Page 122 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 122

Nastja Cotič, Petra Furlan in Sanela Hudovernik


                  kazalo, da redni študenti nekoliko bolje poznajo prednosti medpodročnega
                  povezovanja, kar nakazujejo višji povprečni rangi. Največja razlika med pov-
                  prečnima rangoma pa se je pojavila pri dveh trditvah: »Medpodročno pove-
                                                                       ¯
                                                             ¯
                  zovanje omogoča doseganje višjih učnih ciljev« (R rš  =42,78; R =36,05)in
                                                                        iš
                  »Znanje, pridobljeno z medpodročnim povezovanjem, je celostnejše in traj-
                                   ¯
                        ¯
                  nejše« (R =43,05; R = 35,76). Izkazalo se je, da se redni študenti v primer-
                         rš
                                    rš
                  javi z izrednimi v večji meri zavedajo prednosti vključevanja medpodročnega
                  povezovanja v predšolsko obdobje. Morda lahko razloge za tako razliko po-
                  novno iščemo pri teoretičnih znanjih rednih študentov in posledično bolj-
                  šem razumevanju prednosti medpodročnega povezovanja. Kljub statistično
                  pomembnim razlikam je pomembno, da se bodoči vzgojitelji in vzgojitelji
                  zavedajo, da je treba medpodročne povezave skrbno in smiselno načrtovati
                  ter da ima omenjen pristop veliko prednosti, ki se kažejo v večji motivaciji,
                  zavzetosti, kritičnemu mišljenju (Czerniak 2007; Ríordáin, Johnston in Walshe
                  2016).

                  Ocenjevanje ustreznosti primerov medpodročnih dejavnosti
                  Z dvema primeroma dejavnosti smo želeli ugotoviti, če obstaja statistično
                  pomembna razlika pri ocenjevanju ustreznosti medpodročnega povezova-
                  nja matematike in naravoslovja (preglednica 5). Statistično pomembna raz-
                  lika se je pojavila pri prvi postavki, »Jabolko delimo na polovico/četrtine (deli
                  celote – MAT) in opazujemo jablano v različnih letnih časih (NAR)« (U =535,
                  000; p = 0,020), saj povprečni rangi nakazujejo, da so redni študenti v večji
                  meri kakor izredni študenti ocenili, da je dejavnost manj ustrezna.
                    Pri drugi postavki statistično pomembne razlike ni, vendar tudi v tem pri-
                  meru povprečni rangi nakazujejo, da so redni študenti aktivnost ocenili kot
                  ustreznejšo kakor izredni študenti. Rezultati nakazujejo, da pri izrednih štu-
                  dentih, ki imajo izkušnje, morda prihaja do napačnega razumevanja kon-


            Preglednica 5  Rezultati Mann-Whitneyjevega U-testa razlik med rednimi in izrednimi študenti
                        o ustreznosti medpodročnih aktivnosti
             Trditev                                Vrsta    n  Povpr.    U-test
                                                    študija      rangi     U      p
             Jabolko delimo na polovico/četrtine (deli celote –  Izredni    ,  ,  ,
             MAT) in opazujemo jablano v različnih letnih časih  Redni  ,
             (NAR).
             Iz odpadnega materiala izdelujemo maketo naše  Izredni    ,  ,  ,
             igralnice (NAR) in smo pri tem pozorni na položaj  Redni  ,
             predmetov v igralnici (MAT).



                  122
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127