Page 46 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 46

1  Dejavniki zadovoljstva zaposlenih v podjetništvu

                ključni element, ki vpliva na privlačnost delodajalca za pripadnike ge-
                neracije Z in na njihovo dolgoročno zadovoljstvo pri delu.


                1.12  Pripadnost zaposlenih
                Govorimo o pripadnosti podjetju, ko zaposleni verjamejo v cilje podje-
                tja, jih sprejemajo kot svoje, delujejo za skupno dobrobit in želijo ostati
                v podjetju. Navezanost na podjetje se razvije skozi proces poistovetenja
                in ponotranjanja vrednot podjetja s strani zaposlenih. Pripadnost zapo-
                slenih je kompleksen koncept, ki temelji na identifikaciji s poslanstvom
                organizacije in z delovno etiko kot ključnima elementoma (Varona,
                2002). Lojalnost zaposlenih tesno sovpada s pripadnostjo, pri čemer se
                ti dve dimenziji vedno obravnavata skupaj (Varona, 2002). Izražata se
                skozi občutek, da posameznik pripada organizaciji in svojemu timu ter
                želi pomagati sodelavcem, podpirati vodstvo ter se vesti v skladu z de-
                lovno etiko in s profesionalnostjo (Varona, 2002). Raziskave kažejo, da
                je prava pripadnost podjetju vse bolj ogrožena zaradi večje mobilnosti
                zaposlenih, kar lahko privede do zmanjšanja zadovoljstva in predanosti
                (Mihalič, 2008). Pripadnost zaposlenih ne le izboljšuje učinkovitost in
                zmanjšuje fluktuacijo, ampak vpliva tudi na zunanji vtis o organizaciji
                (Mihalič, 2008). Lahko je prisotna tudi pri zaposlenih, ki so v organiza-
                ciji že daljše obdobje, in tudi potem, ko se njihova kariera v njej konča,
                in sicer zaradi zavedanja ugodnosti, ki jih organizacija ponuja (Meyer
                in Allen, 1997). Je čustvo pozitivne usmerjenosti zaposlenih glede na
                prihodnji razvoj organizacije, ki vpliva na sedanje delovanje, lahko pa
                se izraža na več ravneh, kot so privolitev, identifikacija ali celo interna-
                lizacija (Mesner-Andolšek, 1995).
                  Pripadnost zaposlenih je za podjetje težje doseči kot njihovo zado-
                voljstvo pri delu. To je deloma posledica tega, da je interes za doseganje
                zadovoljstva relativno dvostranski, medtem ko si za pripadnost orga-
                nizaciji večinoma prizadeva delodajalec. Pripadnost se običajno razvije
                sama od sebe na podlagi zadovoljstva, zato zaposlenih ni treba neposre-
                dno spodbujati k pripadnosti, saj bi to lahko povzročilo ravno nasprotne
                učinke. V praksi se včasih zgodi, da delodajalec pričakuje oz. zahteva lo-
                jalnost zaposlenih, ne da bi pri tem poskrbel za njihovo zadovoljstvo
                pri delu. Takšni poskusi pridobitve pripadnosti in lojalnosti so običajno
                neuspešni, saj je zadovoljstvo zaposlenih ključnega pomena. Če si orga-
                nizacija prizadeva za zadovoljstvo zaposlenih, lahko le upa, da ji bodo
                le-ti tudi pripadni. Sodobna organizacijska teorija in praksa poudarjata,
                da se dolgoročni cilji podjetja lahko dosežejo le, če so zaposleni pripadni
                (Mihalič, 2008).
                            46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51