Page 75 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 75

Oblikovanje ugotovitev in poročila



                                              Jedrna kategorija


                               Kategorija 1     Kategorija 2     Kategorija 3


                                      Koda 1           Koda 3           Koda 5
             Slika 3.1
             Hierarhični diagram
                                      Koda 2           Koda 4           Koda 6
             prikaza kodiranja
             procesa zbiranja in obdelave podatkov(kotje značilnozautemeljeno teo-
             rijo), vključijo se risbe ali fotografije določenega raziskovalnega okolja (zna-
             čilno za etnografsko raziskavo), v preglednicah se lahko predstavljajo opisne
             informacije o vsakem udeležencu (značilno za študijo primera in etnografijo)
             (Creswell, 2009) ipd.
               Prikazujemo dva tipična primera diagramov, ki ju lahko uporabimo za raz-
             lagoaliinterpretacijoinpredstavitevrezultatov.Diagramilahkopredstavljajo
             rdečo nit in vodilo pri razlagi ključnih ugotovitev, saj noben dejavnik, ki je bil
             na podlagi analize ugotovljen, ni izpuščen in je predmet obravnave. Obliko-
             vanje diagrama od nas zahteva analizo gradiva, in ko je slednje analizirano
             ter imamo oblikovane diagrame ali sheme, stopi v ospredje interpretacija.
             Diagram je lahko preprost in predstavlja neko hierarhijo med kodami ter ka-
             tegorijami (slika 3.1).
               Sliko v obliki organizacijske sheme za prikaz kodiranja, v katero namesto
             pojmov vstavimo imena in jo ustrezno prilagodimo za našo raziskavo, lahko
             tudi nadgradimo, in sicer tako, da prikažemo tudi odnose in povezave med
             kodami ter med kategorijami (slika 3.2).
               Prikazani odnosi in povezave kažejo na kakovostno ali ustrezno obdelavo
             podatkov ter poglobljeno razumevanje zbranih podatkov. Pomembno vlogo
             pri diagramih ima razlaga, ki jih mora dopolnjevati in podpirati.
               Nekaj misli že na tem mestu namenjamo tudi pisanju o procesu in rezulta-
             tih kvalitativne raziskave ter branju, ki je s pisanjem povezano. Kot so navedli
             nekateri (npr. Creme in Lea, 2013), je branje bistveni del celotnega procesa,
             ki pomaga tudi pri pisanju, saj si na njegovi osnovi delamo zapiske, ki nam
             koristijo pri pisanju in sklicevanju na druge avtorje.
               ZnanislovenskiinmednarodnouveljavljenipisateljDragoJančar(2004,str.
             1) je zapisal:


                  Skozi petindvajset črk slovenske abecede ali poljubno število črk ali pi-


                                                                             75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80