Page 268 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 268

Danijela Blanuša Trošelj, Darjo Zuljan in Milena Valenčič Zuljan


                  Preglednica 5  Števila (f) in strukturni odstotki (f ) načrtov nadaljnjih poklicnih poti
                              glede na državo
                  Država                                  ()   ()  ()   ()   ()
                  Slovenija                          f                  
                                                   f()  ,  ,  ,   ,  ,
                  Hrvaška                            f                   
                                                   f()  ,  ,  ,   ,  ,
                  Skupaj                             f                
                                                   f()  ,  ,  ,   ,  ,
                  Opombe  Naslovi stolpcev: (1) delati kot vzgojitelj celo kariero, (2) začeti kot vzgojitelj, nato
                  delati drugje, (3) delati izključno v drugih pedagoških poklicih, (4) delati izključno v drugih ne-
                  pedagoških poklicih, (5) skupaj.

                  Načrtovanje poklicne poti
                  Zanimalo nas je tudi, kako študenti načrtujejo svojo nadaljnjo poklicno pot,
                  ali se želijo zaposliti kot vzgojitelji ali se že od samega zaključka študija vidijo
                  v drugih poklicih. Izbirali so med štirimi možnostmi:

                     – V vzgojiteljskem poklicu bom celo kariero oz. veliko večino kariere.
                     – Nameravam se zaposliti kot vzgojitelj, vendar se želim preizkusiti tudi
                       vdrugihpoklicih.
                     – Želimdokončati študijin sezaposliti vnekemdrugempedagoškempo-
                       klicu.
                     – Želim dokončati študij in se zaposliti izven pedagoškega področja.

                    Iz preglednice 5 je razvidno, da se velika večina (89 študentov) želi za-
                  posliti v vzgojiteljskem poklicu, pri čemer pa jih 46 vzgojiteljski poklic vidi
                  kot svoje življenjsko poslanstvo (navajali so: »Ne vidim se v noben drugem
                  poklicu«, »To je zame sanjski poklic«, »Delo vzgojitelja me zelo veseli«, »Ne
                  predstavljam si opravljati drugega poklica«), medtem ko jih 42,7 meni, da
                  bi si želeli preizkusiti tudi kje drugje.
                    Delež hrvaških študentov(54,5),ki vzgojiteljski poklicvidijo kot svojo živ-
                  ljenjsko kariero, je precej višji od deleža slovenskih študentov (38,5). Slo-
                  venski študenti v večjem deležu (47,2) v primerjavi s hrvaškimi študenti
                  (38) ocenjujejo, da se kasneje vidijo tudi v drugih poklicih.
                    Manjši je delež (11) študentov, ki sicer nameravajo dokončati študij, ven-
                  dar se ne nameravajo zaposliti kot vzgojitelji (tako se 6,7 slovenskih in 4,3
                  hrvaških študentov vidi izven pedagoškega poklica). Nekateri so dopisali, da
                  je tako zaradi nizke plače, drugi nizkega statusa poklica, en anketiranec pa je
                  zapisal: »Se mi zdi da so moje sposobnosti in zmožnosti boljše kot samo za v
                  vrtec«. 7,7 slovenskih in 3,2 hrvaških študentov bi sicer ostalo v pedago-
                  268
   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273