Page 191 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 191

Pomen socialne klime in fluktuacija v izobraževanju starejših


             Fluktuacija v študijskih krožkih na univerzah za tretje življenjsko
             obdobje Slovenije
             Leta 2015 smo izvedli raziskavo z naslovom Učenje, učna, psiho-socialna in
             druge oblike medsebojne pomoči med člani študijskega krožka na Univerzi
             za tretje življenjsko obdobje (Čeh 2015). Na raziskovalni vprašalnik je odgovo-
             rilo 559 oseb z različnih univerz za tretje življenjsko obdobje v Sloveniji. 86
             je bilo žensk, 16 moških. Na anketo, ki je bila izvedena v maju, so odgovar-
             jali tudi študentje, ki so že na začetku študijskega leta menjavali skupine.
               V enem od vprašanj nas je zanimalo, ali bi vprašani zamenjali študijsko sku-
             pino, če bi imeli možnost; 91 vprašanih je odgovorilo, da skupine ne bi za-
             menjali. Kljub temu da je anketa potekala maja in so nekateri že zamenjali
             skupine, jih je 9 odgovorilo, da bi želeli menjati skupino. Ti kot glavni ra-
             zlog (35 odgovorov) navajajo, da jim mentor/-ica ne ustreza. Kdo je lahko
             nekomu dejanski mentor (ne le formalni), je odvisno od osebnosti enega in
             drugega, saj starejši študentje iščejo odnos bližine, medsebojnega spoštova-
             nja in zaupanja. Drugi najpomembnejši razlog (tega navaja 29) je »Nimam
             občutka, da smo se veliko naučili«.
               Starejši so zahtevni študentje in visoko motivirani, želijo novo znanje. Na
             sliki 1 opazimo, da so vsi ostali možni odgovori veliko manj pomembni, v pov-
             prečju posamezen razlog ne preseže 10 odgovorov. Razlog za željo, da bi
             zamenjali skupino, »Učimo se prepočasi«, ki ga je navedlo pet oseb (ali 12),
             lahko združimo z drugim najpomembnejšim; oba dokazujeta slo po znanju,
             vendar v dobri socialni klimi skupine in ob globljih medosebnih odnosih.
             Ostali razlogi za fluktuacijo zadevajo kakovost skupine: drugi preveč znajo
             (tako je odgovorilo pet oseb), v skupini so si preveč različni, med njimi so
             slabi odnosi, v skupini se slabo počutijo, premalo je zaupanja med njimi in v
             skupini jih moti zlasti enaoseba.Iz odgovorovsklepamo,dasi želijo primarno
             socialno skupino. To nam potrjuje, da smo pri oblikovanju koncepta univerze

                          Mi ne ustreza mentor/-ica        
             Nimama občutka, da sem se veliko naučil/-a  
                                       Drugo           
                              Učimo se prepočasi  
                               Drugi preveč znajo  
                          Med nami so slabi odnosi  
               V skupini smo si med seboj preveč različni  
                         V skupini se slabo počutim  
                      Premalo je zaupanja med nami  
                    V skupini me moti zlasti ena oseba  
             Slika 1 Razlogi za željo po zamenjavi študijske skupine (prirejeno po Čeh 2015, 6)


                                                                            191
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196