Page 50 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 50
1 Dejavniki zadovoljstva zaposlenih v podjetništvu
2022). Skrb za organizacijsko vzdušje je zato ključna naloga vodstva, ki
lahko s svojimi prizadevanji oblikuje delovno okolje, ki ustreza potre-
bam in pričakovanjem milenijcev, hkrati pa prispeva k njihovemu zado-
voljstvu in produktivnosti.
Organizacijsko vzdušje in generacija Z
Organizacijsko vzdušje igra ključno vlogo pri zadovoljstvu zaposlenih,
zlasti tistih iz generacije Z, ki vstopajo na trg dela kot sveža delovna sila.
Zanje je organizacijsko vzdušje pomemben dejavnik, ki vpliva na nji-
hovo delovno izkušnjo in angažiranost v podjetju. Organizacijska klima
pozitivno in pomembno vpliva na njihovo uspešnost (Annisa idr., 2023).
Generacija Z ceni delovno okolje, ki spodbuja transparentnost, avto-
nomijo ter enakopravno sodelovanje (Buschman, 2020). Pomembno je,
da organizacija ustvari klimo, v kateri se pripadniki generacije Z poču-
tijo cenjeno, spoštovano in deležno priložnosti za izražanje svojih idej
ter mnenj. Zanje je prav tako ključno, da organizacija omogoča prila-
godljive delovne pogoje ter podpira njihov osebni in strokovni razvoj,
kar prispeva k njihovemu zadovoljstvu pri delu. Organizacijsko vzdušje,
ki spodbuja inkluzivnost, raznolikost in inovativnost, lahko prispeva k
večji pripadnosti in motivaciji pripadnikov generacije Z v podjetju. Skrb
za organizacijsko vzdušje je zato ključna naloga vodstva, ki lahko s svo-
jimi prizadevanji oblikuje delovno okolje, ki ustreza potrebam in priča-
kovanjem generacije Z, hkrati pa prispeva k zadovoljstvu in uspešnosti
njenih pripadnikov.
1.14 Organizacijska kultura
Kultura organizacije predstavlja značilne vzorce obnašanja zaposlenih
znotraj podjetja. Nastaja iz skupnih vrednot, ki jih ima veliko število
zaposlenih v organizaciji. Pri oblikovanju kulture ima ključno vlogo
močna osebnost, ki služi kot vzor drugim (Tavčar, 1999). Kulturo podje-
tja lahko opredelimo kot sistem vrednot, ki skupaj z zaposlenimi, orga-
nizacijsko strukturo in nadzornimi sistemi oblikuje vedenjske norme.
Vsako podjetje ima svojo edinstveno kulturo, ki je odvisna od sestave
zaposlenih, zgodovine podjetja, načina vodenja, uporabljene tehno-
logije in delovnega okolja (Lipičnik, 1998, str. 80–82). Za preživetje
v sodobnem dinamičnem okolju mora podjetje spodbujati inovativ-
nost, timsko delo, samostojnost, odgovornost, sodelovanje ter manjšo
stopnjo nadzora, kar zahteva notranjepodjetniški pristop. Uspešnost
podjetja temelji na ljudeh in njihovi kulturi. Kultura podjetja mora za-
50