Page 87 - Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od obdelave podatkov do predstavitve ugotovitev
P. 87

Plakat


                    Tehnike in pripomočki zbiranja podatkov
                          Uradni dokumenti
                                            Cilji in
              Udeleženci  Opazovanje z udeležbo
                                          raziskovalna   Obdelava     Ugotovitve
               vraziskavi
                         Polstrukturirani intervju  vprašanja
             Slika 4.3  Primer ponazoritve empiričnega dela kvalitativne raziskave

               Ker smo zapisali, da je besedila malo in več slikovnega gradiva, pri čemer
             odsvetujejo spletne slike (University of Guelph, Integrative Biology Under-
             graduate Curriculum Committee, 2011/2012), naj besedilo vključuje res najpo-
             membnejše informacije, ki so navadno zapisane v enako obsežnih stolpcih,
             pogosti pa so tudi zapisi v alinejah (University of Guelph, Integrative Biology
             Undergraduate Curriculum Committee, 2011/2012). Menijo, da naj bo bese-
             dilo kot pri drsnicah, torej le ključne točke in ne celi stavki (Gundogan idr.,
             2016). Poudarjamo pa, da plakata ne olepšajmo pretirano z oblikovanjem in
             s slikami, saj lahko to odvrne pozornost od vsebine.

             Oblikovanje plakata
             Dejali smo,dajepoudarek navizualnih oz.grafičnih informacijah.Kerpavseh
             informacij ne moremo nadomestiti z grafičnimi, moramo za besedilo izbrati
             ustrezno vrsto črk in njihovo velikost. Pri tem predlagajo npr. pisavo Arial,
             Helvetica ali Calibri, ki naj bi bile berljivejše z večje razdalje, npr. od dveh do
             treh metrov (Silobrčić, 1989), ter velikost črk za naslov 72, za podnaslove 30, za
             besedilo pa vsaj 18 (Build anImpactfulPoster, b.l.). Buket Gundogan idr. (2016)
             pa predlagajo velikost črk 24 za besedilo in 32 za naslove, za glavni naslov pa
             poljubno, a več od 32. Navedeno kaže, da se prilagodimo predlagateljem ali
             organizatorjem, da pa razmišljamo o večji velikosti črk. Besedilo naj bo raz-
             porejeno v logičnem zaporedju, oblikovano v stolpcih, brez kratic, razen če
             niso splošno znane, in brez okrajšav (University of Guelph, Integrative Bio-
             logy Undergraduate Curriculum Committee, 2011/2012). Predlagajo tudi, da
             naj plakat pritegne pozornost in vzbudi radovednost na prvi pogled oz. že
             v treh sekundah (Keglevič, 1998), kar pomeni, da naj bo oblikovno in barvno
             zanimiv oz. izviren, preprost, mikaven ter estetski. Vključuje naj tudi več pra-
             zne površine med besedilom, okoli naslovov ipd. (sika 14). Plakat se bere od
             leve proti desni in od zgoraj navzdol (University of Guelph, Integrative Bio-
             logy Undergraduate Curriculum Committee, 2011/2012). Besedne in vizualne
             informacije si lahko sledijo tudi v obliki kroga ali na kakšen drug način, ki pa
             bi moral biti naveden oz. razpoznaven s plakata.
               Z barvami in oblikami se poudarijo pomembne informacije in povezave


                                                                             87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92