Page 265 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 265

Motivi za izbor vzgojiteljskega poklica pri slovenskih in hrvaških študentih


             nezahtevnost študija pomemben oz. zelo pomemben dejavnik izbire (oceni
             4 in 5). Nekateri študenti so pri komentarjih izpostavljali, da so med študijem
             prišli do drugačnih spoznanj (»Študij je definitivno bolj zahteven in obsežen,
             kot sem mislila«).
               V raziskavi smo ugotovili, da so študenti motive, povezane s profesional-
             nim razvojem pri vpisu na študij, ovrednotili srednje visoko, so pa v komen-
             tarjih pogosto izpostavili spremembe na tem področju. Iz prostih odgovorov,
             ki so jih študenti zapisali pri postavkah profesionalnega razvoja, lahko razbe-
             remo tri vidike, ki so vplivali na spremembe.

                – Študijski proces – vsebine in načini poučevanja: »Poudarjanje pomena
                  tega poklica s strani profesorjev na fakulteti«; »Novo znanje ki sem ga
                  pridobila, nova stališča o poklicu, ki sem si jih ustvarila skozi študij«.
                – Praksa v vrtcih: »Praksa ... Videla sem, kaj vse dejansko spada pod delo
                  vzgojitelja in koliko priprave in truda je potrebno vložiti za kakovostno
                  delo«; »Mnenje o pomembnosti nekaterih motivov pa mi je spremenilo
                  tudi večkratno srečanje z otroci s posebnimi potrebami in vzgojitelji-
                  cami, ki za delo z njimi niso bile dovolj usposobljene«.
                – Osebna zrelost in poklicno dozorevanje: »Sedaj sem kot oseba zrelejša in
                  drugače gledam na ta poklic, vidim, da je potrebno veliko vlagati vase,
                  da lahko postanem dober vzgojitelj«; »Širši pogled na delo vzgojitelja
                  in vse dane možnosti, ki jih imamo za poklicni razvoj«.

               Nekatere izjave se nanašajo na posamezen vidik, v drugih pa je zajeto več
             vidikov, npr.: »Vplival je širši pogled na sam poklic, vplivala so mnenja pro-
             fesorjev in mentorjev v vrtcu. Pa tudi moja starost, ker se z leti spremenijo
             vrednote in cilji.«
               Nadalje nas je zanimalo, ali se slovenski in hrvaški študenti statistično po-
             membno razlikujejo v presoji pomembnosti navedenih motivov pri odloča-
             nju za študij in poklic. Raziskava je pokazala, da med slovenskimi in hrva-
             škimi študenti izmed 26 motivov ni statistično pomembnih razlik pri šestih
             motivih: »rad delam z otroki«; »je ta poklic ustvarjalen in dinamičen« (notra-
             nji motivi); »študij daje široko izobrazbo«; »omogoča moj profesionalni razvoj
             skozivsokariero«(pomenprofesionalnegarazvojainprofesionalizacijavzgo-
             jiteljskega poklica); »mi ta poklic prinaša zadovoljstvo in poklicno izpolnitev«
             (osebnaizpolnitevin poslanstvo);»poklicno delo ni zahtevno«(nezahtevnost
             poklica in študija).
               Pri vseh ostalih motivih prihaja do statistično pomembnih razlik. Hrvaški
             študenti višje vrednotijo nekatere notranje motive (»rad vzgajam in obliku-


                                                                            265
   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270