Page 26 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 26
1 Dejavniki zadovoljstva zaposlenih v podjetništvu
pisuje kariernemu razvoju in osebni rasti (Benitez-Marquez idr., 2022).
Njeni pripadniki si želijo delodajalcev, ki jih aktivno podpirajo pri njiho-
vem profesionalnem napredovanju. Pričakujejo jasno definirane kariere
poti in pregledne kriterije za napredovanje, ki so skladni z njihovimi
vrednotami in ambicijami.
Napredovanje na delovnem mestu za generacijo Z ne pomeni samo
višje plače, temveč tudi priložnosti za učenje novih veščin in pridobi-
vanje novih izkušenj. Mentorstvo je ključni element, ki ga generacija Z
ceni pri napredovanju na delovnem mestu. Mladi zaposleni želijo imeti
dostop do mentorjev, ki jim lahko ponudijo vodstvo in podporo.
Generacija Z ceni delodajalce, ki ponujajo redne povratne informa-
cije, ne le letne ocene uspešnosti. Želi sprotno ocenjevanje, ki njenim
pripadnikom pomaga razumeti, kako se lahko izboljšajo. Karierni ra-
zvojni programi, ki vključujejo izobraževalne delavnice, tečaje in certi-
fikate, so za to generacijo izjemno pomembni, saj omogočajo nadgra-
dnjo njenega znanja in kompetenc. Njeni pripadniki visoko vrednotijo
tudi priložnosti za horizontalno mobilnost znotraj podjetja, saj jim to
omogoča raziskovanje različnih vlog in oddelkov, kar lahko poveča nji-
hovo zavzetost in zadovoljstvo. Proaktivnost v kariernem razvoju je za-
nje ključnega pomena; cenijo, ko lahko sami vplivajo na svoj karierni
razvoj in napredovanje. Zdi se jim pomembno, da se napredovanje na
delovnem mestu ne meri le z leti izkušenj, temveč z dosežki, inovativ-
nostjo in vplivom na podjetje (Francis in Hoefel, 2018).
Delovna okolja, ki spodbujajo sodelovanje in timsko delo, so za ge-
neracijo Z privlačnejša, saj verjame, da je timski uspeh pomemben del
osebnega napredovanja. Digitalizacija in uporaba naprednih tehnolo-
ških orodij v procesih napredovanja sta za generacijo Z pričakovani, saj
se njeni pripadniki istovetijo z digitalno tehnologijo in jo učinkovito
uporabljajo.
1.5 Izobraževanje
Izobraževanje zaposlenih je ključnega pomena za dvig njihovega zado-
voljstva, motivacije in učinkovitosti pri delu. Višja stopnja izobrazbe
pogosto vodi do višje plače in ponuja možnost za delo, ki zahteva večjo
strokovnost. Takšno delo je pogosto zanimivejše, manj fizično naporno
in bolj cenjeno v družbi ter prinaša različne materialne in nematerialne
ugodnosti (Možina, 1983). Permanentno izobraževanje v organizaciji je
ključno za razvoj posameznikovih sposobnosti v dinamičnem delovnem
okolju (Treven, 1998). Hitre spremembe in potreba po prilagajanju zah-
26