Page 192 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 192
Ana Krajnc
V skupini se počutim dobro
Med nami so dobri odnosi
Zelo se razumem z mentorjem/-ico
V skupini me nihče ne moti
V skupini smo si enaki
Med seboj si zaupamo
Imam občutek, da se veliko naučim
Učimo se dovolj hitro
Znamo vsi približno enako
Drugo
Slika 2 Zakaj skupine ne bi želeli zamenjati? (prirejeno po Čeh 2015, 7)
zatretježivljenjsko obdobjepravilno predvidevali psihosocialnepotrebesta-
rejših.
Fluktuacija ali prehajanje študentov iz enega študijskega krožka v drugega
je na UTŽO viden pojav predvsem na začetku študijskega leta in je značilen
za izobraževanje starejših. V drugih oblikah izobraževanja ni mogoče preha-
janje med skupinami, ko se programi začnejo. Prehajanje ni proti pravilom
delovanja UTŽO, temveč ustreza zamisli delovanja UTŽO v Sloveniji. Študen-
tjevedo, da se njihoveosebneželje upoštevajo.
91 vprašanih je odgovorilo, da skupine ne bi zamenjali. Razlogi so raz-
lični, kot je razvidno na sliki 2. Ko so (tudi s fluktuacijo) na začetku študija
poiskali zase ustrezno študijsko skupino in imajo »pravo socialno gnezdece«,
so zaživeli v primarni skupini. Ne preseneča nas, da jih je 86 odgovorilo, da
se v skupini dobro počutijo, zato ne bi zamenjali študijske skupine.
67 navaja razlog »Med nami so dobri odnosi« in 58 »Zelo se razumem
z mentorjem«. Ostali navedeni razlogi študentov, ki so sodelovali v raziskavi
in odgovarjajo na vprašanje, zakaj skupine ne bi zamenjali, so: »V skupini me
nihče ne moti«, »V skupini smo si enaki«, »Med seboj si zaupamo«, »Imam ob-
čutek, da se veliko naučim«, »Znamo vsi približno enako«, »Učimo se dovolj
hitro«. So enako pomembni, vsak doseže v povprečju 31 odgovorov. Odgo-
vori na več vprašanj so konsistentni in s tem povečajo zanesljivost rezultatov
raziskave.
Iz podatkov lahko razberemo, da se študentje svojih čustvenih potreb v ve-
liki meri ne zavedajo, čeprav ravnajo na osnovi svojih podzavestnih čustev.
Večina trdi, da so se v izobraževanje vključili zaradi znanja (71), le 30 jih
zavestno izrazi svojo potrebo po druženju, čeprav podatki o razlogih za fluk-
tuacijo kažejo drugače, namreč da je pomen medosebnih odnosov mnogo
višji. Glede na svoje psihosocialne potrebe, glede na svoje občutke in na to,
kajpotrebujejo,so do članovskupinein mentorjazelo kritični.Presojajo,kako
192