Page 263 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 263

Motivi za izbor vzgojiteljskega poklica pri slovenskih in hrvaških študentih


             družbi«) do 62,8 (»rad pomagam drugim ljudem«). Skupni deleži ocen 4 in 5
             (pomembni oz. zelo pomembni motivi) so85,1 pripostavki»zopravljanjem
             tega poklica postavljam pomembne temelje za razvoj mladih ljudi«, 77,5
             pri postavki »predstavlja delo vzgojitelja pomemben prispevek k družbi« in
             70,8 pri postavki »rad pomagam drugim ljudem«. Ocena 3 je z deležem
             nad 10 zastopana pri postavki »z opravljanjem tega poklica postavljam po-
             membne temelje za razvoj mladih ljudi« (10,5) in pri postavki »predstavlja
             delo vzgojitelja pomemben prispevek k družbi« (16). V komentarjih altru-
             ističnih motivov in pomembnosti poklica so študenti izpostavili, da so se o
             pomenu le-tega še dodatno ozavestili med študijem (npr. »večje zavedanje
             pomembnosti vzgojitelja, ki otrokom ob spodbudnem okolju pomaga k ve-
             čjim dosežkom«; »Spremenilo se je celotno mnenje, saj sem bolj podrobno
             spoznala, kaj vse zahteva, koliko znanja je potrebnega, koliko truda ... in kako
             zelo necenjen je poklic«).
               Glede na delež zastopanosti ocene 5 sledijo motivi osebne izpolnitve in
             videnje poklica kot osebnega poslanstva. Pri dveh postavkah je z največjim
             deležem zastopana ocena 5, »mi ta poklic prinaša zadovoljstvo in poklicno
             izpolnitev« (59,2) in »lahko s kvalitetnim delom prispevam k ugledu tega
             poklica« (39,8), pri eni postavki pa je z največjim deležem zastopana ocena
             4 – »omogoča, da bom lahko v polnosti razvijal svoje darove« (36,6). Sku-
             pni deleži ocen 4 in 5 (pomembni oz. zelo pomembni motivi) se gibljejo med
             89,6 pri postavki »mi ta poklic prinaša zadovoljstvo in poklicno izpolnitev«,
             77,0 pri postavki »lahko s kvalitetnim delom prispevam k ugledu tega po-
             klica« in 68,8 pri postavki »omogoča, da bom lahko v polnosti razvijal svoje
             darove«. Pri slednji je z nekoliko večjim deležem, nad 21,5, prisotna ocena 3.
               V sklopu motivov pomen profesionalnega razvoja in profesionalizacija
             vzgojiteljskega poklica so ocene nekoliko bolj razpršene (M od 3,42 do 3,90).
             Ocena 5 je z največjim deležem zastopana pri postavki »omogoča moj pro-
             fesionalni razvoj skozi celo kariero« (36,4), ocena 4 pri postavki »so omo-
             gočena različna izobraževanja skozi celo zaposlitev« (36,4), ocena 3 je na
             prvem mestu pri dveh postavkah, »študij daje široko izobrazbo« (33,5) in
             »je omogočeno doseganje visoke izobrazbe (druge stopnje in tudi doktorat
             znanosti)« (30,4). Pri teh dveh postavkah je z deležem nad 10 zastopana
             tudi ocena 2.
               Še večja razpršenost ocen je v sklopu zunanji dejavniki (M od 2,59 do 3,83).
             Pri štirih postavkah je z največjim deležem zastopana ocena 4: »mi bo ostalo
             dovolj časa za družino« (34,8, delež ocene 5 je 31,4), »omogoča reden do-
             hodek«(35,1),»mi bo ostalo dovoljčasazahobije«(34,8) in »ni problemov
             z zaposlitvijo« (28,1, delež ocene 5 je 24,9). Ocena 3 je na prvem mestu pri


                                                                            263
   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268