Page 23 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 23

Napredovanje  1.4

            določa potrebe na ključnih področjih, spremlja in usposablja potenci-
            alne kandidate. Napredovanje mora omogočati, da zaposleni razvijajo
            in nadgrajujejo svoje potenciale skozi delovno uspešnost. Horizontalno
            napredovanje se kaže v zahtevnejših delovnih nalogah, višjem social-
            nem statusu, višji plači in dodatnih ugodnostih, za kar so potrebne
            ustrezne izobrazba in delovne izkušnje. Vertikalno napredovanje, ki za-
            poslene premakne na zahtevnejše vodstvene pozicije, zahteva speci-
            fična managerska znanja in je povezano s spremembo plače in statusa.
              Sistem napredovanja mora biti integriran z ustreznim sistemom na-
            grajevanja, ki zaposlene motivira za strokovni in delovni razvoj. Ta sis-
            tem mora biti standardiziran, jasno definiran in sprejet med zaposle-
            nimi, obsegati mora jasno določena merila za napredovanje, ki so pove-
            zana z izobraževanjem in usposabljanjem. Napredovanje mora prina-
            šati večjo odgovornost in zahtevnost, osnovati pa se mora na oceni pre-
            tekle delovne uspešnosti in potenciala zaposlenega (Možina idr., 1998,
            53–60). Prav tako je ključno, da se sistem napredovanja prilagodi tržnim
            spremembam, da lahko podjetje uskladi individualne cilje zaposlenih z
            organizacijskimi potrebami, kar zagotavlja kontinuiteto dela in dosega-
            nje ciljev.
              Sistem napredovanja mora biti zasnovan tako, da ne deluje samo-
            umevno, ampak kot spodbuda za zaposlene, da se še bolj trudijo. Re-
            dno ocenjevanje delovne uspešnosti je nujno, vendar ne sme biti prepo-
            gosto, da se izognemo neprestanim razpravam o uspešnosti in plačah.
            Premišljeno načrtovanje ocenjevalnih obdobij je ključno za vzdrževanje
            učinkovitosti sistema. Napredovanje je tesno povezano s kariernim ra-
            zvojem in predstavlja ključno odgovornost managementa (Vidič, 2008,
            str. 57). Letni osebni razgovori so priložnost, da se ocenijo dosežki in
            potencialzanapredovanje, njihoviizsledkipase morajoustreznodoku-
            mentirati (Merkač Skok, 2005, str. 207). Napredovanje je tako bistveni
            del razvoja kadrov, ki mora v organizaciji ustvariti sinergijo med de-
            lovno uspešnostjo, razvojem sposobnosti in kariernimi ambicijami za-
            poslenih.
              Organizacije bi morale za vsakega zaposlenega razviti individualni ra-
            zvojni načrt, ki vključuje dolgoročno načrtovanje kariere in programe,
            kot so mentorstvo, svetovanje in projektno vodenje. Takšno načrtova-
            nje ne samo da podpira razvojno usmerjenost zaposlenih v smislu vo-
            denja, strokovnega reševanja problemov, sprejemanja sprememb, avto-
            nomije in ustvarjalnosti, ampak tudi prispeva k višji vključenosti zapo-
            slenih v podjetje. To je posebej pomembno za inovativne posameznike,


                                                            23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28