Page 52 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 52

1  Dejavniki zadovoljstva zaposlenih v podjetništvu

                hovo napredovanje v hierarhičnih strukturah organizacije. V organiza-
                cijah, ki imajo odprto kulturo, je prilagajanje delovnih praks in vrednot
                prepuščeno posamezniku ter njegovi sposobnosti prilagajanja (Ovsenik
                in Ambrož, 2000, str. 143–174).
                  Doslej so bili pri obravnavi zadovoljstva zaposlenih izpostavljeni
                ključni elementi, ki vplivajo na vzpostavitev notranjega podjetništva
                v organizaciji. Med obravnavanimi vidiki tega zadovoljstva so plača,
                bonitetno nagrajevanje, možnosti za napredovanje, kontinuirano izo-
                braževanje, kakovost odnosov s sodelavci, redni osebni pogovori z vod-
                stvom, delovni pogoji, prilagodljiv delovni čas, stabilnost zaposlitve,
                ugled poklica ter občutek pripadnosti organizaciji. Prav tako pa ključno
                vlogo igrata tudi organizacijsko vzdušje in organizacijska kultura. Zato
                je mogoče sklepati, da med zadovoljstvom zaposlenih in notranjim pod-
                jetništvom v organizaciji obstaja pozitivna povezava, kar sta tudi ugo-
                tovila Jasna Auer Antončič in Antončič (2011).


                Organizacijska kultura in milenijci
                Organizacijska kultura za milenijce predstavlja ključni element njiho-
                vega zadovoljstva pri delu in pripadnosti organizaciji. Ta generacija
                zaposlenih ceni vrednote, kot so avtonomija, inovativnost, prožnost,
                transparentnost in enakost, ki se odražajo v organizacijski kulturi
                (Twenge idr., 2010). Pomembno je, da organizacije zagotovijo delovno
                okolje, ki spodbuja njihovo ustvarjalnost in omogoča izražanje njiho-
                vih idej ter sodelovanje in timsko delo. Milenijci cenijo organizacije, ki
                imajo jasno določene vrednote in poslanstvo, ki se skladajo z njihovimi
                osebnimi prepričanji in cilji. Poleg tega se nagibajo k organizacijam,
                ki nudijo možnosti za osebni in strokovni razvoj ter vzpostavljajo fle-
                ksibilno delovno okolje, ki omogoča boljšo uskladitev med delovnim
                in zasebnim življenjem. Za milenijce je organizacijska kultura ključni
                dejavnik, ki vpliva na njihovo angažiranost, motivacijo in dolgoročno
                zavezanost organizaciji (Twenge idr., 2010).

                Organizacijska kultura in generacija Z
                Za generacijoZ, kivstopa na trgdela, jeorganizacijska kultura ključnega
                pomena za zadovoljstvo pri delu. Ta generacija ceni delovna okolja, ki
                spodbujajo inkluzijo, raznolikost in enakost ter omogočajo sodelovanje
                v timskem okolju (Smith, 2023). Organizacije, ki izkazujejo visoko sto-
                pnjo etičnosti, transparentnosti in odgovornosti do družbe, imajo večjo
                privlačnost za pripadnike generacije Z. Poleg tega ti iščejo delodajalce,


                            52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57