Page 288 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 288

Sara Legat, Mateja Pšunder in Andreja Kozmus


                  Zaključek
                  V prispevku smo predstavili nekaj raziskav (npr. Baloh 2013; Novak 2017; Si-
                  njur 2018; Pižorn, Lipavic Oštir in Žmavc 2022), ki so prikazovale delo z učenci
                  priseljenci v preteklosti in katerih rezultati so lahko dobrodošla pomoč pri
                  delu z njimi tudi sedaj ter v prihodnosti. Pričujoča raziskava je prispevala del-
                  ček vpogleda v aktualno stanje začetnega vključevanja in dela z ukrajinskimi
                  učenci pri nas dobrih sedem mesecev po začetku vojne v Ukrajini. Na osnovi
                  dobljenih rezultatov menimo, da bi učiteljice in svetovalne delavke potre-
                  bovale dodatnastrokovna usposabljanjaspodročjamedkulturne vzgoje (Vi-
                  žintin 2017) in še posebej usposabljanja za delo z učenci, ki prihajajo z vojnih
                  območij, za prepoznavanje simptomov PSM in nudenje ustrezne socialne ter
                  čustvene podpore (Bergunde, Schöffl in Sowinetz 2023). Glede na to, da lahko
                  v prihodnosti zaradi konfliktov, vojn, okoljske krize ipd. pričakujemo še več
                  migracij svetovnega prebivalstva, so lahko predstavljene pozitivne prakse pri
                  delu z učenci priseljenci v pomoč tudi v prihodnje, hkrati pa upamo, da bo
                  učencev priseljencev zaradi vojn čim manj.

                       Zahvala
                       Prispevek je delno nastal v okviru raziskovalnega programa št. P6-0372: Slo-
                       venska identiteta in kulturna zavest v jezikovno in etnično stičnih prostorih v
                       preteklosti in sedanjosti, ki ga financira Javnaagencijazaraziskovalnoinino-
                       vativno dejavnost Republike Slovenije (ARIS).


                       Literatura
                       Baloh, A., ur. 2013. Uvajanjerešitevspodročjavključevanjamigrantovvizvedbene
                          kurikule. Koper: Osnovna šola Koper.
                       Banks, J. A. 2009. »Multicultural Education: Characteristics and Goals.« V Multi-
                          culturalEducation:IssuesandPerspectives, uredila J. A. Banks in C. A. McGee
                          Banks, 3–30. 7. izd. Hoboken, NJ: Wiley.
                       Bergunde,A., R. Schöffl inM.Sowinetz, ur.2023. Flucht und Trauma im Kontext
                          Schule: Handbuch für Pädagog*innen. Dunaj: United Nations High Com-
                          missioner for Refugees.
                       Bešter, R., in M. Medvešek. 2010. »Vključevanje migrantskih otrok v vzgojno-
                          izobraževalni sistem.« V Državljani tretjih držav ali tretjerazredni državljani?
                          Integracijadržavljanov tretjih držav v Sloveniji, uredili M. Medvešek in R. Be-
                          šter, 205–269. Ljubljana: Inštitut za narodnostna vprašanja.
                       Booth, T., in M. Ainscow. 2002. Index for Inclusion: Developing Learning and Par-
                          ticipation in Schools. Bristol: Centre for Studies on Inclusive Education.
                       Cotič Pajntar, J., H. Klobasa, V. Logaj, F. Nolimal, K. Pevec Semec, S. Preskar, B.
                          Rupar idr. 2022. Smernicezavključevanjeotrokinmladostnikovzzačasnoza-
                          ščito v vzgojno-izobraževalne zavode. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije
                          za šolstvo.
                  288
   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293