Page 195 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 195

Pomen socialne klime in fluktuacija v izobraževanju starejših


                                  Veselje                     
                Čutim, da sem v krogu svojih ljudi        
                     Se imam s kom pogovoriti           
                              Me spoštujejo       
                           Jim lahko zaupam      
                              Me razumejo       
                           Se počutim varno    
                          Me znajo potolažiti  
                                   Drugo 
             Slika 3  Katera čustva vam vaša študijska skupina nudi? (prirejeno po Čeh 2015, 10–11)

                               Družimo se                             
                  Dobim pomembne informacije                    
                               Prijateljstvo                 
                             Dobim nasvete                  
                       V skupini smo vsi enaki        
                      Med seboj si pomagamo       
             Pomoč pri prevozu po raznih opravkih  
                   Se družimo tudi med tednom  
                Skupaj praznujemo rojstne dneve  
                            Izmenjava stvari  
             Slika 4 Kako vaša skupina širše vpliva na vaše življenje? (prirejeno po Čeh 2015, 11–12)


             se odgovori dotikajo iste psiho-socialne potrebe ljudi po bližini in zaupanju.
             Tako odgovori na potrebo po zaupanju dosežejo kar 64. Frekvenca ostalih
             odgovorov – »Me spoštujejo«, »Me razumejo«, »Se počutim varno« – je zajela
             druge psihosocialne potrebe, ki jih je raziskal Maslow (1971). Povprečno vsaka
             doseže 20 odgovorov. Iz druženja v študijski skupini si študent vzame, kar
             najbolj potrebuje. V skupino očitno ne hodijo po tolažbo, hodijo po druž-
             beno ojačanje ali okrepitev, opolnomočenje (angl. empowerment). Odgovor
             »Me znajo potolažiti« je dobil le 7. Sredi veselja, ki ga v svoji skupini doži-
             vljajo, ni prostora za tolažbo.
               Skupina vpliva tudi na širše življenje študentov. Na sliki 4 so prikazani od-
             govori o tem, kaj menijo, kako vpliva.
               Zelo ugodna socialna klima in čustvene vezi med člani skupine vplivajo
             tudi širše na življenje posameznih članov. Odgovori na to vprašanje so zelo
             razpršeni, socialne potrebe posameznega študenta so zelo osebne. Vsak v
             skupnosti išče nekaj drugega, a skupno delovanje in skupni cilj sta hrbtenica
             primarne socialne skupine. Zato se poleg zgoraj naštetih odgovorov (slika 4)
             pojavlja še zelo pestra paleta druge osebne pomoči: skupina vpliva na samo-
             zavest, varnost, socialno pripadnost osebe. Naj naštejemo nekaj vrst pomoči


                                                                            195
   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200