Page 197 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 197

Pomen socialne klime in fluktuacija v izobraževanju starejših


               Starejši študentje pri izobraževanju aktivno soustvarjajo socialno skupnost
             z mentorjem, animatorjem in vodstvom UTŽO. Vplivajo na letni študijski pro-
             gram, dodatne dejavnosti za razširjeno izobraževanje, soustvarjajo študijska
             pravila. So subjekt svojega izobraževanja. Fluktuacija prispeva k nastajanju
             ugodne socialne klime v študijskih skupinah in nastajanju primarne socialne
             skupine. Ker prevladujejo pozitivna čustva sodelujočih, se poveča tudi učin-
             kovitost učenja.
               Svoje odnose ljudje ustvarjajo tam, kjer delujejo. Upokojenci imajo z za-
             koni zelo omejene možnosti dela, na organiziran način imajo le ponudbo za
             izobraževanje. V izobraževanje vstopajo z dvema ciljema: pridobiti si novo
             znanje in socialno skupnost, prijatelje, socialno pripadnost ter varnost v štu-
             dijski skupini. Potrebovali bi tudi predupokojitveno usposabljanje kot pri-
             pravo na upokojitev. Kljub temu da je bilo v Sloveniji s tega področja izve-
             denih nekaj evropskih projektov, pa to v praksi ni zaživelo, ker je pri nas pri
             upokojevanju premalo humanosti.

                  Literatura
                  Bizovičar, M.,in A.Krajnc. 2017. Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje.
                     Ljubljana: Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje.
                  Brocher, T. 1972. Skupinska dinamika in izobraževanje odraslih. Ljubljana: Dr-
                     žavna založba Slovenije.
                  Čeh, A. G. 2015. Učenje, učna, psiho-socialna in druge oblike medsebojne pomoči
                     medčlaništudijskegakrožkauniverzezatretježivljenjskoobdobje. Ljubljana:
                     Slovenskauniverzazatretje življenjsko obdobje
                  Findeisen, D. 2022. »Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje, od zibelke
                     do današnjega dne.« V Homo Senescens: dolgoživost in izobraževanje sta-
                     rejših, uredili N. Ličen in M. Mezgec, 55–68. Ljubljana: Založba Univerze v
                     Ljubljani.
                  Homans, G. C. 1950. The Human Group. Cambridge, MA: Harvard University
                     Press.
                  Knowles, M. S., E. F.Holton, R. A. Swanson in P.A.Robinson. 2020. The Adult
                     Learner. New York: Routledge.
                  Krajnc, A. 2012. »Older Adults as a Special Learner Audience.« Andragoška spo-
                     znanja 18 (3): 25–37.
                  ———. 2013. Spoznaj sebe in druge. Ljubljana: Slovenska univerza za tretje živ-
                     ljenjsko obdobje
                  ———. 2016. Starejši se učimo. Ljubljana: Slovenska univerza za tretje življenj-
                     sko obdobje.
                  Maslow, A. 1971. The Farther Reaches of Human Nature. New York: Viking.
                  Premru, K. 2005. »Osip v poklicnem in strokovnem izobraževanju.« Magistrsko
                     delo, Univerza v Ljubljani.


                                                                            197
   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202