Page 47 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 47

Pripadnost zaposlenih  1.12

              Stopnja pripadnosti zaposlenih podjetju je v veliki meri odvisna od
            njihovega poistovetenja s cilji, strategijo in z rezultati podjetja, kar
            bistveno vpliva na njihovi prizadevnost in pripravljenost za napore.
            Ustvarjanje pripadnosti prek poistovetenja lahko sprosti velike člove-
            ške potenciale in jih usmeri v uresničevanje poslovnih ciljev podjetja.
            Glavni cilj tega procesa je doseči stanje, ko bodo vsi zaposleni v podje-
            tju obveznosti in zadolžitve prevzemali kot lastne in jih opravljali po
            svojih najboljših močeh. Pomembno je, da so temeljni pogoji za visoko
            pripadnost, kot so seznanjenost s poslovnimi cilji, možnost vplivanja
            na postavljanje in uresničevanje teh ciljev ter zaupanje med nadreje-
            nimi in podrejenimi, zagotovljeni preko razvite delavske participacije
            pri poslovnem odločanju (Mihalič, 2008). Ključni namen upravljanja
            pripadnosti zaposlenih so razvoj, vzpostavitev in stalno ohranjanje de-
            javnikov in elementov, ki omogočajo in povečujejo stopnjo zadovoljstva
            zaposlenih ter bodo lahko omogočili in povečali tudi stopnjo njihove
            pripadnosti.

            Pripadnost podjetju in milenijci
            Pripadnostpodjetjujeključnidejavnik zadovoljstva zaposlenihmed mi-
            lenijci, ki predstavljajo pomemben del delovne sile v sodobnih organi-
            zacijah. Za milenijce ni pomembno le, da opravljajo svoje delo, ampak
            si želijo čutiti povezanost z organizacijo, v kateri delajo. To pomeni, da
            želijo verjeti v cilje in vrednote podjetja ter se poistovetiti s svojo vlogo
            v njem. Visoka stopnja pripadnosti podjetju med milenijci je povezana
            z večjo delovno angažiranostjo in motivacijo ter zmanjšano fluktuacijo
            zaposlenih. Za milenijce je pomembno tudi, da se počutijo del skupno-
            sti v podjetju, kjer se njihova mnenja upoštevajo in cenijo, kar dodatno
            krepi občutek pripadnosti. Poleg tega cenijo organizacije, ki jim omogo-
            čajo priložnosti za osebni in strokovni razvoj ter spodbujajo inovativ-
            nost in kreativnost (Twenge, 2017). Pripadnost podjetju med milenijci
            tako ni le posledica materialnih koristi, kot so plača in ugodnosti, am-
            pak je tesno povezana z njihovimi vrednotami, potrebami po pripadno-
            sti in željo po prispevku k skupnemu cilju organizacije. Zato je ključno,
            da podjetja razvijejo strategije in prakse, ki spodbujajo pripadnost med
            milenijci, saj ta lahko pomembno vpliva na njihovo delovno uspešnost
            in dolgoročno zvestobo podjetju.

            Pripadnost podjetju in generacija Z
            Pripadnost podjetju je ključni vidik zadovoljstva zaposlenih iz genera-
            cije Z, saj pomeni občutek identifikacije, sprejemanja in zaupanja v cilje
                                                            47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52