Page 89 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 89

Drugačne predstavitve


               Predstavitvi navadno sledijo vprašanja s strani občinstva. Poslušalce obi-
             čajno zanima, zakaj je raziskava pomembna, kako je že raziskano mogoče
             nadalje razvijati in kakšne so bile omejitve raziskave (Gundogan idr., 2016).
               Predstavljanje plakata na znanstvenih konferencah lahko raziskovalcem
             (sploh tistim na začetku kariere) nudi dragocene priložnosti za urjenje ko-
             munikacijskih veščin, prejemanje povratnih informacij in mreženje nasploh.
             Zasledimo tudi predlog (npr. Povše, 2020), da lahko plakat nadomesti drsnice
             in da bi ga lahko uporabili tudi kot vsebinsko podlago za govorno predstavi-
             tev oz. kot oporo predstavitvi. Lahko ga predstavimo tudi v elektronski obliki.
             Kot navajajo različni raziskovalci, sam plakat za predstavitev raziskave ni do-
             volj, ampak naj ga dopolni razlaga avtorja/-ev.


             Drugačne predstavitve
             Omenjamo tudi plesno predstavitev raziskave, ki z minimalno uporabo be-
             sed, navadno je besedno predstavljen le naslov, in s poudarkom na gibu oz.
             plesu v krajšem času, npr. v od ene do pet minut, predstavi neko teorijo,
             tudi temo in proces raziskave ter ugotovitve, s pomočjo interpretativnega
             plesa (Announcing the Annual Dance Your Ph.D. Contest, b.l.), torej brez upo-
             rabe slik, besed ali PowerPointove predstavitve, ampak samo raziskovalec,
             raziskovalca ali skupina raziskovalcev ob podpori glasbe (Myers, 2012).
               V sedanjem času in prostoru plesna predstavitev raziskave v primerjavi s
             kakšno drugo vrsto predstavljanja še ni tako razširjena. Lahko pa bi jo upora-
             bili tudi za kvalitativno raziskavo, ki bi bila narejena na osnovi intervjujev ali
             kakšnega drugega načina zbiranja podatkov. Seveda se od raziskovalcev pri-
             čakuje tudi nekaj gibalne spretnosti, ustvarjalnosti in sposobnosti drugačne
             komunikacije o znanosti (Myers, 2012).
               Nekateri pa lahko na svojo temo oz. o svoji raziskavi npr. posnamejo film,
             nato predstavijo kratek izsek iz njega ter o tem vodijo pogovor. Lahko pa film
             tudi naložijo na npr. YouTube.



















                                                                            89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94