Page 76 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 76
Oblikovanje ugotovitev in poročila
Podka-
Koda Koda
tegorija
Podka-
Koda Kategorija
tegorija
Podka- Kate-
tegorija gorija Koda
Jedrna Podka-
Koda
kategorija tegorija
Kate-
Koda Koda
gorija
Koda
Slika 3.2 Prikaz odnosov med kodami in kategorijami
smenk kakega drugega jezika nam je dano potovati in leteti, razumeti,
spoznavati in slutiti, misliti in hrepeneti. In morda je to večja skrivnost
kakor skrivnost silicijevih kristalov, s pomočjo katerih drvi nova tehno-
logija po medmrežnih prostranstvih.
Pisanje je zapleten proces, ki je tako kognitivni kot tudi komunikacijski, po-
leg tega pa vključuje tudi motoriko, ki mora slediti kognitivnemu procesu in
za njim ne preveč zaostajati. Kot komunikacijski proces poleg teme in vrste
besedila upošteva tudi naslovnika/-e. Glede na naslovnika/-e je pisna pred-
stavitev raziskave različnih vrst, npr. znanstveni, strokovni ali poljudni članek,
prispevek v strokovnem ali znanstvenem zborniku, strokovna ali znanstvena
knjiga, zaključno delo študenta ipd. Navedene vrste se razlikujejo tudi po
slogu ali stilu jezika, strokovnosti, obsegu in strukturi.
O pisanju strokovnih in znanstvenih besedil obstaja veliko različnih knjig
(npr. Brcar (2016), Creme in Lea (2013), Hladnik (2002), Roš (2005), Vodopivec
in Vodopivec (2004)). Lahko bi povzeli, da ima vsaka ustanova svoja navodila
in priporočila, ki se med seboj nekoliko razlikujejo.¹
Grafično predstavitev strukture pisnega poročila smo povzeli po Hilary
Glasman-Deal (2010) in jo nekoliko priredili. Slika 3.3 predstavlja razmerja
med različnimi deli besedila o kvalitativni raziskavi, kjer predlagamo, da
imajo uvod in sklepne ugotovitve podobno dolžino. Empirični del je nava-
dno obsežnejši od teoretičnih izhodišč. Lahko je razdeljen na predstavitev
¹ Tudi to besedilo se navezuje na ustanovo, iz katere prihajava, to je Univerzo na Primorskem,
Pedagoško fakulteto (UP PEF).
76