Page 27 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 27
Izobraževanje 1.5
tevajo stalno nadgrajevanje znanja, ki ga šole pogosto ne pokrivajo v za-
dostni meri. Tako se v podjetjih poudarja usposabljanje za timsko delo
in fleksibilno vedenje, saj se tudi razmišljanje posameznikov spreminja
v skladu s temi trendi (Lipičnik, 1998).
Usposabljanje za timsko delo se osredotoča na usmerjanje in spodbu-
janje aktivnega sodelovanja zaposlenih, pri čemer vodja ni nujno ključ-
nega pomena, ampak je le povezovalni člen (Lipičnik, 1998). Nekateri
zaposleni so uspešnejši v okviru tima, kjer se zaradi posebne dinamike
in klime pripravljenost za delo poveča, kar navadno prinese tudi kako-
vostnejše rezultate (Brajša, 1993). Usposabljanje in razvoj zaposlenih
sodita med načrtovana prizadevanja, s katerimi organizacije skušajo iz-
boljšati delovne rezultate in posameznikom omogočiti pridobitev ključ-
nih kompetenc, povezanih z delom (Brajša, 1993). Spreminjajoče se po-
trebe trga dela zahtevajo stalno prilagajanje in nadgrajevanje znanja za-
poslenih, kar postavlja izobraževanje v ospredje kot ključno strategijo
za uspeh podjetja.
Investiranje v razvoj zaposlenih je ključnega pomena za organizacijo,
kar potrjuje dejstvo, da organizacije v zda letno namenijo približno 60
milijard dolarjev za notranje programe usposabljanja, treningov in izo-
braževanja (Merkač Skok, 2008). Managerji bi morali zaposlene usmer-
jati tako, da bi spodbujali njihov največji potencialni napredek in rast
ter s tem širili meje njihovih odgovornosti. Kadrovska dejavnost, odvi-
sno od organiziranosti podjetja, se izvaja v kadrovskem oddelku, kjer je
zaposlene treba nenehno spremljati, oblikovati in razvijati (Florjančič
in Vukovič, 2001).
Razvoj zaposlenih obsega predvsem dejavnosti učenja, izobraževanja
in usposabljanja, pri čemer se usposabljanje pogosto izvaja z namenom
zagotavljanja boljšega in uspešnejšega opravljanja dela, kar je v interesu
organizacije, čeprav povzroča visoke stroške (Merkač in Možina, 1998).
Spremembe v tehnologiji in družbi zahtevajo stalno prilagajanje, zato je
zaposlenim treba omogočiti pridobivanje novega znanja in spretnosti,
da ohranijo ugled in korak s časom.
Namen razvoja in usposabljanja je izboljšati učinkovitost zaposlenih
in jim omogočiti uspešno prilagajanje spremembam (Mihalič, 2006).
Sistematičen in načrtovan proces priprav, izvajanj in nadzorovanja
kadrovsko-izobraževalnih postopkov je ključen za zagotavljanje stro-
kovnega ter osebnega razvoja zaposlenih (Mihalič, 2006). Izobraževa-
nje je trajen in neprekinjen proces, ki organizaciji omogoča učenje in
prilagajanje na spremembe (Jereb, 1998).
27