Page 77 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 77

Oblikovanje ugotovitev in poročila


             Preglednica 3.1  Osnovni elementi strukture pisnega poročila o kvantitativni in kvalitativni raziskavi
             Kvantitativno raziskovanje  Kvalitativno raziskovanje
             Avtor/-ji              Avtor/-ji
             Naslov                 Naslov
             Vzgojno-izobraževalni zavod  Vzgojno-izobraževalni zavod
             Izvleček in ključne besede  Izvleček in ključne besede
             Uvod                   Uvod
             Predstavitev teorije   Teoretična izhodišča ali teoretično ozadje
             Empirični del          Empirični del
             – Problem, namen, cilji  – Problem, namen, cilji
             –Hipoteze               – Raziskovalna vprašanja
             –Vzorec                 – V raziskavo vključene osebe, udeleženci v raziskavi ali sodelujoči a
             – Instrument            – Tehnike in pripomočki
             – Analiza podatkov      – Obdelava podatkov
             – Rezultati in razlaga b  – Ugotovitve in razlaga
                           c
             Sklepne ugotovitve ali sklep  Sklepne ugotovitve ali sklep
             Viri in literatura     Viri in literatura
             Priloge                Priloge
             Opombe  Pojmi, ki jih v kvalitativnem raziskovanju uporabljamo namesto pojmov kvantitativnega
                                     a
                                                                             b
             raziskovanja,sonavedenikurzivno. Mesec(1998)je uporabilizraz»izborenot raziskovanja«. Namesto
                                                        c
             izraza »razlaga« nekateri raje uporabljajo tujko interpretacija. Izraz »sklepne ugotovitve« je povzet iz
             Smernic za izdelavo zaključnih del UP PEF (Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, 2015). Pogost
             je tudi le izraz »sklep« (angl. conclusion).

               Naslov,  Izvleček,
                                                       Sklepne
              avtor(ji),  ključne  Uvod  Teoretični  Empirični  ugotovitve  Literatura  Priloge
              inštitucija  besede       del      del            in viri

             Slika 3.3  Shematičen prikaz strukture pisnega poročila


             problema, namena in ciljev ter raziskovalnih vprašanj. Nato sledi opis me-
             todologije, ki navadno vključuje raziskovalne metode, v raziskavo vključene
             osebe/udeležence, pripomočke zbiranja podatkov, postopek zbiranja podat-
             kov in postopek obdelave podatkov. Najobsežnejši pa sta v empiričnem delu
             predstavitev ugotovitev (rezultatov) in njihova razlaga ali interpretacija.
               Iz preglednice 3.1 je razvidno, da imajo kljub razlikam v metodologiji vsa
             pisna besedila nekaj skupnih poimenovanj, v nekaterih pa se tudi razlikujejo.
             Predlagamo tudi nekatere spremembe v poimenovanjih (pojmih), ki so v pre-
             glednici poudarjeni. Drugačne pojme za kvalitativno raziskovanje najdemo


                                                                             77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82