Page 263 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 263
Motivi za izbor vzgojiteljskega poklica pri slovenskih in hrvaških študentih
družbi«) do 62,8 (»rad pomagam drugim ljudem«). Skupni deleži ocen 4 in 5
(pomembni oz. zelo pomembni motivi) so85,1 pripostavki»zopravljanjem
tega poklica postavljam pomembne temelje za razvoj mladih ljudi«, 77,5
pri postavki »predstavlja delo vzgojitelja pomemben prispevek k družbi« in
70,8 pri postavki »rad pomagam drugim ljudem«. Ocena 3 je z deležem
nad 10 zastopana pri postavki »z opravljanjem tega poklica postavljam po-
membne temelje za razvoj mladih ljudi« (10,5) in pri postavki »predstavlja
delo vzgojitelja pomemben prispevek k družbi« (16). V komentarjih altru-
ističnih motivov in pomembnosti poklica so študenti izpostavili, da so se o
pomenu le-tega še dodatno ozavestili med študijem (npr. »večje zavedanje
pomembnosti vzgojitelja, ki otrokom ob spodbudnem okolju pomaga k ve-
čjim dosežkom«; »Spremenilo se je celotno mnenje, saj sem bolj podrobno
spoznala, kaj vse zahteva, koliko znanja je potrebnega, koliko truda ... in kako
zelo necenjen je poklic«).
Glede na delež zastopanosti ocene 5 sledijo motivi osebne izpolnitve in
videnje poklica kot osebnega poslanstva. Pri dveh postavkah je z največjim
deležem zastopana ocena 5, »mi ta poklic prinaša zadovoljstvo in poklicno
izpolnitev« (59,2) in »lahko s kvalitetnim delom prispevam k ugledu tega
poklica« (39,8), pri eni postavki pa je z največjim deležem zastopana ocena
4 – »omogoča, da bom lahko v polnosti razvijal svoje darove« (36,6). Sku-
pni deleži ocen 4 in 5 (pomembni oz. zelo pomembni motivi) se gibljejo med
89,6 pri postavki »mi ta poklic prinaša zadovoljstvo in poklicno izpolnitev«,
77,0 pri postavki »lahko s kvalitetnim delom prispevam k ugledu tega po-
klica« in 68,8 pri postavki »omogoča, da bom lahko v polnosti razvijal svoje
darove«. Pri slednji je z nekoliko večjim deležem, nad 21,5, prisotna ocena 3.
V sklopu motivov pomen profesionalnega razvoja in profesionalizacija
vzgojiteljskega poklica so ocene nekoliko bolj razpršene (M od 3,42 do 3,90).
Ocena 5 je z največjim deležem zastopana pri postavki »omogoča moj pro-
fesionalni razvoj skozi celo kariero« (36,4), ocena 4 pri postavki »so omo-
gočena različna izobraževanja skozi celo zaposlitev« (36,4), ocena 3 je na
prvem mestu pri dveh postavkah, »študij daje široko izobrazbo« (33,5) in
»je omogočeno doseganje visoke izobrazbe (druge stopnje in tudi doktorat
znanosti)« (30,4). Pri teh dveh postavkah je z deležem nad 10 zastopana
tudi ocena 2.
Še večja razpršenost ocen je v sklopu zunanji dejavniki (M od 2,59 do 3,83).
Pri štirih postavkah je z največjim deležem zastopana ocena 4: »mi bo ostalo
dovolj časa za družino« (34,8, delež ocene 5 je 31,4), »omogoča reden do-
hodek«(35,1),»mi bo ostalo dovoljčasazahobije«(34,8) in »ni problemov
z zaposlitvijo« (28,1, delež ocene 5 je 24,9). Ocena 3 je na prvem mestu pri
263