Page 80 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 80

Predstavitev kvalitativne raziskave


                                          Pisna           Govorna           Plakat
                  Slika 4.1
                  Najpogostejši načini
                  predstavitve procesa
                                                         Kombinacija
                  in rezultatov raziskave

                  ni strokovna, oz. znanstvena, če je tako besedilo.³ Prednost govorne predsta-
                  vitve pa je tudi v prilagajanju glede na občinstvo ali na poslušalce.⁴
                    Pri govoru pa imamo še eno možnost ali še enega aduta, in to je, da ne le
                  verbalno, govorno sporočamo ali komuniciramo, ampak vključimo tudi ne-
                  verbalno komuniciranje, ki pa mora biti tudi usklajeno ali skladno z bese-
                  dno komunikacijo oz. le-to podpirati. Govorno predstavitev predstavljamo
                  razčlenjenonaklasičnotrodelnostrukturo, kivključuje:pripravo, izvedbo in
                  razpravo.

                  Priprava na govorno predstavitev
                  Za uvod v podpoglavje si sposodimo misel, da se na vsako predstavitev pri-
                  pravljamo vse življenje (Herman in Pavliha, 2020). Drugi (npr. Casson (2007))
                  pa poudarjajo, da naj nikoli ne govorimo brez priprave.⁵
                    Pri pisnem sporočanju smo omenili ustrezen jezik, na katerega moramo
                  biti pozorni tudi pri govoru, saj, kot pravita Bogdana Herman in Pavliha
                  (2020), slovnične napake v govoru stil grobo prizadenejo.
                    Govorno predstavitev, ki menimo, da temelji tako na retoriki kot na komu-
                  nikacijski teoriji, ali če povzamemo Tatjano Zidar Gale (2007), gre pri reto-
                  riki bolj za prepričevanje, bolj za enosmerno komunikacijo, pri komunikaciji
                  pa za sodelovanje, kar pomeni, da je poudarek na dvosmerni komunikaciji,
                  lahko razdelimo na različne dele. Pogosto predstavljajo klasično ali osnov-
                  nošolsko tridelno strukturo: uvod, jedro in zaključek, ki naj bi jih povezovala
                  neka »rdeča nit« (Herman in Pavliha, 2020, str. 40). Uporabimo lahko tudi šti-
                  ridelno strukturo, ki vključuje pripravo,izpeljavo,razpravoinanalizo. Analizo
                  (evalvacijo ali refleksijo) včasih poda občinstvo, lahko pa sami naredimo sa-

                 ³ Glede na predvideno dolžino naj govorna predstavitev le poudari glavne stvari, saj če bodo
                  poslušalci želeli še kaj izvedeti in če niso prej prebrali besedila, bodo vprašali ali pa bodo želeli
                  prebrati. Ali kot je slikovito zapisal Makarovič (1984, str. 146): »Mnogo bolje je, da žele poslušalci
                  obkoncutvojegareferatazvedetišekajveč–kotpadakonecradostnopozdravijokotodrešitev
                  od nekakšne more.«
                 ⁴ Priporočamo, da pri govorjenju ne le kopiramo dele besedila, ampak poskušamo vsebino tudi
                  drugače predstaviti.
                 ⁵ Povzemamo po Cassonu (2007), da če še tako dobro poznamo temo, si moramo vzeti vsaj toliko
                  časa, da si pripravimo vodilne misli.


                  80
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85