Page 122 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 122
Nastja Cotič, Petra Furlan in Sanela Hudovernik
kazalo, da redni študenti nekoliko bolje poznajo prednosti medpodročnega
povezovanja, kar nakazujejo višji povprečni rangi. Največja razlika med pov-
prečnima rangoma pa se je pojavila pri dveh trditvah: »Medpodročno pove-
¯
¯
zovanje omogoča doseganje višjih učnih ciljev« (R rš =42,78; R =36,05)in
iš
»Znanje, pridobljeno z medpodročnim povezovanjem, je celostnejše in traj-
¯
¯
nejše« (R =43,05; R = 35,76). Izkazalo se je, da se redni študenti v primer-
rš
rš
javi z izrednimi v večji meri zavedajo prednosti vključevanja medpodročnega
povezovanja v predšolsko obdobje. Morda lahko razloge za tako razliko po-
novno iščemo pri teoretičnih znanjih rednih študentov in posledično bolj-
šem razumevanju prednosti medpodročnega povezovanja. Kljub statistično
pomembnim razlikam je pomembno, da se bodoči vzgojitelji in vzgojitelji
zavedajo, da je treba medpodročne povezave skrbno in smiselno načrtovati
ter da ima omenjen pristop veliko prednosti, ki se kažejo v večji motivaciji,
zavzetosti, kritičnemu mišljenju (Czerniak 2007; Ríordáin, Johnston in Walshe
2016).
Ocenjevanje ustreznosti primerov medpodročnih dejavnosti
Z dvema primeroma dejavnosti smo želeli ugotoviti, če obstaja statistično
pomembna razlika pri ocenjevanju ustreznosti medpodročnega povezova-
nja matematike in naravoslovja (preglednica 5). Statistično pomembna raz-
lika se je pojavila pri prvi postavki, »Jabolko delimo na polovico/četrtine (deli
celote – MAT) in opazujemo jablano v različnih letnih časih (NAR)« (U =535,
000; p = 0,020), saj povprečni rangi nakazujejo, da so redni študenti v večji
meri kakor izredni študenti ocenili, da je dejavnost manj ustrezna.
Pri drugi postavki statistično pomembne razlike ni, vendar tudi v tem pri-
meru povprečni rangi nakazujejo, da so redni študenti aktivnost ocenili kot
ustreznejšo kakor izredni študenti. Rezultati nakazujejo, da pri izrednih štu-
dentih, ki imajo izkušnje, morda prihaja do napačnega razumevanja kon-
Preglednica 5 Rezultati Mann-Whitneyjevega U-testa razlik med rednimi in izrednimi študenti
o ustreznosti medpodročnih aktivnosti
Trditev Vrsta n Povpr. U-test
študija rangi U p
Jabolko delimo na polovico/četrtine (deli celote – Izredni , , ,
MAT) in opazujemo jablano v različnih letnih časih Redni ,
(NAR).
Iz odpadnega materiala izdelujemo maketo naše Izredni , , ,
igralnice (NAR) in smo pri tem pozorni na položaj Redni ,
predmetov v igralnici (MAT).
122