Page 44 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 44
1 Dejavniki zadovoljstva zaposlenih v podjetništvu
zaposlitev, ki jim omogoča razvoj kariere in osebnega napredka. Stal-
nost zaposlitve je pomembna za motivacijo in angažiranost milenijcev v
delovnem okolju. Ta generacija zaposlenih ceni varnost zaposlitve, ven-
dar je hkrati tudi odprta za nove priložnosti in izkušnje, ki ji omogočajo
osebno in strokovno rast (Barbosa, 2021). Stalnost zaposlitve njenim
pripadnikom zagotovi občutek stabilnosti in samozavesti ter jih spod-
budi k dolgoročnemu angažiranju v organizaciji. Zanje je pomembno,
da se počutijo cenjene in vključene v dolgoročne načrte podjetja, kar
lahko prispeva k njihovemu dolgoročnemu zadovoljstvu pri delu (Mi-
kler, 2022). Skratka, stalnost zaposlitve je ključni dejavnik zadovoljstva
milenijcev na delovnem mestu, saj jim omogoča varnost, razvoj in ob-
čutek pripadnosti organizaciji.
Stalnost zaposlitve in generacija Z
Stalnost zaposlitve ima ključen pomen za generacijo Z, ki vstopa na trg
dela. Za pripadnike te generacije je pomembno, da se v svoji zaposlitvi
počutijo varne in stabilne, saj to vpliva na njihovo celotno zadovoljstvo
pri delu (Seifert idr., 2023). Stalnost zaposlitve je pomemben dejavnik
za angažiranost in lojalnost generacije Z v delovnem okolju. Za mlade
zaposlene iz generacije Z je ključno, da imajo občutek, da njihovo delo in
prizadevanja cenijo ter da imajo možnosti za dolgoročen razvoj kariere
(Silva idr., 2023). Stalnost zaposlitve jim lahko zagotovi občutek varno-
sti in stabilnosti, kar pomaga pri oblikovanju njihovega dolgoročnega
načrta za kariero. Poleg tega jim lahko občutek varnosti zaposlitve omo-
goči boljše obvladovanje stresa in poveča njihovo zavzetost za delo (Bi-
erbrier, 2022). Skratka, za generacijo Z je stalnost zaposlitve ključni ele-
ment zadovoljstva pri delu, saj njenim pripadnikom daje občutek var-
nosti, omogoča razvoj kariere in spodbuja njihovo angažiranost v orga-
nizaciji.
1.11 Ugled dela
Višjim ravnem v podjetju se pripisuje večji pomen, saj tam zaposleni
prevzemajo večjo odgovornost in prejemajo večje družbeno priznanje
terugled (Kavčič, 1987,str.132). Za strokovnjake in vodjepavišinaplače
ni glavni vir zadovoljstva pri delu. Bolj kot pogoji dela in plača so po-
membni uspeh, družbeno priznanje, osebna rast ter odgovornost za na-
predek podjetja. Posameznik želi, da delo ne bi predstavljalo bremena,
ampak vir zadovoljstva, zato vanj vloži vso svojo osebnost in ustvar-
jalnost, saj si prizadeva, da bi njegovo delo imelo družbeni pomen in
44