Page 195 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 195
Pomen socialne klime in fluktuacija v izobraževanju starejših
Veselje
Čutim, da sem v krogu svojih ljudi
Se imam s kom pogovoriti
Me spoštujejo
Jim lahko zaupam
Me razumejo
Se počutim varno
Me znajo potolažiti
Drugo
Slika 3 Katera čustva vam vaša študijska skupina nudi? (prirejeno po Čeh 2015, 10–11)
Družimo se
Dobim pomembne informacije
Prijateljstvo
Dobim nasvete
V skupini smo vsi enaki
Med seboj si pomagamo
Pomoč pri prevozu po raznih opravkih
Se družimo tudi med tednom
Skupaj praznujemo rojstne dneve
Izmenjava stvari
Slika 4 Kako vaša skupina širše vpliva na vaše življenje? (prirejeno po Čeh 2015, 11–12)
se odgovori dotikajo iste psiho-socialne potrebe ljudi po bližini in zaupanju.
Tako odgovori na potrebo po zaupanju dosežejo kar 64. Frekvenca ostalih
odgovorov – »Me spoštujejo«, »Me razumejo«, »Se počutim varno« – je zajela
druge psihosocialne potrebe, ki jih je raziskal Maslow (1971). Povprečno vsaka
doseže 20 odgovorov. Iz druženja v študijski skupini si študent vzame, kar
najbolj potrebuje. V skupino očitno ne hodijo po tolažbo, hodijo po druž-
beno ojačanje ali okrepitev, opolnomočenje (angl. empowerment). Odgovor
»Me znajo potolažiti« je dobil le 7. Sredi veselja, ki ga v svoji skupini doži-
vljajo, ni prostora za tolažbo.
Skupina vpliva tudi na širše življenje študentov. Na sliki 4 so prikazani od-
govori o tem, kaj menijo, kako vpliva.
Zelo ugodna socialna klima in čustvene vezi med člani skupine vplivajo
tudi širše na življenje posameznih članov. Odgovori na to vprašanje so zelo
razpršeni, socialne potrebe posameznega študenta so zelo osebne. Vsak v
skupnosti išče nekaj drugega, a skupno delovanje in skupni cilj sta hrbtenica
primarne socialne skupine. Zato se poleg zgoraj naštetih odgovorov (slika 4)
pojavlja še zelo pestra paleta druge osebne pomoči: skupina vpliva na samo-
zavest, varnost, socialno pripadnost osebe. Naj naštejemo nekaj vrst pomoči
195