Page 48 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 48

1  Dejavniki zadovoljstva zaposlenih v podjetništvu

                organizacije. Pripadnost zaposlenih močno vpliva na njihovo angažira-
                nost in željo po dolgoročnem sodelovanju z organizacijo. Pripadniki ge-
                neracije Z si želijo delati v podjetju, kjer se počutijo del skupnosti, pod-
                pirajo sodelavce, spoštujejo vodstvo in se identificirajo z vrednotami
                organizacije (Williams, 2020). Pripadnost je povezana z zaupanjem, s
                sprejemanjem ciljev in vrednot podjetja ter pripravljenostjo posame-
                znika na prizadevanje za skupni uspeh. V sodobnih podjetjih je ohra-
                njanje pripadnosti zaposlenih ključnega pomena za ustvarjanje pozitiv-
                nega delovnega okolja in doseganje organizacijskih ciljev.


                1.13  Organizacijsko vzdušje
                Organizacijsko vzdušje ima neposreden vpliv na motivacijo, zadovolj-
                stvo in uspešnost podjetja, saj oblikuje delovno okolje, v katerem zapo-
                sleni delujejo. Managerji imajo pri vzpostavljanju tega vzdušja ključno
                vlogo, saj s svojim vodenjem vplivajo na mišljenje, čutenje in vedenje
                zaposlenih. Za ustvarjanje, vzdrževanje in spreminjanje kulture dela v
                podjetju morajo managerji jasno opredeliti cilje, vrednote ter pravila
                timskega dela (Mayer, 1991,str.83).Čepravobstaja veliko izrazovza
                označevanje vzdušja, kot so organizacijska klima, poslovna klima, or-
                ganizacijska kultura, vsi izražajo isto bistvo. Klima v podjetju je posle-
                dica številnih dejavnikov iz preteklosti in sedanjosti ter širšega in ožjega
                okolja organizacije, ki vplivajo na vedenje zaposlenih in uporabo njiho-
                vih sposobnosti (Lipičnik, 1994, str. 44).
                  Stična točka med vzdušjem in kulturo organizacije se nahaja v razlagi
                človekovega vedenja v organizaciji ter razumevanju posledic vplivov or-
                ganizacijskih dejavnikov. Organizacijsko vzdušje je analitičneje usmer-
                jeno in se osredotoča na trenutno stanje ter uporablja kvantitativne
                metode raziskovanja, medtem ko organizacijska kultura obravnava tra-
                dicijo in prihodnost. Kultura organizacije pogosto vpliva na uspeh ali
                neuspeh podjetja. Vzdušje je vidni del življenja v organizaciji, kjer za-
                posleni delujejo in sledijo skupnim ciljem. Temelji na čustvih in se hi-
                tro spreminja, vendar dobro vzdušje lahko spodbudi ustvarjalnost pri
                reševanju problemov (Fiedler, 1993). Za posameznika vzdušje predsta-
                vlja dojemanje pogojev dela v podjetju, medtem ko za organizacijo po-
                meni način vedenja zaposlenih in zaznavanje medosebnih odnosov (Li-
                pičnik, 1998, str. 74). Ključno je, da v podjetju prevladuje vzdušje, ki
                spodbuja maksimalno izrabo potenciala zaposlenih, pri čemer ima vod-
                stvo ključno vlogo pri oblikovanju teh odnosov in ustvarjanju delov-
                nega okolja. Pomembno je razumeti, da lahko tudi ozko usmerjena pod-


                            48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53