Page 242 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 242

Petra Dolenc, Jerneja Lobnikar in Blaž Simčič


                  Preglednica 1 Značilnosti raziskovalnega vzorca
                  Kategorija                Postavka                       n     
                  Spol                      Ženske                           ,
                                            Moški                             ,
                  Stopnja poučevanja        Razredna stopnja             ,
                                            Predmetna stopnja            ,
                  Razredništvo              Da                               ,
                                            Ne                               ,
                  Oblika zaposlitve         Pogodba za nedoločen čas         ,
                                            Pogodba za določen čas       ,
                  Opombe  Povprečna starost 39,80 leta (SD = 10,36), povprečno 13,93 leta delovnih izkušenj (SD
                  =10,67).

                  števanju petodstotne stopnje tveganja in 95-odstotnega intervala zaupanja
                  je primerna velikost vzorca vsaj 377, kar pomeni, da dejanski vzorec v naši
                  raziskavi presega predvidenega. Udeleženci so bili stari od 22 do 65 let, nji-
                  hove delovneizkušnje v vzgoji in izobraževanju oz. delovnadobapajebilav
                  razponu od enega do 40 let; podrobnejše značilnosti raziskovalnega vzorca
                  predstavljamo v preglednici 1.

                  Pripomočki
                  Izgorelost smo ugotavljali s krajšo obliko Vprašalnika za oceno izgorelosti –
                  verzijo za delovna okolja (BAT-12 – Burnout Assesment Tool) (Schaufeli idr.
                  2020); slovenskiprevodsmo pridobilinauradnispletni strani pripomočka.
                  BAT-12 vključuje 12 postavk, ki merijo štiri vidike izgorelosti: izčrpanost (pri-
                  mer: »Pri delu se počutim psihično izčrpanega«), miselno odtujenost (»Težko
                  najdem kaj navdušenja za svoje delo«), kognitivno oškodovanost (»Pri delu
                  težko ostanem osredotočen«) in čustveno oškodovanost (»Pri delu čutim, da
                  ne morem nadzorovati svojih čustev«). Udeleženci pri vsaki postavki ocenijo,
                  kako pogosto opisano počutje oz. doživljanje velja zanje (od 1 – »Nikoli« do 5
                  – »Vedno«). Odgovori za posamezno podlestvico se seštejejo in povprečijo;
                  skupna mera izgorelosti pa je seštevek vseh štirih podlestvic.
                    Osebnost smo preverjali z Vprašalnikom petih velikih faktorjev (Big Five
                  Inventory – BFI) (John, Donahue in Kentle 1991), ki vključuje 44 postavk in
                  meri pet temeljnih osebnostnih dimenzij: ekstravertnost, nevroticizem, spre-
                  jemljivost, vestnost in odprtost. Udeleženci na petstopenjski lestvici ocenijo,
                  v kolikšni meri se strinjajo s posameznim opisom (od 1 – »Sploh se ne stri-
                  njam« do 5 – »Popolnoma se strinjam«). John in Srivastava (1999) sta podprla
                  petfaktorsko strukturo BFI in poročala o dobrih psihometričnih lastnostih pri-


                  242
   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247