Page 265 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 265
Motivi za izbor vzgojiteljskega poklica pri slovenskih in hrvaških študentih
nezahtevnost študija pomemben oz. zelo pomemben dejavnik izbire (oceni
4 in 5). Nekateri študenti so pri komentarjih izpostavljali, da so med študijem
prišli do drugačnih spoznanj (»Študij je definitivno bolj zahteven in obsežen,
kot sem mislila«).
V raziskavi smo ugotovili, da so študenti motive, povezane s profesional-
nim razvojem pri vpisu na študij, ovrednotili srednje visoko, so pa v komen-
tarjih pogosto izpostavili spremembe na tem področju. Iz prostih odgovorov,
ki so jih študenti zapisali pri postavkah profesionalnega razvoja, lahko razbe-
remo tri vidike, ki so vplivali na spremembe.
– Študijski proces – vsebine in načini poučevanja: »Poudarjanje pomena
tega poklica s strani profesorjev na fakulteti«; »Novo znanje ki sem ga
pridobila, nova stališča o poklicu, ki sem si jih ustvarila skozi študij«.
– Praksa v vrtcih: »Praksa ... Videla sem, kaj vse dejansko spada pod delo
vzgojitelja in koliko priprave in truda je potrebno vložiti za kakovostno
delo«; »Mnenje o pomembnosti nekaterih motivov pa mi je spremenilo
tudi večkratno srečanje z otroci s posebnimi potrebami in vzgojitelji-
cami, ki za delo z njimi niso bile dovolj usposobljene«.
– Osebna zrelost in poklicno dozorevanje: »Sedaj sem kot oseba zrelejša in
drugače gledam na ta poklic, vidim, da je potrebno veliko vlagati vase,
da lahko postanem dober vzgojitelj«; »Širši pogled na delo vzgojitelja
in vse dane možnosti, ki jih imamo za poklicni razvoj«.
Nekatere izjave se nanašajo na posamezen vidik, v drugih pa je zajeto več
vidikov, npr.: »Vplival je širši pogled na sam poklic, vplivala so mnenja pro-
fesorjev in mentorjev v vrtcu. Pa tudi moja starost, ker se z leti spremenijo
vrednote in cilji.«
Nadalje nas je zanimalo, ali se slovenski in hrvaški študenti statistično po-
membno razlikujejo v presoji pomembnosti navedenih motivov pri odloča-
nju za študij in poklic. Raziskava je pokazala, da med slovenskimi in hrva-
škimi študenti izmed 26 motivov ni statistično pomembnih razlik pri šestih
motivih: »rad delam z otroki«; »je ta poklic ustvarjalen in dinamičen« (notra-
nji motivi); »študij daje široko izobrazbo«; »omogoča moj profesionalni razvoj
skozivsokariero«(pomenprofesionalnegarazvojainprofesionalizacijavzgo-
jiteljskega poklica); »mi ta poklic prinaša zadovoljstvo in poklicno izpolnitev«
(osebnaizpolnitevin poslanstvo);»poklicno delo ni zahtevno«(nezahtevnost
poklica in študija).
Pri vseh ostalih motivih prihaja do statistično pomembnih razlik. Hrvaški
študenti višje vrednotijo nekatere notranje motive (»rad vzgajam in obliku-
265