Page 287 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 287

Vključevanje in delo z ukrajinskimi učenci v slovenskih osnovnih šolah


             bi bilo o tem povprašati še njih same in njihove starše. Posamezne strokovne
             delavke, ki so simptome PSM zaznale, so se z učenci pogovorile, jim nudile
             podporo oz. jih napotile k ustrezni osebi. Annika Bergunde, Ruth Schöffl in
             Marie-Claire Sowinetz (2023) navajajo, da je pomembno, da so strokovni de-
             lavcisposobniprepoznatiinseodzivatinaznake stresa tertravmeindaznajo
             posameznike usmeriti k ustreznim podpornim službam. Zaskrbljujoče pa je
             dejstvo, da so določene učiteljice menile, da ni potrebe po zagotavljanju so-
             cialne in čustvene podpore ukrajinskim učencem. Ker o delu z ukrajinskimi
             učenci v šolah izven Ukrajine v času opravljanja naše raziskave še ni bilo do-
             stopnih podatkov, glede na primerljive podatke za delo z učenci priseljenci
             menimo, da bi strokovne delavke verjetno morale zaznati večjo potrebo po
             pomoči.Ugotovitve(Mesa-Vieiraidr.2022)namrečkažejo,datretjinaučencev
             priseljencev pri socialnem vključevanju potrebuje psihosocialno podporo in
             pomoč. Zaradi navedenega bi bilo v prihodnosti treba sistematično izobra-
             ževati strokovne delavce, še posebej učiteljice, kako prepoznati simptome
             PSM.
               Velika večina strokovnih delavk je navajala dobro sodelovanje s starši ukra-
             jinskih učencev, ki je potekalo na različne načine, velikokrat tudi s pomočjo
             informacijsko-komunikacijske tehnologije. Dilara Karaagac, Basak Bilecen in
             Veenstra (2022) ugotavljajo, da starši učencev priseljencev praviloma razu-
             mejo pomen izobraževanja za svoje otroke in so zato pripravljeni sodelovati
             s šolo. Strokovne delavke so opisale mnogo pozitivnih vidikov dela z ukrajin-
             skimi učenci, tako zanje kot tudi za ostale učence: spoznavanje nove kulture,
             učenje strpnosti in sočutja, odpravljanje predsodkov učencev iz večinske po-
             pulacije ipd.
               Tako učiteljice kot svetovalne delavke so v večini primerov kot oviro nave-
             dle nepoznavanje slovenskega jezika. Učiteljice so predlagale več ur za uče-
             nje jezika. Želele bi si več sistematične pomoči MIZŠ, predvsem natančnejših
             navodil, a bi lahko prevelika formalizacija hkrati krčila obseg avtonomije in
             možnosti ustvarjalnega prilagajanja konkretnim situacijam.
               Omejitve in pomanjkljivosti naše raziskave vidimo v majhnem vzorcu, in si-
             cerzaradineodzivnostiinslabšepripravljenostišolzasodelovanjevraziskavi.
             Izvedba intervjujev v pisni obliki (na željo intervjuvank) je onemogočila po-
             stavljanje dodatnih vprašanj in s tem poglobljenejšega uvida v obravnavano
             tematiko. V pričujoči raziskavi smo se osredotočili na vključevanje in delo z
             ukrajinskimi učenci z vidika strokovnih delavk šole. Da bi pridobili celostnejši
             in globlji vpogled v obravnavano tematiko, bi bilo v prihodnosti raziskavo
             smiselno razširiti in vanjo vključiti še vidik ukrajinskih učencev ter njihovih
             staršev pa tudi vidik učencev večinske populacije.


                                                                            287
   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292