Page 45 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 45
Ugled dela 1.11
bilo ustrezno nagrajeno (Mulej, 1986, str. 442). Raziskave tako v Slove-
niji kot tudi v drugih razvitih državah kažejo, da se posamezniki raje
odločajo za zaposlitev v uglednih organizacijah. Včasih so celo pripra-
vljeni sprejeti nižjo plačo v ugledni organizaciji kot višjo v manj ugledni.
Ugledne organizacije lahko privabijo kakovostnejše kandidate in včasih
celo prejmejo ponudbe kandidatov brez aktivnega iskanja kadra. Ugled
je tesno povezan z učinkovitim upravljanjem zaposlenih, saj podjetja,
ki vlagajo v svoje zaposlene, pogosto dosegajo nadpovprečne rezultate.
Vendar pa je resničen ugled organizacije odvisen tudi od drugih dejav-
nikov, kot so zaznana učinkovitost vodenja, možnosti za osebni in ka-
rierni razvoj ter uravnoteženje med zasebnim in poklicnim življenjem
zaposlenih. Za motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih, ki bi lahko prite-
gnilo druge visoko usposobljene kadre, je torej potrebno ponuditi več
kot le konkurenčno plačo (Lešnik in Prah, 2008).
Ugled dela in milenijci
Za milenijce je ugled dela bistvenega pomena, saj predstavlja enega
ključnih dejavnikov njihovega zadovoljstva pri delu. Milenijci se pogo-
sto odločajo za zaposlitve v podjetjih, ki imajo v svoji panogi visok ugled
(Heizman, 2019). Ugledno delovno okolje in pozitivna percepcija o pod-
jetju lahko kot dejavnika pri izbiri zaposlitve celo prevladata nad višjo
plačo (Alsop, 2008). Milenijci cenijo podjetja, ki negujejo njihovo rast in
razvoj ter omogočajo priložnosti za napredovanje. Zanje ni pomembno
le, kaj delajo, temveč tudi, kako njihovo delo prispeva k ugledu orga-
nizacije in družbeni skupnosti kot celoti. Poleg tega si želijo, da bi bila
njihova dela bila družbeno ovrednotena in priznana (Buschman, 2020).
Ugled dela torej predstavlja ključni dejavnik, ki vpliva na zadovoljstvo
in angažiranost milenijcev v delovnem okolju.
Ugled dela in generacija Z
Za pripadnike generacije Z je ugled dela ključni dejavnik, ki vpliva na
njihovo zadovoljstvo in angažiranost v delovnem okolju. Pripadniki ge-
neracije Z iščejo zaposlitve v podjetjih, ki imajo pozitiven ugled in do-
bro ime v svoji panogi. Poleg višje plače so za njih pomembni tudi drugi
dejavniki, kot so družbeno priznanje, možnosti za osebni in karierni ra-
zvoj ter delovno okolje, ki spodbuja rast. Cenijo organizacije, ki skrbijo
za njihovo dobro počutje in omogočajo priložnosti za napredovanje ter
izražanje njihovih talentov in idej (Buschman, 2020). Ugled dela je tako
45