Page 264 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 264

Danijela Blanuša Trošelj, Darjo Zuljan in Milena Valenčič Zuljan


                  dveh postavkah: »so ugodni delovni pogoji« (36,5) in »omogoča redni do-
                  hodek« (32,2). Pri teh dveh postavkah je z nekoliko večjim deležem zasto-
                  pana ocena 2 (»so ugodni delovni pogoji« – 22,5 in »ni problemov z zapo-
                  slitvijo« – 12,3). Z deležem nad 10 je zastopana tudi ocena 1 (»so ugodni
                  delovni pogoji« 11,8).
                    V sklopu zahtevnost poklica in študija je ocena 3 z največjim deležem za-
                  stopana pri postavkah »študij ni zahteven« (33,5; ocena 5 – delež 5,2 in
                  ocena 4 – delež 16) in »v programu ni predmetov, ki jih nisem imel rad v
                  srednji šoli« (26,4; ocena 5 – delež 9,4 in ocena 4 – delež 15,2). Ocena
                  1 je z največjim deležem zastopana pri postavki »poklicno delo ni zahtevno«
                  (31,4, sledi ocena 2 – 29,6), nad 20-odstotni delež pa ima tudi pri ostalih
                  dveh postavkah.
                    V sklopu vpliv drugih je pri postavki »imam dober zgled v svojih nekdanjih
                  vzgojiteljihinučiteljih«znajvečjimdeležemzastopanaocena4(30,1,ocena
                  5 ima delež 20,4), pri postavki »so mi drugi dejali, da bi bil dober vzgojitelj«
                  ocena 3 (31,7) in pri postavki »imajo pedagoški poklici v naši družini tradi-
                  cijo« ocena 1 (52,1).
                    Ugotavljamo, da so pri izboru študentov bodočih vzgojiteljev za poklic naj-
                  močneje zastopaninotranjiin altruističnimotiviter motivi osebne izpolni-
                  tve in poslanstva. Pridobljene ugotovitve o prevladovanju notranjih ter al-
                  truističnih motivov (z željo po vplivanju na razvoj posameznika in družbe)
                  nad zunanjimi motivi pri odločanju za pedagoški poklic potrjujejo tudi šte-
                  vilne druge raziskave (Cencič in Čagran 2002; Ivanuš Grmek in Javornik Krečič
                  2005; Watt in Richardson 2008; Lepičnik Vodopivec 2010; Watt in Richardson
                  2012; Ažman 2013; Assunção Flores in Niklasson 2014; Tašner, Žveglič Mihelič
                  in Mencin-Čeplak 2017; Žveglič Mihelič idr. 2022), pri čemer je delo z otroki
                  najvišje ocenjen motiv (Ažman 2013).
                    Študenti so ob vpisu nekaterim zunanjim motivom pripisali dokaj velik po-
                  men; tako jih 66,2 motiv »mi bo ostalo dovolj časa za družino« ocenjuje
                  kot pomemben oz. zelo pomemben, 62,0 motiv »mi bo ostalo dovolj časa
                  za hobije« ocenjuje kot pomemben oz. zelo pomemben, tudi motiv rednega
                  dohodka je 55,8 študentov ocenilo kot pomemben. Nekateri pa so v ko-
                  mentarjih izpostavili, da so ti motivi še pridobili na pomenu: »Bolj razmišljam
                  tudi o plačilu pri tem poklicu«; »Premajhne plače glede na stopnjo izobrazbe
                  in odgovornost«; »Zdaj sem starejša in bolj cenim prosti čas, ki ga lahko pre-
                  živim z družino po službi«.
                    Naša raziskava je pokazala, da skop motivov vplivi drugih ni močneje za-
                  stopan. Tudi sklop motivov (ne)zahtevnost poklica in študija ni močneje za-
                  stopan, izpostaviti pa je treba, da 21,2 študentov ocenjuje, da je bila zanje


                  264
   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269