Page 76 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 76

Oblikovanje ugotovitev in poročila



                                  Podka-
               Koda                                                          Koda
                                  tegorija
                                                                   Podka-
                         Koda                Kategorija
                                                                   tegorija
                                  Podka-                 Kate-
                                  tegorija               gorija              Koda

                                              Jedrna               Podka-
                         Koda
                                             kategorija            tegorija
                                                         Kate-
                                   Koda                                      Koda
                                                         gorija

                                                                   Koda
            Slika 3.2  Prikaz odnosov med kodami in kategorijami

                       smenk kakega drugega jezika nam je dano potovati in leteti, razumeti,
                       spoznavati in slutiti, misliti in hrepeneti. In morda je to večja skrivnost
                       kakor skrivnost silicijevih kristalov, s pomočjo katerih drvi nova tehno-
                       logija po medmrežnih prostranstvih.

                    Pisanje je zapleten proces, ki je tako kognitivni kot tudi komunikacijski, po-
                  leg tega pa vključuje tudi motoriko, ki mora slediti kognitivnemu procesu in
                  za njim ne preveč zaostajati. Kot komunikacijski proces poleg teme in vrste
                  besedila upošteva tudi naslovnika/-e. Glede na naslovnika/-e je pisna pred-
                  stavitev raziskave različnih vrst, npr. znanstveni, strokovni ali poljudni članek,
                  prispevek v strokovnem ali znanstvenem zborniku, strokovna ali znanstvena
                  knjiga, zaključno delo študenta ipd. Navedene vrste se razlikujejo tudi po
                  slogu ali stilu jezika, strokovnosti, obsegu in strukturi.
                    O pisanju strokovnih in znanstvenih besedil obstaja veliko različnih knjig
                  (npr. Brcar (2016), Creme in Lea (2013), Hladnik (2002), Roš (2005), Vodopivec
                  in Vodopivec (2004)). Lahko bi povzeli, da ima vsaka ustanova svoja navodila
                  in priporočila, ki se med seboj nekoliko razlikujejo.¹
                    Grafično predstavitev strukture pisnega poročila smo povzeli po Hilary
                  Glasman-Deal (2010) in jo nekoliko priredili. Slika 3.3 predstavlja razmerja
                  med različnimi deli besedila o kvalitativni raziskavi, kjer predlagamo, da
                  imajo uvod in sklepne ugotovitve podobno dolžino. Empirični del je nava-
                  dno obsežnejši od teoretičnih izhodišč. Lahko je razdeljen na predstavitev


                 ¹ Tudi to besedilo se navezuje na ustanovo, iz katere prihajava, to je Univerzo na Primorskem,
                  Pedagoško fakulteto (UP PEF).


                  76
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81