Page 22 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 22

1  Dejavniki zadovoljstva zaposlenih v podjetništvu

                Nagrajevanje v obliki bonitet in pohval in generacija Z
                Nagrajevanje v obliki bonitet in pohval igra pomembno vlogo v zado-
                voljstvu zaposlenih, zlasti za generacijo Z, ki visoko vrednoti priznanje
                in osebni razvoj (Benitez-Marquez idr., 2022). V dobi, ko mladi iščejo
                smiselno delo in neposredno povratno informacijo, so bonitete in po-
                hvale ključni elementi za njihovo motivacijo ter pripadnost podjetju.
                Bonitete, ki so prilagojene interesom in potrebam generacije Z, kot so
                fleksibilni delovni časi, delo od doma in priložnosti za osebni razvoj,
                močno prispevajo k zadovoljstvu na delovnem mestu.
                  Pohvale in priznanja, ki so izrečeni javno, imajo velik vpliv na obču-
                tek vrednosti pri mladih zaposlenih. Javno priznanje uspehov spodbuja
                občutek pripadnosti in skupnostnega duha znotraj podjetja. Generacija
                Z ceni transparentnost in pristnost, zato morajo biti pohvale iskrene in
                specifične. Nejasno ali pavšalno priznanje ima lahko nasprotni učinek.
                  Bonitete, ki spodbujajo zdrav življenjski slog, kot so članstva v fitnes
                centrih, zdravstveno zavarovanje ali programi duševnega zdravja, so še
                posebej cenjene, saj generacija Z veliko pozornosti namenja osebnemu
                in duševnemu zdravju. Razvojne priložnosti, kot so strokovna izobra-
                ževanja, delavnice in konference, ki se jih je moč udeležiti kot del bo-
                nitetnega sistema, neposredno naslavljajo željo generacije Z po učenju
                in rasti. Redno in konstruktivno povratno informacijo, ki jo spremljajo
                pohvale za dobro opravljeno delo, generacija Z vrednoti višje kot for-
                malne ocene uspešnosti. Prilagojene bonitete, ki upoštevajo individu-
                alne razlike med zaposlenimi, kot so izbira projekta ali fleksibilnost pri
                izbiri delovnih nalog, lahko povečajo občutek avtonomije in zadovolj-
                stva. Generacija Z visoko vrednoti tudi bonitete, ki vključujejo tehnolo-
                ško podporo, kot so najnovejše programske ali strojne rešitve, ki omo-
                gočajo učinkovitejše delo (Francis in Hoefel, 2018).
                  Vključevanje zaposlenih v proces oblikovanja bonitetnega sistema
                lahko poveča njihovo zadovoljstvo, saj se počutijo slišane in cenjene.
                Končno pa pohvale od vrstnikov, ne samo od nadrejenih, lahko okrepijo
                medsebojne odnose in spodbujajo kulturo medsebojnega spoštovanja
                ter priznavanja zaslug.

                1.4  Napredovanje
                V podjetjih mora biti napredovanje zasnovano tako, da vsi zaposleni iz-
                hajajo iz enakih pogojev, vendar pa lahko napredujejo le najboljši, da
                ohranijo motivacijsko vrednost sistema. Za učinkovit sistem napredo-
                vanja je ključnega pomena, da organizacija razvije dolgoročni načrt, ki


                            22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27