Page 77 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 77
Oblikovanje ugotovitev in poročila
Preglednica 3.1 Osnovni elementi strukture pisnega poročila o kvantitativni in kvalitativni raziskavi
Kvantitativno raziskovanje Kvalitativno raziskovanje
Avtor/-ji Avtor/-ji
Naslov Naslov
Vzgojno-izobraževalni zavod Vzgojno-izobraževalni zavod
Izvleček in ključne besede Izvleček in ključne besede
Uvod Uvod
Predstavitev teorije Teoretična izhodišča ali teoretično ozadje
Empirični del Empirični del
– Problem, namen, cilji – Problem, namen, cilji
–Hipoteze – Raziskovalna vprašanja
–Vzorec – V raziskavo vključene osebe, udeleženci v raziskavi ali sodelujoči a
– Instrument – Tehnike in pripomočki
– Analiza podatkov – Obdelava podatkov
– Rezultati in razlaga b – Ugotovitve in razlaga
c
Sklepne ugotovitve ali sklep Sklepne ugotovitve ali sklep
Viri in literatura Viri in literatura
Priloge Priloge
Opombe Pojmi, ki jih v kvalitativnem raziskovanju uporabljamo namesto pojmov kvantitativnega
a
b
raziskovanja,sonavedenikurzivno. Mesec(1998)je uporabilizraz»izborenot raziskovanja«. Namesto
c
izraza »razlaga« nekateri raje uporabljajo tujko interpretacija. Izraz »sklepne ugotovitve« je povzet iz
Smernic za izdelavo zaključnih del UP PEF (Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, 2015). Pogost
je tudi le izraz »sklep« (angl. conclusion).
Naslov, Izvleček,
Sklepne
avtor(ji), ključne Uvod Teoretični Empirični ugotovitve Literatura Priloge
inštitucija besede del del in viri
Slika 3.3 Shematičen prikaz strukture pisnega poročila
problema, namena in ciljev ter raziskovalnih vprašanj. Nato sledi opis me-
todologije, ki navadno vključuje raziskovalne metode, v raziskavo vključene
osebe/udeležence, pripomočke zbiranja podatkov, postopek zbiranja podat-
kov in postopek obdelave podatkov. Najobsežnejši pa sta v empiričnem delu
predstavitev ugotovitev (rezultatov) in njihova razlaga ali interpretacija.
Iz preglednice 3.1 je razvidno, da imajo kljub razlikam v metodologiji vsa
pisna besedila nekaj skupnih poimenovanj, v nekaterih pa se tudi razlikujejo.
Predlagamo tudi nekatere spremembe v poimenovanjih (pojmih), ki so v pre-
glednici poudarjeni. Drugačne pojme za kvalitativno raziskovanje najdemo
77