Page 48 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 48
1 Dejavniki zadovoljstva zaposlenih v podjetništvu
organizacije. Pripadnost zaposlenih močno vpliva na njihovo angažira-
nost in željo po dolgoročnem sodelovanju z organizacijo. Pripadniki ge-
neracije Z si želijo delati v podjetju, kjer se počutijo del skupnosti, pod-
pirajo sodelavce, spoštujejo vodstvo in se identificirajo z vrednotami
organizacije (Williams, 2020). Pripadnost je povezana z zaupanjem, s
sprejemanjem ciljev in vrednot podjetja ter pripravljenostjo posame-
znika na prizadevanje za skupni uspeh. V sodobnih podjetjih je ohra-
njanje pripadnosti zaposlenih ključnega pomena za ustvarjanje pozitiv-
nega delovnega okolja in doseganje organizacijskih ciljev.
1.13 Organizacijsko vzdušje
Organizacijsko vzdušje ima neposreden vpliv na motivacijo, zadovolj-
stvo in uspešnost podjetja, saj oblikuje delovno okolje, v katerem zapo-
sleni delujejo. Managerji imajo pri vzpostavljanju tega vzdušja ključno
vlogo, saj s svojim vodenjem vplivajo na mišljenje, čutenje in vedenje
zaposlenih. Za ustvarjanje, vzdrževanje in spreminjanje kulture dela v
podjetju morajo managerji jasno opredeliti cilje, vrednote ter pravila
timskega dela (Mayer, 1991,str.83).Čepravobstaja veliko izrazovza
označevanje vzdušja, kot so organizacijska klima, poslovna klima, or-
ganizacijska kultura, vsi izražajo isto bistvo. Klima v podjetju je posle-
dica številnih dejavnikov iz preteklosti in sedanjosti ter širšega in ožjega
okolja organizacije, ki vplivajo na vedenje zaposlenih in uporabo njiho-
vih sposobnosti (Lipičnik, 1994, str. 44).
Stična točka med vzdušjem in kulturo organizacije se nahaja v razlagi
človekovega vedenja v organizaciji ter razumevanju posledic vplivov or-
ganizacijskih dejavnikov. Organizacijsko vzdušje je analitičneje usmer-
jeno in se osredotoča na trenutno stanje ter uporablja kvantitativne
metode raziskovanja, medtem ko organizacijska kultura obravnava tra-
dicijo in prihodnost. Kultura organizacije pogosto vpliva na uspeh ali
neuspeh podjetja. Vzdušje je vidni del življenja v organizaciji, kjer za-
posleni delujejo in sledijo skupnim ciljem. Temelji na čustvih in se hi-
tro spreminja, vendar dobro vzdušje lahko spodbudi ustvarjalnost pri
reševanju problemov (Fiedler, 1993). Za posameznika vzdušje predsta-
vlja dojemanje pogojev dela v podjetju, medtem ko za organizacijo po-
meni način vedenja zaposlenih in zaznavanje medosebnih odnosov (Li-
pičnik, 1998, str. 74). Ključno je, da v podjetju prevladuje vzdušje, ki
spodbuja maksimalno izrabo potenciala zaposlenih, pri čemer ima vod-
stvo ključno vlogo pri oblikovanju teh odnosov in ustvarjanju delov-
nega okolja. Pomembno je razumeti, da lahko tudi ozko usmerjena pod-
48