Page 21 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 21

Nagrajevanje v obliki bonitet in pohval  1.3

            trebe po individualnem razvoju, potrditvi lastnih sposobnosti in samo-
            stojnosti pri delu (Glasser, 2000). Ustrezen sistem nagrajevanja mora
            zato podpirati dolgoročno usmerjenost zaposlenih k doseganju delov-
            nih uspehov. Sistemi nagrajevanja imajo dvojno vlogo: neposredno mo-
            tiviranje zaposlenih k večjemu trudu in posredno spodbujanje preda-
            nosti, samoiniciativnosti in motivacije zaposlenih, ki čutijo, da je nji-
            hov trud pravično nagrajen. Učinkovit sistem nagrajevanja izpolnjuje
            obljube in pričakovanja zaposlenih, kar organizacijam omogoča ohra-
            njanje visoke ravni motivacije. Kot poudarja Lipičnik (1998, 194), sis-
            tem nagrajevanja običajno predstavlja usklajeno politiko in prakso or-
            ganizacije, ki zaposlene nagradi glede na njihov prispevek, sposobnosti
            in tržno vrednost.

            Nagrajevanje v obliki bonitet in pohval ter milenijci
            Nagrajevanje z bonitetami in s pohvalami je ključni element zadovolj-
            stva zaposlenih milenijcev, saj ustreza njihovim specifičnim potrebam
            po priznanju in pripadnosti. Milenijci zelo cenijo delovna mesta, kjer
            se njihov prispevek priznava z bonitetami, ki izboljšujejo njihovo kako-
            vost življenja, kot so fleksibilen delovni čas, možnost dela od doma ali
            zdravstvene ugodnosti. Pohvale in javna priznanja imajo močan poziti-
            ven vpliv na njihovo delovno zavzetost, saj se milenijci počutijo cenjene
            in slišane v svojem delovnem okolju (Barhate in Dirani, 2022).
              Milenijci dajejo velik pomen transparentnosti in odkritosti v komu-
            nikaciji s svojimi nadrejenimi. Pohvale od nadrejenih, ki so iskrene in
            specifične, lahko znatno povečajo njihovo motivacijo za delo. Nenadni
            bonusi ali priložnostni popusti pri izdelkih ali storitvah podjetja so še
            en primer, kako lahko bonitete pripomorejo k večji zadovoljstvu mile-
            nijcev na delovnem mestu. Nagrajevanje z bonitetami in s pohvalami
            prav tako spodbuja kulturo povratne informacije ter stalnega izbolj-
            ševanja, kar je za milenijce zelo pomembno. Ta generacija visoko ceni
            možnosti za profesionalni in osebni razvoj, ki se jim ponujajo skozi raz-
            lične oblike nagrajevanja. Milenijci se ne zadovoljijo le z doseganjem
            kratkoročnih ciljev, ampak iščejo poti za dolgoročno rast in napredek
            v karieri (Seemiller in Grace, 2018).
              Nagrajevanje v obliki bonitet in pohval je torej več kot le orodje za po-
            večanje produktivnosti; je sredstvo za krepitev organizacijske kulture,
            ki priznava in visoko vrednoti prispevke posameznika ter podpira nje-
            gov celostni razvoj. To ne samo da izboljšuje zadovoljstvo in zavzetost
            zaposlenih milenijcev, ampak tudi krepi njihovo lojalnost podjetju.


                                                            21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26