Page 58 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 58

2  Podjetniško delovanje obstoječih podjetij

                (DeHauwinDeVos,2010).Pravtakojezanje pomembno,dalahko svoje
                znanje uporabijo na delovnem mestu, kar povečuje njihovo občutek vre-
                dnosti in zadovoljstva (Lyons in Kuron, 2014). Milenijci cenijo transpa-
                rentnost in občutek, da so njihovi prispevki cenjeni, kar lahko dose-
                žemo s priznavanjem njihovega dela in z vključevanjem v odločitvene
                procese (Twenge idr., 2010; Twenge, 2017). Organizacije, ki promovirajo
                kulturo nenehnega učenja in razvoja, so za milenijce privlačnejše, saj
                ponujajo priložnosti za napredovanje in osebno izpolnitev (Cennamo
                in Gardner, 2008).
                  Poleg tega razvoj človeškega kapitala preko mentorstva in coachinga
                prav tako močno vpliva na zadovoljstvo milenijcev pri delu. Podjetja,
                ki vlagajo v razvoj svojih zaposlenih, ne le izboljšujejo njihove veščine,
                temveč tudi krepijo njihovo zavezanost in lojalnost organizaciji (Kul-
                talahti in Viitala, 2014). Znanje in razvoj človeškega kapitala sta to-
                rej ključna za zadovoljstvo milenijcev, saj podpirata njihove potrebe po
                smiselnem delu, priznanju in osebnem razvoju. Organizacije, ki te ele-
                mente uspešno integrirajo v svoje operacije, lahko pričakujejo večjo mo-
                tivacijo in produktivnost od te generacije zaposlenih.

                2.2  Vloga znanja in človeškega kapitala pri zadovoljstvu
                     zaposlenih iz generacije Z
                Za generacijo Z, ki je odraščala v digitalni dobi, sta znanje in človeški
                kapital temelj zadovoljstva na delovnem mestu. Ta generacija visoko
                ceni delovna okolja, ki spodbujajo nenehno učenje in osebni razvoj, saj
                sta zanjo pomembna samorealizacija in karierni napredek (Seemiller in
                Grace, 2015). Organizacije, ki ponujajo obsežne programe za profesio-
                nalni razvoj, privabljajo pripadnike generacije Z, ki želijo svoja znanja
                neprestano širiti in izpopolnjevati (Bencsik idr., 2016).
                  Generacija Z pričakuje, da bodo delodajalci investirali v njen razvoj
                preko mentorstva, coachinga in dostopa do izobraževalnih virov (Kunze
                idr., 2013). Fleksibilnost v učenju in možnost prilagajanja izobraževa-
                nja lastnim potrebam in interesom sta za pripadnike te generacije izje-
                mnega pomena (Hershatter in Epstein, 2010). Prav tako cenijo deloda-
                jalce, ki omogočajo napredovanje na podlagi pridobljenih znanj in spre-
                tnosti, ne zgolj na podlagi starosti ali staža. Poudarjajo tudi pomemb-
                nost kulture, ki spodbuja inovativnost in kreativnost, kar omogoča, da
                svoje ideje preizkusijo in razvijajo v praksi. Učinkovita uporaba njiho-
                vih znanj in veščin vpliva na njihovo zadovoljstvo in občutek pripadno-
                sti organizaciji. Poleg kariernega razvoja pripadniki generacije Z iščejo


                            58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63