Page 288 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 288
Sara Legat, Mateja Pšunder in Andreja Kozmus
Zaključek
V prispevku smo predstavili nekaj raziskav (npr. Baloh 2013; Novak 2017; Si-
njur 2018; Pižorn, Lipavic Oštir in Žmavc 2022), ki so prikazovale delo z učenci
priseljenci v preteklosti in katerih rezultati so lahko dobrodošla pomoč pri
delu z njimi tudi sedaj ter v prihodnosti. Pričujoča raziskava je prispevala del-
ček vpogleda v aktualno stanje začetnega vključevanja in dela z ukrajinskimi
učenci pri nas dobrih sedem mesecev po začetku vojne v Ukrajini. Na osnovi
dobljenih rezultatov menimo, da bi učiteljice in svetovalne delavke potre-
bovale dodatnastrokovna usposabljanjaspodročjamedkulturne vzgoje (Vi-
žintin 2017) in še posebej usposabljanja za delo z učenci, ki prihajajo z vojnih
območij, za prepoznavanje simptomov PSM in nudenje ustrezne socialne ter
čustvene podpore (Bergunde, Schöffl in Sowinetz 2023). Glede na to, da lahko
v prihodnosti zaradi konfliktov, vojn, okoljske krize ipd. pričakujemo še več
migracij svetovnega prebivalstva, so lahko predstavljene pozitivne prakse pri
delu z učenci priseljenci v pomoč tudi v prihodnje, hkrati pa upamo, da bo
učencev priseljencev zaradi vojn čim manj.
Zahvala
Prispevek je delno nastal v okviru raziskovalnega programa št. P6-0372: Slo-
venska identiteta in kulturna zavest v jezikovno in etnično stičnih prostorih v
preteklosti in sedanjosti, ki ga financira Javnaagencijazaraziskovalnoinino-
vativno dejavnost Republike Slovenije (ARIS).
Literatura
Baloh, A., ur. 2013. Uvajanjerešitevspodročjavključevanjamigrantovvizvedbene
kurikule. Koper: Osnovna šola Koper.
Banks, J. A. 2009. »Multicultural Education: Characteristics and Goals.« V Multi-
culturalEducation:IssuesandPerspectives, uredila J. A. Banks in C. A. McGee
Banks, 3–30. 7. izd. Hoboken, NJ: Wiley.
Bergunde,A., R. Schöffl inM.Sowinetz, ur.2023. Flucht und Trauma im Kontext
Schule: Handbuch für Pädagog*innen. Dunaj: United Nations High Com-
missioner for Refugees.
Bešter, R., in M. Medvešek. 2010. »Vključevanje migrantskih otrok v vzgojno-
izobraževalni sistem.« V Državljani tretjih držav ali tretjerazredni državljani?
Integracijadržavljanov tretjih držav v Sloveniji, uredili M. Medvešek in R. Be-
šter, 205–269. Ljubljana: Inštitut za narodnostna vprašanja.
Booth, T., in M. Ainscow. 2002. Index for Inclusion: Developing Learning and Par-
ticipation in Schools. Bristol: Centre for Studies on Inclusive Education.
Cotič Pajntar, J., H. Klobasa, V. Logaj, F. Nolimal, K. Pevec Semec, S. Preskar, B.
Rupar idr. 2022. Smernicezavključevanjeotrokinmladostnikovzzačasnoza-
ščito v vzgojno-izobraževalne zavode. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije
za šolstvo.
288