Page 135 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 135

Nekdanje učiteljišče Portorož – Koper


             člani izpitne komisije za strokovne učiteljske izpite, veliko pa so z dijaki delali
             tudi po pouku, npr. pripravljali uprizoritve iger, nastope dijakov, vodili pevski
             zbor, sodelovali pod okriljem družbeno-politične organizacije Protifašistična
             fronta žensk (AFŽ) ter na hospitacijah in nastopih ipd. (Hasl 2013).
               Profesorji so se morali dodatno izobraževati, tako strokovno kot politično.
             Tako so npr. v Ljubljani leta 1949 zaradi spremembe učnega načrta obisko-
             vali seminar za slovenski in ruski jezik, matematiko, biologijo, zgodovino in
             zemljepis. Leta 1956 je Pedagoški center v sodelovanju z inšpektoratom in
             Zvezo pedagoških društev izvedel štiridnevno izobraževanje za profesorje
             pedagoške skupine predmetov o psihodiagnostiki.⁵
               Novo ideologijo so spoznavali na sindikalnih konferencah.⁶ Na sestanku
             profesorjev učiteljišč decembra leta 1946 so izpostavili:⁷

                  Dolžnost vsakega profesorja je politično in svetovnonazorsko vzgajati.
                  [V]sak naj svojo snov tako obdeluje, da politično oblikuje dijaka. Se-
                  veda naj se, kot je dodal tov. Ledinek, važni momenti v političnem ali
                  gospodarskem življenju naše mlade države spontano poudarijo, zlasti
                  pri predmetih v stroki, v katero sodijo. Tov. Boršnik opozori, da imajo ta
                  namen tudi Slovenska berila, ki bodo v določenih intervalih izhajala in
                  v lepi leposlovni obliki prinašala aktualne dogodke. Tov. Ledinek: Poli-
                  tična vzgoja je dvojna: na eni strani spontano poudarjanje važnih do-
                  godkov, na drugi strani vpliv in pomoč LMS, da rešuje politične pro-
                  bleme, pri čemer naj ji profesorski zbor nudi vso pomoč.

               Po razhodu s Sovjetsko zvezo so na političnih seminarjih spoznavali dia-
             lektični materializem in dobili tudi gradivo o tej temi, seznanili pa so se tudi
             z načrtovanjem gospodarskega razvoja v letu 1950.
               Profesorje učiteljišča so pogosto premeščali. Zlasti se je to občutilo po
             uvedbi enotne osemletke leta 1958. Jožeta Hočevarja je npr. na učiteljišče leta
             1959 povabil ravnatelj. Svojo namestitev je opisal:⁸


                  Stanovanje je bilo malo problematično tu. So dostikrat profesorji sta-
                  novali v kakšnih hotelskih sobah, nato si dobil sobo v dijaškem domu.
                  [...] Takrat so obstajale javne kopalnice in pralnice. [...] Pa menza je bila

            ⁵ PAK KP 783, škatla 31, Dopis 17. februar 1956.
            ⁶ PAK KP 783, škatla 12, Poročili o delu in uspehih v prvem polletju 1949/1950.
            ⁷ PANG251,škatla53,Zapisnikosestanku profesorjevljubljanskega,mariborskegaintolminskega
             učiteljišča, 30. december 1946.
            ⁸ PAK KP 783, Intervju z Jožetom Hočevarjem, 14. julij 2016.


                                                                            135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140