Page 286 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 286

Sara Legat, Mateja Pšunder in Andreja Kozmus


                    Situacija, ko je bilo treba v šole vključiti ukrajinske učence, se je po oceni
                  strokovnih delavk zgodila hitro in po njihovem mnenju ni omogočala časa za
                  posebne priprave na prihod ukrajinskih otrok. Lahko bi že ob izbruhu vojne
                  predvidevali, da bodo prebivalci iz vojnih območij emigrirali in da se bodo
                  otroci vključevali v šole držav gostiteljic, a je takrat vladalo prepričanje, da se
                  bo vojna končala hitro. Kljub temu so strokovne delavke navajale, da je vklju-
                  čevanje ukrajinskih učencev v šole potekalo brez večjih težav in posebnosti.
                  Medtem ko so učiteljice večinoma razmišljale o izvedbi pouka, so svetovalne
                  delavke pogosteje omenjale koordinacijo in organizacijo različnih dejavno-
                  sti, kar se sklada z različni nalogami delovnih mest (Kociper, Torkar in Ermenc
                  2018). Mnenja strokovnih delavk glede smernic, pripravljenih s strani MIZŠ,
                  so se razlikovala. Enim so se zdele nenatančne, drugim dobra osnova, a kon-
                  tekst vsakokratnih konkretnih situacij je pogosto tako različen, da so po na-
                  šem mnenju možne le splošne usmeritve. Od ustvarjalnosti vodij in strokov-
                  nih delavcev je odvisno, ali so smernice ustrezno prenese v prakso, kar s seboj
                  prinaša določeno odgovornost za avtonomno sprejete odločitve.
                    Strokovne delavke so se na deklarativni ravni zavedale pomena skrbi za
                  inkluzivno in spodbudno učno okolje ter so v opisih izpostavile veliko razno-
                  likih aktivnosti. Ukrajinske učence so (postopno) vključevale v različne pro-
                  jekte in delavnice ter organizirale vrstniško sodelovanje, ki je tudi po Parmigi-
                  aniju idr. (2023) zanje dobrodejno. Romana Bešter in Mojca Medvešek (2010)
                  celo menita, da je lahko medvrstniška pomoč za učence priseljence zaradi
                  identifikacije z vrstniki učinkovitejša od pomoči učitelja. Strokovne delavke
                  so še izpostavile pomen pogovora, nudenja podpore in pomoči, kar so po-
                  membni načini nudenja psihološke podpore (Jakavonyt˙ e-Staškuvien˙ e2023).
                  Iz odgovorov lahko sklepamo, da so bili ukrajinski učenci dobro sprejeti v
                  oddelčne skupnosti, obstajale pa so razlike v njihovi lastni zavzetosti za skle-
                  panje prijateljstev. Nekatere strokovne delavke so opazile, da se ukrajinski
                  učenci raje družijo med seboj kot z učenci večinske populacije. Smiselno bi
                  bilo, da bi izvedli intervjuje tudi z ukrajinskimi učenci in s tem pridobili zane-
                  sljivejše podatke o njihovi percepciji sprejetosti v razredu.
                    Večina strokovnih delavk pri vključenih ukrajinskih učencih ni zaznala
                  simptomov PSM. To si lahko razložimo s tem, da je raziskava potekala v času,
                  ko priseljeni ukrajinski učenci večinoma (še) niso bili neposredno izposta-
                  vljeni dogajanju na bojiščih, a zavedati se je treba, da so bili na hitro ločeni
                  od družinskih članov, svojega doma in prijateljev. Možno je, da strokovne
                  delavke niso bile dovolj usposobljene in občutljive za prepoznavanje simp-
                  tomov PSM. Za poglobljenejšo analizo bi potrebovali natančnejše podatke o
                  npr.vedenjuinpogostostisimptomovpriukrajinskihučencih,dobrodošlopa


                  286
   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291