Page 84 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 84

Predstavitev kvalitativne raziskave


                  spregovoriti notranje doživeto, z nižjim glasom, počasi in s poudarki ter z
                  umirjeno gestikulacijo in sproščeno.¹²
                    Zanimiv je tudi pojem holistični ali celotni pristop (Herman in Pavliha,
                  2020), ki ga prenašamo na govorno predstavitev raziskave, saj je zelo po-
                  vezan s kvalitativnim raziskovanjem. Po Bogdani Herman in Pavlihi (2020)
                  vključuje razum, čustva, telo pa morda še kaj drugega.
                    Če povzamemo, bi rekli, da ima pri neverbalni komunikaciji pomembno
                  vlogo govorica telesa. Nekatere kretnje, kot so npr. prekrižane noge, prekri-
                  žane roke pred sabo ali za hrbtom, naslanjanje rok na boke, roke v žepih, roke,
                  ki se naslanjajo na pult, stalno popravljanje govorca, seganje z roko v lase,
                  lahko motijo poslušalce. Pomemben je tudi očesni stik, saj je moteče, če go-
                  vorec zre v tla, v daljavo, v zaslon ali na projekcijsko tablo.
                    O vsem tem bi lahko še veliko povedali, a tiste, ki jih ta tema posebej za-
                  nima, raje napotujemo na kakšno knjigo o retoriki ali komunikaciji.

                  Tehnični pripomočki pri govorni predstavitvi
                  Pogosto si pomagamo z računalniško predstavitvijo s programom PowerPo-
                  int ali kakšnim drugim računalniškim programom. Programi nam ponujajo
                  množico vnaprej predstavljenih vzorcev, s katerimi pa ni dobro pretiravati
                  (Hladnik, 2002). Pozorni bodimo na velikost pisave, ki naj ne bo manjša od 16
                  pik (Hladnik, 2002), in naj besedila na posamezni drsnici ne bo preveč.¹³

                  Izročki
                  Hladnik (2002, str. 132–133) je zapisal:


                       Poslušalce je mogoče pritegniti samo z besedo: z razumljivim, prepri-
                       čljivim, retorično spretnim in živim nastopom. Upoštevati pa je treba,
                       da smo poslušalci vedno bolj razvajeni in zahtevni. Od referenta ali pre-
                       davatelja pričakujemo, da nam dá vsaj izroček, če že ni pripravil kaj zah-
                       tevnejšega.

                    Zato priporoča, da npr. govorec (referent) poslušalce usmerja z izročkom
                  povzetka predstavitve, na katerem so lahko citati, na katere se sklicuje, gra-
                  fične predstavitve ipd.


                ¹² Koristno je, da znamo premagovati tremo, če jo imamo. Proti njej predlagajo telesno sprošča-
                  nje, mentalni trening in pozitivne sugestije (več v Zidar Gale (2007)).
                 ¹³ Nekateri predlagajo pomagalo 6 X 6, ki označuje največ šest vrstic in v vsaki vrstici največ šest
                  besed.


                  84
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89