Page 192 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 192

Ana Krajnc


                        V skupini se počutim dobro                             
                         Med nami so dobri odnosi                      
                   Zelo se razumem z mentorjem/-ico                
                        V skupini me nihče ne moti         
                            V skupini smo si enaki        
                           Med seboj si zaupamo          
                   Imam občutek, da se veliko naučim    
                            Učimo se dovolj hitro      
                         Znamo vsi približno enako    
                                       Drugo  
                  Slika 2 Zakaj skupine ne bi želeli zamenjati? (prirejeno po Čeh 2015, 7)


                  zatretježivljenjsko obdobjepravilno predvidevali psihosocialnepotrebesta-
                  rejših.
                    Fluktuacija ali prehajanje študentov iz enega študijskega krožka v drugega
                  je na UTŽO viden pojav predvsem na začetku študijskega leta in je značilen
                  za izobraževanje starejših. V drugih oblikah izobraževanja ni mogoče preha-
                  janje med skupinami, ko se programi začnejo. Prehajanje ni proti pravilom
                  delovanja UTŽO, temveč ustreza zamisli delovanja UTŽO v Sloveniji. Študen-
                  tjevedo, da se njihoveosebneželje upoštevajo.
                    91 vprašanih je odgovorilo, da skupine ne bi zamenjali. Razlogi so raz-
                  lični, kot je razvidno na sliki 2. Ko so (tudi s fluktuacijo) na začetku študija
                  poiskali zase ustrezno študijsko skupino in imajo »pravo socialno gnezdece«,
                  so zaživeli v primarni skupini. Ne preseneča nas, da jih je 86 odgovorilo, da
                  se v skupini dobro počutijo, zato ne bi zamenjali študijske skupine.
                    67 navaja razlog »Med nami so dobri odnosi« in 58 »Zelo se razumem
                  z mentorjem«. Ostali navedeni razlogi študentov, ki so sodelovali v raziskavi
                  in odgovarjajo na vprašanje, zakaj skupine ne bi zamenjali, so: »V skupini me
                  nihče ne moti«, »V skupini smo si enaki«, »Med seboj si zaupamo«, »Imam ob-
                  čutek, da se veliko naučim«, »Znamo vsi približno enako«, »Učimo se dovolj
                  hitro«. So enako pomembni, vsak doseže v povprečju 31 odgovorov. Odgo-
                  vori na več vprašanj so konsistentni in s tem povečajo zanesljivost rezultatov
                  raziskave.
                    Iz podatkov lahko razberemo, da se študentje svojih čustvenih potreb v ve-
                  liki meri ne zavedajo, čeprav ravnajo na osnovi svojih podzavestnih čustev.
                  Večina trdi, da so se v izobraževanje vključili zaradi znanja (71), le 30 jih
                  zavestno izrazi svojo potrebo po druženju, čeprav podatki o razlogih za fluk-
                  tuacijo kažejo drugače, namreč da je pomen medosebnih odnosov mnogo
                  višji. Glede na svoje psihosocialne potrebe, glede na svoje občutke in na to,
                  kajpotrebujejo,so do članovskupinein mentorjazelo kritični.Presojajo,kako


                  192
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197