Page 187 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 187
Razumevanje in podpora nadarjenim odraslim
lize kvalitativnih podatkov. Predlagali smo kode, izhajajoč iz konkretne razis-
kave in vprašanj. Izbrali smo tiste kategorije, ki ustrezajo kriteriju relevantno-
sti glede na problem naše raziskave.
Vzorec in zbiranje podatkov
V kvalitativno raziskavo smo vključili 35 nadarjenih odraslih, od tega 28 žen-
skega spola in sedem moškega. Vsi so bili študentje dodiplomskega in/ali
podiplomskega študija Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete. Inter-
vjuje smo opravili v obdobju med marcem in novembrom 2023. Dodiplomski
študij je zaključilo deset (28,5) respondentov, podiplomski (magistrski) 17
respondentov (48,5), osem je doktorjev znanosti (22.8). Starostni razpon
respondentov se giblje od 25 do 50 let, s povprečno starostjo M =32,4 leta.
Vsi respondenti so bili identificirani kot nadarjeni v času osnovnošolskega ali
srednješolskega šolanja, trije pa niso bili identificirani, ker se takrat testi iden-
tifikacije niso izvajali. Najmlajši identificiran nadarjen respondent je bil kot
nadarjen prepoznan pri osmih letih starosti, najstarejši pa pri 40 (povprečje
starosti ob identifikaciji nadarjenosti se giblje pri M =13,8leta).
Rezultatizrazpravo
Razvoj nadarjenosti od otroštva dalje in učinki zgodnjih
izobraževalnih izkušenj
Na vprašanje, zakaj je prišlo do identifikacije nadarjenosti v otroštvu oz. ka-
sneje, so odgovorili:
– »izkazana nadarjenost pri matematiki« (30);
– »po evidentiranju so sledili klasični standardizirani testi« (40);
– »visok šolski uspeh« (60);
– »nadpovprečna ustvarjalnost« (30);
– »ker so me prepoznali kot otroka, ki je na določenih področjih zmogel
več kot ostali otroci«;
– »zaradi visoke učne uspešnosti, visokih rezultatov na različnih tekmo-
vanjih (matematičnih, logičnih, športnih, plesnih, naravoslovnih itd.)«
(30);
– »zaradi Zoisove štipendije« (40);
– »ker so zaposleni na šoli prepoznali, da na določenih področjih napre-
dujem in izstopam od večine. Eno izmed področij je bila umetnost in
za to področje so me identificirali zaradi številnih glasbenih tekmovanj
in dosežkov na le-teh« (10);
– »zaradi glasbenih uspehov« (10).
187