Page 49 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 49

Organizacijsko vzdušje  1.13

            ročja vzdušja, kot so motivacijsko, inovativno ali podjetniško vzdušje,
            pomembno vplivajo na učinkovitost in uspešnost organizacije.
              Poimenovanja specifičnihpodročijvzdušja običajnoizhajajoizopazo-
            vanja človeškega vedenja. Nekatera podjetja posebno pozornost posve-
            čajo ustvarjalnemu vzdušju kot rešitvi za premagovanje težav, medtem
            ko se druga osredotočajo na raziskovanje motivacijskega vzdušja v oko-
            ljih z nizko stopnjo motivacije. Če bi stvari v podjetjih potekale gladko,
            bi se vzdušja komaj zavedali, saj bi bila njihova narava odvisna od trenu-
            tnega razpoloženja zaposlenih. V nekaterih primerih se podjetja lotijo
            preiskovanja značilnosti določenega vzdušja ter njegovih vzrokov, pri
            čemer si obetajo, da bi lahko odprava teh vzrokov spremenila vzdušje.
            Vendar je to pričakovanje pogosto zmotno, saj sprememba stanja še ne
            zagotavlja spremembe vzdušja. Za dejansko spreminjanje vzdušja je po-
            trebno, da zaposleni dojamejo, sprejmejo in prilagodijo svoje obnašanje
            novim pogojem. Vodenje, ki je usmerjeno k ljudem, se je izkazalo kot
            učinkovito pri spodbujanju sodelovanja in zadovoljstva pri delu (Mo-
            žina, 2002, str. 519). Ustvarjanje in vzdrževanje pozitivnega vzdušja je
            pomembno vodstveno vprašanje, še posebej v primerih, ko so medo-
            sebniodnosimed zaposlenimislabši. Raziskavekažejo, da sovodje, kise
            osredotočajo na ljudi, povezane z večjo storilnostjo timov (str. 519–520).
            Pozitivno vzdušje v organizaciji pogosto vodi v zadovoljstvo, inovativ-
            nost ter motivacijo zaposlenih, ki se lahko še dodatno okrepi, če imajo
            zaposleni svobodo pri izražanju svojih zamisli (Fiedler, 1993). Spremi-
            njanje in dopolnjevanje vzdušja je nenehni proces, ki se včasih odvija
            samodejno, podzavestno in nekontrolirano (Ivanko idr., 1991, str. 182).

            Organizacijsko vzdušje in milenijci
            Organizacijsko vzdušje ima pomembno vlogo pri zadovoljstvu zaposle-
            nih, zlasti med milenijci, ki predstavljajo pomemben del delovne sile v
            sodobnih organizacijah. Za milenijce je organizacijsko vzdušje ključen
            dejavnik, ki vpliva na njihovo delovno izkušnjo in angažiranost v pod-
            jetju. Cenijo delovno okolje, ki spodbuja inovativnost, sodelovanje ter
            raznolikost idej. Pomembno je, da organizacija ustvari klimo, v kateri
            se počutijo cenjene, slišane in deležne podpore pri doseganju svojih ci-
            ljev. Za milenijce je prav tako pomembno, da organizacija omogoča pri-
            lagodljivost in možnosti za osebni ter strokovni razvoj, kar prispeva k
            njihovemu zadovoljstvu pri delu. Organizacijsko vzdušje, ki spodbuja
            transparentnost, odprto komunikacijo in občutek pripadnosti, lahko
            prispeva k njihovi večji angažiranosti in lojalnosti do podjetja (Mack,


                                                            49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54