Skozi petindvajset črk slovenske abecede ali poljubno število črk ali pi-
75