Page 187 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 187

Razumevanje in podpora nadarjenim odraslim


             lize kvalitativnih podatkov. Predlagali smo kode, izhajajoč iz konkretne razis-
             kave in vprašanj. Izbrali smo tiste kategorije, ki ustrezajo kriteriju relevantno-
             sti glede na problem naše raziskave.

             Vzorec in zbiranje podatkov
             V kvalitativno raziskavo smo vključili 35 nadarjenih odraslih, od tega 28 žen-
             skega spola in sedem moškega. Vsi so bili študentje dodiplomskega in/ali
             podiplomskega študija Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete. Inter-
             vjuje smo opravili v obdobju med marcem in novembrom 2023. Dodiplomski
             študij je zaključilo deset (28,5) respondentov, podiplomski (magistrski) 17
             respondentov (48,5), osem je doktorjev znanosti (22.8). Starostni razpon
             respondentov se giblje od 25 do 50 let, s povprečno starostjo M =32,4 leta.
             Vsi respondenti so bili identificirani kot nadarjeni v času osnovnošolskega ali
             srednješolskega šolanja, trije pa niso bili identificirani, ker se takrat testi iden-
             tifikacije niso izvajali. Najmlajši identificiran nadarjen respondent je bil kot
             nadarjen prepoznan pri osmih letih starosti, najstarejši pa pri 40 (povprečje
             starosti ob identifikaciji nadarjenosti se giblje pri M =13,8leta).

             Rezultatizrazpravo
             Razvoj nadarjenosti od otroštva dalje in učinki zgodnjih
             izobraževalnih izkušenj
             Na vprašanje, zakaj je prišlo do identifikacije nadarjenosti v otroštvu oz. ka-
             sneje, so odgovorili:

                – »izkazana nadarjenost pri matematiki« (30);
                – »po evidentiranju so sledili klasični standardizirani testi« (40);
                – »visok šolski uspeh« (60);
                – »nadpovprečna ustvarjalnost« (30);
                – »ker so me prepoznali kot otroka, ki je na določenih področjih zmogel
                  več kot ostali otroci«;
                – »zaradi visoke učne uspešnosti, visokih rezultatov na različnih tekmo-
                  vanjih (matematičnih, logičnih, športnih, plesnih, naravoslovnih itd.)«
                  (30);
                – »zaradi Zoisove štipendije« (40);
                – »ker so zaposleni na šoli prepoznali, da na določenih področjih napre-
                  dujem in izstopam od večine. Eno izmed področij je bila umetnost in
                  za to področje so me identificirali zaradi številnih glasbenih tekmovanj
                  in dosežkov na le-teh« (10);
                – »zaradi glasbenih uspehov« (10).


                                                                            187
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192