Page 267 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 267

Motivi za izbor vzgojiteljskega poklica pri slovenskih in hrvaških študentih


             Preglednica 4 Vrednosti Spearmana (ρ) med motivi za poklic in oceno poklicne motivacije ter p
             Motivi za poklic in ocena poklicne motivacije                  ρ      p
             () Rada delam z otroki                                     ,** ,
                Je ta poklic ustvarjalen in dinamičen                    ,** ,
                Rad vzgajam in oblikujem mlade ljudi                     ,** ,
                Rad posredujem nova znanja                               ,** ,
             () Rad pomagam drugim ljudem                               ,** ,
                Z oprav. tega poklica postavljam pomembne temelje za razvoj mladih ljudi  ,** ,
                Predstavlja delo vzgojitelja pomemben prispevek k družbi  ,** ,
             () Mi ta poklic prinaša zadovoljstvo in poklicno izpolnitev  ,** ,
                Lahko s kvalitetnim delom prispevam k ugledu tega poklica  ,** ,
                Omogoča, da bom lahko v polnosti razvijal svoje darove   ,** ,
             () Študij daje široko izobrazbo                            ,** ,
                So omogočena različna izobraževanja skozi celo zaposlitev  ,** ,
                Je omogočeno doseganje visoke izob. (druge stopnje in tudi dokt. znanosti)  ,** ,
                Omogoča moj profesionalni razvoj skozi celo kariero      ,** ,
             () Ni problemov z zaposlitvijo                             ,** ,
                Omogoča reden dohodek                                    ,** ,
                Mi bo ostalo dovolj časa za družino                      ,** ,
                Mi bo ostalo dovolj časa za hobije                       ,** ,
                So ugodni delovni pogoji                                 ,** ,
             () Študij ni zahteven                                     –,  ,
                V programu ni predmetov, ki jih nisem imel rad v srednji šoli  –,  ,
                Poklicno delo ni zahtevno                               –,  ,
             () Drugi so mi dejali,dabibil dobervzgojitelj              ,  ,
                Imam dober zgled v svojih nekdanjih vzgojiteljih in učiteljih  ,  ,
                Imajo pedagoški poklici v naši družini tradicijo         ,  ,
             Opombe  Naslovi vrstic: (1) notranji motivi, (2) altruizem in širša družbena usmerjenost, (3) osebna iz-
             polnitev in poslanstvo, (4) pomen profesionalnega razvoja in profesionalizacija vzgojiteljskega poklica,
             (5) zunanji dejavniki, (6) (ne)zahtevnost poklica in študija, (7) vpliv drugih.

               Zanimalo nas je, ali obstaja povezanost med motivi za odločanje za poklic
             in oceno lastne poklicne motivacije med študijem (preglednica 4). Rezultati
             kažejo, da je študentova ocena poklicne motivacije statistično pomembno
             pozitivno povezana s petimi od skupno sedmih sklopov motivov odloča-
             nja za študij in poklic: notranji motivi, altruizem in širša družbena usmerje-
             nost, osebna izpolnitev in poslanstvo, pomen profesionalnega razvoja in zu-
             nanji dejavniki. Med oceno poklicne motivacije in med sklopoma motivov
             (ne)zahtevnost poklica in študija ter vplivi drugih ni statistično pomembnih
             povezav.


                                                                            267
   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272