Page 268 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 268
Danijela Blanuša Trošelj, Darjo Zuljan in Milena Valenčič Zuljan
Preglednica 5 Števila (f) in strukturni odstotki (f ) načrtov nadaljnjih poklicnih poti
glede na državo
Država () () () () ()
Slovenija f
f() , , , , ,
Hrvaška f
f() , , , , ,
Skupaj f
f() , , , , ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) delati kot vzgojitelj celo kariero, (2) začeti kot vzgojitelj, nato
delati drugje, (3) delati izključno v drugih pedagoških poklicih, (4) delati izključno v drugih ne-
pedagoških poklicih, (5) skupaj.
Načrtovanje poklicne poti
Zanimalo nas je tudi, kako študenti načrtujejo svojo nadaljnjo poklicno pot,
ali se želijo zaposliti kot vzgojitelji ali se že od samega zaključka študija vidijo
v drugih poklicih. Izbirali so med štirimi možnostmi:
– V vzgojiteljskem poklicu bom celo kariero oz. veliko večino kariere.
– Nameravam se zaposliti kot vzgojitelj, vendar se želim preizkusiti tudi
vdrugihpoklicih.
– Želimdokončati študijin sezaposliti vnekemdrugempedagoškempo-
klicu.
– Želim dokončati študij in se zaposliti izven pedagoškega področja.
Iz preglednice 5 je razvidno, da se velika večina (89 študentov) želi za-
posliti v vzgojiteljskem poklicu, pri čemer pa jih 46 vzgojiteljski poklic vidi
kot svoje življenjsko poslanstvo (navajali so: »Ne vidim se v noben drugem
poklicu«, »To je zame sanjski poklic«, »Delo vzgojitelja me zelo veseli«, »Ne
predstavljam si opravljati drugega poklica«), medtem ko jih 42,7 meni, da
bi si želeli preizkusiti tudi kje drugje.
Delež hrvaških študentov(54,5),ki vzgojiteljski poklicvidijo kot svojo živ-
ljenjsko kariero, je precej višji od deleža slovenskih študentov (38,5). Slo-
venski študenti v večjem deležu (47,2) v primerjavi s hrvaškimi študenti
(38) ocenjujejo, da se kasneje vidijo tudi v drugih poklicih.
Manjši je delež (11) študentov, ki sicer nameravajo dokončati študij, ven-
dar se ne nameravajo zaposliti kot vzgojitelji (tako se 6,7 slovenskih in 4,3
hrvaških študentov vidi izven pedagoškega poklica). Nekateri so dopisali, da
je tako zaradi nizke plače, drugi nizkega statusa poklica, en anketiranec pa je
zapisal: »Se mi zdi da so moje sposobnosti in zmožnosti boljše kot samo za v
vrtec«. 7,7 slovenskih in 3,2 hrvaških študentov bi sicer ostalo v pedago-
268