Page 188 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 188

Mojca Kukanja Gabrijelčič in Maruška Željeznov Seničar


                    Na vprašanje, kako se je po njihovem mnenju razvijalo/spodbujalo nadar-
                  jenost od otroštva dalje, so v večini (80) odgovorili, da


                     – »brez posebnosti«;
                     – »v osnovni in srednji šoli nisem imel/-a težav, prav tako ne v času štu-
                       dija. Nihče se ni posebej ukvarjal z mano«.

                    Nekaj respondentov (20) pa navede, da so imeli v času šolanja številne
                  vzgojne in druge težave:

                     – »nihče ni opazil in/ali spodbujal moje potenciale, čutil/-a sem, da ne
                       sodim v ta šolski sistem«.


                    Na vprašanje, kako se je spremenilo šolsko delo po identifikaciji nadarje-
                  nosti, respondenti navajajo naslednje:


                     – »nič posebnega« (70);
                     – »sledilo je veliko več domačih in drugih nalog« (60);
                     – »akcelerirali so me, kar je povzročilo težave z vključevanjem v družbo
                       starejših v razredu« (20);
                     – »ugotovil sem, da veliko stvari, ki jim ni bilo zadoščeno v mojem otro-
                       štvu, se sedaj izkazuje na mojem skrhanem duševnem zdravju«;
                     – »začela sem še bolj razvijati svoj potencial«;
                     – »prejel/-a sem štipendijo, ki mi je bila v veliko pomoč v srednješolskih
                       in študijskih letih«;
                     – »začela sem se bolj zavedati svojih potencialov, da ni vse samoumevno,
                       in sem si začela postavljati višje cilje«;
                     – »moje življenje se ni spremenilo«;
                     – »pogosto sem pogrešal dodatne izzive, pomoč pri uravnavanju moč-
                       nih čustev in motivacijo za napredovanje. Kot odrasla oseba se pogosto
                       spopadam z občutki tesnobe in nezadovoljstvom«.


                    Ugotavljamo, da (i) so bili respondenti evidentirani zaradi izstopajočih ko-
                  gnitivnih značilnosti in dosežkov; (ii) se v času osnovnošolskega šolanja z
                  njimi niso posebej ukvarjali (v smislu šolske ali predmetne akceleracije, spod-
                  bujanjapotencialov,ustreznegaspodbudnegaučnegaokolja,učneindividu-
                  alizacije ipd.). Številni raziskovalci menijo, da je zgodnja izobraževalna pred-
                  nost eden najpomembnejših dejavnikov, ki prispevajo h kasnejšim dosež-
                  kom odraslih (Terman 1925; Oden 1968; Bloom 1985; Feldman 1986; Gagne


                  188
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193