Page 197 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 197
Pomen socialne klime in fluktuacija v izobraževanju starejših
Starejši študentje pri izobraževanju aktivno soustvarjajo socialno skupnost
z mentorjem, animatorjem in vodstvom UTŽO. Vplivajo na letni študijski pro-
gram, dodatne dejavnosti za razširjeno izobraževanje, soustvarjajo študijska
pravila. So subjekt svojega izobraževanja. Fluktuacija prispeva k nastajanju
ugodne socialne klime v študijskih skupinah in nastajanju primarne socialne
skupine. Ker prevladujejo pozitivna čustva sodelujočih, se poveča tudi učin-
kovitost učenja.
Svoje odnose ljudje ustvarjajo tam, kjer delujejo. Upokojenci imajo z za-
koni zelo omejene možnosti dela, na organiziran način imajo le ponudbo za
izobraževanje. V izobraževanje vstopajo z dvema ciljema: pridobiti si novo
znanje in socialno skupnost, prijatelje, socialno pripadnost ter varnost v štu-
dijski skupini. Potrebovali bi tudi predupokojitveno usposabljanje kot pri-
pravo na upokojitev. Kljub temu da je bilo v Sloveniji s tega področja izve-
denih nekaj evropskih projektov, pa to v praksi ni zaživelo, ker je pri nas pri
upokojevanju premalo humanosti.
Literatura
Bizovičar, M.,in A.Krajnc. 2017. Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje.
Ljubljana: Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje.
Brocher, T. 1972. Skupinska dinamika in izobraževanje odraslih. Ljubljana: Dr-
žavna založba Slovenije.
Čeh, A. G. 2015. Učenje, učna, psiho-socialna in druge oblike medsebojne pomoči
medčlaništudijskegakrožkauniverzezatretježivljenjskoobdobje. Ljubljana:
Slovenskauniverzazatretje življenjsko obdobje
Findeisen, D. 2022. »Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje, od zibelke
do današnjega dne.« V Homo Senescens: dolgoživost in izobraževanje sta-
rejših, uredili N. Ličen in M. Mezgec, 55–68. Ljubljana: Založba Univerze v
Ljubljani.
Homans, G. C. 1950. The Human Group. Cambridge, MA: Harvard University
Press.
Knowles, M. S., E. F.Holton, R. A. Swanson in P.A.Robinson. 2020. The Adult
Learner. New York: Routledge.
Krajnc, A. 2012. »Older Adults as a Special Learner Audience.« Andragoška spo-
znanja 18 (3): 25–37.
———. 2013. Spoznaj sebe in druge. Ljubljana: Slovenska univerza za tretje živ-
ljenjsko obdobje
———. 2016. Starejši se učimo. Ljubljana: Slovenska univerza za tretje življenj-
sko obdobje.
Maslow, A. 1971. The Farther Reaches of Human Nature. New York: Viking.
Premru, K. 2005. »Osip v poklicnem in strokovnem izobraževanju.« Magistrsko
delo, Univerza v Ljubljani.
197