Page 27 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 27

Izobraževanje  1.5

            tevajo stalno nadgrajevanje znanja, ki ga šole pogosto ne pokrivajo v za-
            dostni meri. Tako se v podjetjih poudarja usposabljanje za timsko delo
            in fleksibilno vedenje, saj se tudi razmišljanje posameznikov spreminja
            v skladu s temi trendi (Lipičnik, 1998).
              Usposabljanje za timsko delo se osredotoča na usmerjanje in spodbu-
            janje aktivnega sodelovanja zaposlenih, pri čemer vodja ni nujno ključ-
            nega pomena, ampak je le povezovalni člen (Lipičnik, 1998). Nekateri
            zaposleni so uspešnejši v okviru tima, kjer se zaradi posebne dinamike
            in klime pripravljenost za delo poveča, kar navadno prinese tudi kako-
            vostnejše rezultate (Brajša, 1993). Usposabljanje in razvoj zaposlenih
            sodita med načrtovana prizadevanja, s katerimi organizacije skušajo iz-
            boljšati delovne rezultate in posameznikom omogočiti pridobitev ključ-
            nih kompetenc, povezanih z delom (Brajša, 1993). Spreminjajoče se po-
            trebe trga dela zahtevajo stalno prilagajanje in nadgrajevanje znanja za-
            poslenih, kar postavlja izobraževanje v ospredje kot ključno strategijo
            za uspeh podjetja.
              Investiranje v razvoj zaposlenih je ključnega pomena za organizacijo,
            kar potrjuje dejstvo, da organizacije v zda letno namenijo približno 60
            milijard dolarjev za notranje programe usposabljanja, treningov in izo-
            braževanja (Merkač Skok, 2008). Managerji bi morali zaposlene usmer-
            jati tako, da bi spodbujali njihov največji potencialni napredek in rast
            ter s tem širili meje njihovih odgovornosti. Kadrovska dejavnost, odvi-
            sno od organiziranosti podjetja, se izvaja v kadrovskem oddelku, kjer je
            zaposlene treba nenehno spremljati, oblikovati in razvijati (Florjančič
            in Vukovič, 2001).
              Razvoj zaposlenih obsega predvsem dejavnosti učenja, izobraževanja
            in usposabljanja, pri čemer se usposabljanje pogosto izvaja z namenom
            zagotavljanja boljšega in uspešnejšega opravljanja dela, kar je v interesu
            organizacije, čeprav povzroča visoke stroške (Merkač in Možina, 1998).
            Spremembe v tehnologiji in družbi zahtevajo stalno prilagajanje, zato je
            zaposlenim treba omogočiti pridobivanje novega znanja in spretnosti,
            da ohranijo ugled in korak s časom.
              Namen razvoja in usposabljanja je izboljšati učinkovitost zaposlenih
            in jim omogočiti uspešno prilagajanje spremembam (Mihalič, 2006).
            Sistematičen in načrtovan proces priprav, izvajanj in nadzorovanja
            kadrovsko-izobraževalnih postopkov je ključen za zagotavljanje stro-
            kovnega ter osebnega razvoja zaposlenih (Mihalič, 2006). Izobraževa-
            nje je trajen in neprekinjen proces, ki organizaciji omogoča učenje in
            prilagajanje na spremembe (Jereb, 1998).


                                                            27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32