Page 57 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 57

Vloga znanja in človeškega kapitala  2.1

              • formiranje projektnih, ciljno usmerjenih timov,
              • napredovanje inovativnih oseb.
              Za ugodno notranjepodjetniško okolje in uspešen razvoj morajo to-
            rej podjetja upoštevati določena pravila. Pozitivno vzdušje pripomore k
            večji kreativnosti in zadovoljstvu zaposlenih. Za organizacije, v katerih
            je ozračje do sprejemanja novih idej prijazno, so poleg osebnostnih la-
            stnosti notranjih podjetnikov pomembne tudi druge značilnosti, kot so
            (Antončič idr., 2002, 65):
              • delovanje organizacije na meji tehnologije,
              • spodbujanje novih idej,
              • spodbujanje poskusov in s tem morebitnih napak,
              • neuspehi so dovoljeni,
              • ni ovir za priložnosti,
              • razpoložljivi in dostopni viri,
              • multidisciplinarni timski pristop,
              • dolgoročni časovni horizont,
              • prostovoljski program,
              • primeren sistem nagrajevanja,
              • dosegljivi sponzorji in vodje.
              Podjetje mora zaposlenim omogočiti, da lahko samostojno predsta-
            vijo svoje podjetniške ideje in priložnosti ter jih uresničijo, ne da bi ča-
            kali na zunanje spodbude. Pomembno je, da imajo zaposleni možnost
            sprejemanja odločitev in dostop do potrebnih finančnih sredstev za iz-
            vedbo projektov. Projekti bi se morali razvijati postopoma, ob zagoto-
            vljenem času in podpori. Prestroga pravila ali morebitne sankcije lahko
            ovirajo ustvarjalnost in izvedbo nalog. Ključno je zagotoviti fleksibil-
            nost, samostojnost pri odločanju ter dostop do potrebnih finančnih in
            drugih virov (Dollinger, 1995). V mednarodnem podjetništvu se prav
            tako poudarja vloga znanja in človeškega kapitala, ki sta tesno pove-
            zana z zadovoljstvom zaposlenih (Ruzzier in Konečnik Ruzzier, 2008).

            2.1 Vloga znanja in človeškega kapitala pri zadovoljstvu
                 zaposlenih milenijcev
            Za milenijce sta znanje in človeški kapital osrednji sestavini zadovolj-
            stva pri delu, saj ta generacija ceni nenehno učenje in osebni razvoj.
            Milenijci pričakujejo, da jim bo delodajalec omogočil dostop do izobra-
            ževanja in razvojnih programov, ki prispevajo k njihovi strokovni rasti


                                                            57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62