Page 88 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 88

Predstavitev kvalitativne raziskave


                  med vsebinami. Vsebinsko povezani sklopi naj bi bili v isti barvi, barva pa je
                  navadno usklajena s temo. Barvni sistem mora imeti učinkovita kontrastna
                  ozadja (npr. modro in rumeno, črno in belo), da se zagotovi lahko branje be-
                  sedila. Pri glavnem besedilu se je dobro držati le uporabe dveh barv. Če za
                  besedilo uporabimo več barv, lahko plakat daje vtis zmede in nereda. Pred-
                  hodno je priporočljivo preveriti tudi, kakšna je barva po tisku. Tudi potek in-
                  formacij mora biti logičen in slediti vzdolžni strukturi. Začeti moramo npr. s
                  problemom, z namenom in s cilji, ki jim sledijo opis metodologije, predstavi-
                  tev ugotovitev in navedba literature, torej podobna struktura kot v primeru
                  znanstvenih besedil.
                    Če plakat pripravljamo in predstavljamo na določeni konferenci, je po-
                  membno, da se držimo navodil konference. Neupoštevanje smernic lahko
                  povzroči, da naš plakat ne bo upoštevan in bo izločen s konference (Gun-
                  dogan idr., 2016). Nekatere konference navadno pošljejo navodila ne le o ve-
                  likosti plakata in črk, ampak tudi predloge, kako naj bo plakat strukturiran in
                  kje naj bi bili na njem besedilo, slike ali grafi. Menimo, da plakat bolj pritegne
                  pozornost, če je drugačen, neodvisno od predlagane sheme, a še vedno je
                  dobro upoštevati smernice o velikosti plakata, črk ipd.
                    Plakat je lahko pokončen ali ležeč, glede velikosti pa priporočajo 70 × 100
                  cm (Povše, 2020). Nekateri (npr. Povše (2020)) celo navajajo, da mora biti pla-
                  kat oblikovan z računalniškim programom in plastificiran. Mnogi za obliko-
                  vanje uporabljajo programe Microsoft Publisher ali PowerPoint, Photoshop,
                  Illustrator, InDesign, PosterGenius (Rezaeian idr., 2017). Ne glede na izbiro je
                  pomembno, da izberemo program, ki ga poznamo in ki ima več funkcij za
                  urejanje (Gundogan idr., 2016).

                  Predstavljanje plakata
                  Čeprav naj bi bil plakat razumljiv brez dodatne razlage raziskovalca/-ev, me-
                  nijo,darazstavaplakata ni dovolj in da zahtevatudipredstavitev avtorja/-
                  ev in njegovo/njihovo razpoložljivost za kakšno dodatno razlago, zato naj bi
                  bil/-i raziskovalec/-ci obplakatuin odgovarjal/-i navprašanja(BuildanImpac-
                  tful Poster, b.l.). Nekateri pa omenjajo, da naj avtor/-ji omogoči/-jo razpravo
                  v manjših skupinah zainteresiranih raziskovalcev (Silobrčić, 1989).
                    Predstavitev plakata je navadno kratka in vključuje le bistvene procese ter
                  ugotovitve raziskave. Ključni namen je vodenje bralca po organiziranem in
                  logičnem vrstnem redu skozi vsebino plakata. Pomembna je predstavitev ilu-
                  stracij, ki jih vključuje naš plakat, na tak način, da sta razumljena bistvo in po-
                  men teme ter procesa raziskovanja. Slikovno gradivo na plakatu predstavlja
                  utemeljitev tega, kar želimo povedati.


                  88
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93