Page 28 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 28

1  Dejavniki zadovoljstva zaposlenih v podjetništvu

                  Uspešno izobraževanje je ključno za prihodnji uspeh podjetja (An-
                tončič, 2008). V današnjem svetu, kjer se čas od odkritja do uporabe
                drastično skrajšuje, je izobraževanje skozi vse življenje nujno, saj omo-
                goča prilagajanje novim načinom življenja ter uporabo novih spoznanj
                in tehnologij (Ferjan, 1999).
                  V družbi znanja ima intelektualni kapital ključno vlogo. Koncept
                »učeče se organizacije« poudarja povezavo med posameznikom, orga-
                nizacijo in učenjem. Znanje je vir moči, zato je nenehno izobraževanje
                nujno, zlasti za mlajše zaposlene, ki se pripravljajo na prevzem odgo-
                vornih vlog v podjetju. Usmerjeno izobraževanje je ključno za dosega-
                nje odličnosti pri delu in osebno rast posameznikov. Delodajalci lahko
                izobraževanje zaposlenih uporabijo kot pomembno obliko nematerial-
                nega motiviranja. Možnosti izobraževanja so pomembne za zaposlene,
                ki si želijo kariernega napredka. Hkrati pa mora delodajalec zagotoviti
                ustrezne nagrade in spodbujati vodstveni kader na vseh ravneh k siste-
                matičnemu prenosu znanja v podjetju.
                  Vendar pa raziskave stanja v slovenskih podjetjih kažejo drugačno
                sliko. Sistematičen pretok znanja med različnimi hierarhičnimi ravnmi
                je redkost, saj se večinoma komunicira le znotraj posameznih oddel-
                kov. To pomeni, da znanje ostaja omejeno na posamezne skupine. Po-
                datki razkrivajo pomanjkanje sistematičnega pristopa k prenosu znanja
                in pomanjkanje razumevanja s strani vodstva o pomenu tega procesa,
                kar vodi v slabo organizacijsko klimo. Na tem področju so učinkovitejša
                predvsem visokotehnološka in informacijska podjetja ter tista, ki delu-
                jejo v mednarodnem okolju (Majstorovič, 2007a).

                Izobraževanje in milenijci
                Izobraževanje predstavlja ključen element zadovoljstva zaposlenih mi-
                lenijcev, saj ti cenijo priložnosti za osebno in strokovno rast v delovnem
                okolju (Johnson, 2023). Želijo si stalnega učenja in razvoja svojih spo-
                sobnosti, saj verjamejo, da jim to omogoča boljše izpolnjevanje njihovih
                delovnih nalog in doseganje kariernih ciljev. Prilagajanje izobraževanja
                potrebam milenijcev vključuje uporabo sodobnih metod učenja, kot so
                interaktivni seminarji, spletni tečaji, mentorstvo in praksa v realnem
                delovnem okolju. Za milenijce je pomembno, da se izobraževanje po-
                veže z njihovimi osebnimi interesi in cilji, saj jih to motivira za učenje
                in razvoj. Izobraževanje jim omogoča tudi priložnosti za povezovanje in
                mreženje z drugimi zaposlenimi ter izmenjavo idej in izkušenj.
                  Delodajalci, ki vlagajo v izobraževanje milenijcev, gradijo močno in


                            28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33