Page 150 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 150

Barbara Zorman, Vladka Tucovič Sturman in Irina Lešnik Jeras


                  ščine poučevala najprej na osnovni šoli, nato na koprski gimnaziji in bila za-
                  poslena kot svetovalka za slovenski jezik na Zavodu Republike Slovenije za
                  šolstvo OE Koper. Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem se je pridružila
                  leta 1991. Kot visokošolska učiteljica je svoje znanstveno in pedagoško delo
                  usmerjala predvsem v metodiko jezikovne vzgoje ter slovenske književnosti
                  in razvoj didaktičnih modelov za književni pouk v osnovni ter srednji šoli. Za
                  študente programov Predšolska vzgoja in Razredni pouk je zasnovala ter vo-
                  dila predmete Zgodnje učenje slovenščine, Mladinska književnost, Medkul-
                  turnost v vzgoji in izobraževanju, Didaktika slovenščine idr. Bila je predstoj-
                  nica Oddelka za razredni pouk, prodekanja za študentske zadeve in članica
                  Senata Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem. Vključena je bila v šte-
                  vilnastalnastrokovna izpopolnjevanjazavzgojitelje/-iceinučitelje/-ice,pri
                  čemer ji je bilo v posebno zadovoljstvo delo z vzgojitelji/-cami in učitelji/-
                  cami slovenskih vrtcev ter šol na Tržaškem in Goriškem. En mandat je bila
                  predsednica predmetne komisije za slovenščino za pripravo nacionalnih pre-
                  izkusov znanja. Je dobitnica nagrade Republike Slovenije za izjemne dosežke
                  na področju visokega šolstva.¹
                    Pričujoče besedilo se umešča med raziskave, ki obravnavajo tradicijo, kon-
                  stitutivno za delovanje Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem oz.
                  skuša znotraj razvoja slovenske didaktike književnosti ovrednotiti vlogo Vide
                  Medved Udovič. V ta namen prispevek analizira glavne sestavine in značil-
                  nosti opusa Vide Medved Udovič, in sicer po kronološkem načelu, ki ustreza
                  razvoju slovenskega komunikacijskega modela književnosti. Tako njeno delo
                  postavlja v kontekst razvoja stroke. V tem okviru članek posebej opozarja
                  na njeno pedagoško raziskovanje aktivne participacije učencev v tvorjenju
                  pomenov literarnih del. Poudarja pionirsko vlogo Vide Medved Udovič pri
                  izgrajevanju komunikacijske didaktike na osnovi »z igro podprtega modela
                  učenja« (za natančnejši opis tega koncepta glej poglavje Gledališka recep-
                  cija) oz. učenja z gledališkimi pristopi, raziskovanjem možnosti, ki jih nudi
                  aktualizacija slovstvene folklore, ter razmislekom o pomenu pripovedovanja
                  znotraj književne vzgoje in širše pouka slovenščine.


                  Vplivi, predhodniki, mentorji; delo Vide Medved Udovič
                  v kontekstu slovenske didaktike književnosti
                  Začetki slovenske didaktike književnosti segajo v sredo 19. stoletja; leta 1850
                  je v Celovcu izšel Spisovnik za Slovence Matije Majerja. Pomemben mejnik sta


                 ¹ Podatki o delu Vide Medved Udovič, ki so navedeni v tem odstavku, so pridobljeni na spletni
                  strani Univerze na Primorskem (2014), kjer je objavljena novica o prejemu nagrade za izjemne
                  dosežke na področju visokega šolstva.
                  150
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155