Page 87 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 87
Plakat
Tehnike in pripomočki zbiranja podatkov
Uradni dokumenti
Cilji in
Udeleženci Opazovanje z udeležbo
raziskovalna Obdelava Ugotovitve
vraziskavi
Polstrukturirani intervju vprašanja
Slika 4.3 Primer ponazoritve empiričnega dela kvalitativne raziskave
Ker smo zapisali, da je besedila malo in več slikovnega gradiva, pri čemer
odsvetujejo spletne slike (University of Guelph, Integrative Biology Under-
graduate Curriculum Committee, 2011/2012), naj besedilo vključuje res najpo-
membnejše informacije, ki so navadno zapisane v enako obsežnih stolpcih,
pogosti pa so tudi zapisi v alinejah (University of Guelph, Integrative Biology
Undergraduate Curriculum Committee, 2011/2012). Menijo, da naj bo bese-
dilo kot pri drsnicah, torej le ključne točke in ne celi stavki (Gundogan idr.,
2016). Poudarjamo pa, da plakata ne olepšajmo pretirano z oblikovanjem in
s slikami, saj lahko to odvrne pozornost od vsebine.
Oblikovanje plakata
Dejali smo,dajepoudarek navizualnih oz.grafičnih informacijah.Kerpavseh
informacij ne moremo nadomestiti z grafičnimi, moramo za besedilo izbrati
ustrezno vrsto črk in njihovo velikost. Pri tem predlagajo npr. pisavo Arial,
Helvetica ali Calibri, ki naj bi bile berljivejše z večje razdalje, npr. od dveh do
treh metrov (Silobrčić, 1989), ter velikost črk za naslov 72, za podnaslove 30, za
besedilo pa vsaj 18 (Build anImpactfulPoster, b.l.). Buket Gundogan idr. (2016)
pa predlagajo velikost črk 24 za besedilo in 32 za naslove, za glavni naslov pa
poljubno, a več od 32. Navedeno kaže, da se prilagodimo predlagateljem ali
organizatorjem, da pa razmišljamo o večji velikosti črk. Besedilo naj bo raz-
porejeno v logičnem zaporedju, oblikovano v stolpcih, brez kratic, razen če
niso splošno znane, in brez okrajšav (University of Guelph, Integrative Bio-
logy Undergraduate Curriculum Committee, 2011/2012). Predlagajo tudi, da
naj plakat pritegne pozornost in vzbudi radovednost na prvi pogled oz. že
v treh sekundah (Keglevič, 1998), kar pomeni, da naj bo oblikovno in barvno
zanimiv oz. izviren, preprost, mikaven ter estetski. Vključuje naj tudi več pra-
zne površine med besedilom, okoli naslovov ipd. (sika 14). Plakat se bere od
leve proti desni in od zgoraj navzdol (University of Guelph, Integrative Bio-
logy Undergraduate Curriculum Committee, 2011/2012). Besedne in vizualne
informacije si lahko sledijo tudi v obliki kroga ali na kakšen drug način, ki pa
bi moral biti naveden oz. razpoznaven s plakata.
Z barvami in oblikami se poudarijo pomembne informacije in povezave
87