Page 86 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 86

Predstavitev kvalitativne raziskave


                  je manj poudarjeno. Opozarjajo na moč vizualnega sprejemanja podatkov
                  in navajajo (npr. Povše (2020)), da je podobnejši reklamnemu plakatu, ker je
                  poudarek na likovnem ali grafičnem oblikovanju in likovnem sporočanju.¹⁶
                    S plakatom jedrnato, a estetsko predstavimo raziskovalno poročilo (Gun-
                  dogan idr., 2016). Ena izmed ključnih prednosti uporabe plakatov je v tem, da
                  plakati lahko na ogledu ostanejo ves čas konference, simpozija itd. ali neko
                  daljše časovno obdobje, medtem ko znanstveni pogovor (predstavitev) po-
                  teka ob določenem času in navadno vsi zainteresirani takrat niso prisotni,
                  ker na konferencah pogosto potekajo sočasni dogodki in se lahko udeležimo
                  samo enega ob določenem času (Rezaeian idr., 2017).
                    Plakat za raziskovalne namene predstavljamo na podlagi treh stopenj: pri-
                  prava oz. razmislek o plakatu, oblikovanje in predstavljanje.


                  Priprava plakata
                  Natejprvi stopnji razmišljamo,kajbomo vključili,katereso najpomembnejše
                  informacije, saj je besedila malo, moramo pa na kratko predstaviti tako temo
                  in proces raziskave kot tudi njene rezultate (Silobrčić, 1989). Razmišljamo
                  tudi, kaj lahko vizualno predstavimo, saj je poudarek na vizualnih in ne na
                  besednih informacijah. Pri informacijah, ki jih ne moremo vizualno predsta-
                  viti, pa razmišljamo, kako jih strukturirati, v katere teme in podteme (Build an
                  Impactful Poster, b.l.).
                    Čeprav je besedila malo, več pa grafičnih predstavitev (slik, fotografij, gra-
                  fov, shem ipd.), naj vključuje strukturo, ki naj bo razčlenjena oz. strukturirana
                  vnekaj delov, npr.:

                     – naslov, ki je prvi korak pri oblikovanju plakata in naj čim bolj strjeno
                       in privlačneje povzema vsebino; s privlačnim naslovom bomo privabili
                       zainteresirane raziskovalce, da se ob našem plakatu zaustavijo; naslov
                       mora biti berljiv že od daleč; imeni avtorja in vzgojno-izobraževalnega
                       zavoda naj bosta napisani takoj za naslovom (Rezaeian idr., 2017);
                     – teoretična izhodišča;
                     – predstavitev metodologije in bistvenih ugotovitev;
                     – izbor temeljnih virov oz. literature ter lahko tudi zahvalo (University
                       of Guelph, Integrative Biology Undergraduate Curriculum Committee,
                       2011/2012).

                ¹⁶ Plakat je nastal kot posledica tiska v 15. stoletju. Zdaj ga poznamo kot sredstvo za oglaševanje,
                  prepričevanje, opozarjanje ali informiranje, katerega namen je, da nas nagovarja k določenim
                  dejavnostim.


                  86
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91