Page 56 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 56

2  Podjetniško delovanje obstoječih podjetij

                  • pravica do izbire med različnimi ponudniki (prostovoljna izbira do-
                    baviteljev, kupcev, zunanjih in notranjih finančnih virov ter drugih
                    ponudnikov storitev).
                  Ustaljena organizacijska struktura v podjetju pri uvajanju notranjega
                podjetništva pogosto predstavlja oviro zaradi rigidne birokracije. Kljub
                temu pa obstajajo podjetja, ki uspešno vnašajo inovacije in premagujejo
                ovire, ki omejujejo podjetniški duh, ter tako ustvarjajo pozitivno orga-
                nizacijsko klimo v obstoječi strukturi podjetja. Izkoriščanje notranje-
                podjetniških potencialov lahko podjetjem v začetni ali zreli fazi razvoja
                prinese nov zagon in poveča uspešnost (Drucker, 1992).
                  Pri vzpostavljanju podjetniškega vzdušja je ključno določiti smernice
                in postopke za ključna področja, ki vplivajo na uspeh notranjega podje-
                tništva. Ta vključujejo:
                  • dovzetnost za stalne spremembe v organizaciji,
                  • vzpostavitev ugodnega notranjepodjetniškega ozračja,
                  • spremljanje in ocenjevanje posameznikov ali timov,
                  • izvajanje ustreznega izobraževanja za spodbujanje podjetniških
                    veščin,
                  • prilagajanje organizacijske strukture, delovne sile in vodstvenega
                    kadra za podporo notranjemu podjetništvu,
                  • razvoj kompenzacijskih, stimulativnih in nagrajevalnih sistemov,
                    ki spodbujajo in nagrajujejo podjetniško vedenje,
                  • upoštevanje nasvetov in praks notranjepodjetniškega manage-
                    menta za učinkovito delovanje organizacije.
                  Spodbudno podjetniško okolje lahko strnemo v deset postavk (Ku-
                ratko in Hodgetts, 1992, str. 101–103):
                  • spodbujanje akcij,
                  • neformalni sestanki, srečanja in komunikacija med enotami pod-
                    jetja,
                  • profesionalno izvajanje del in nalog ter obvladljivi stroški,
                  • strpnost do napak, ki niso posledica malomarnosti ali neodgovor-
                    nosti,
                  • vztrajnost proizvodov in storitev pri prodoru na trg,
                  • nagrajevanje inovacij,
                  • načrtovanje fizične razporeditve podjetja,
                  • izogibanje birokratskim in spodbujanje dinamičnih postopkov,


                            56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61