Page 302 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 302

Irena Hergan, Katrin Sevšek in Alenka Polak


                                                ,
                      Učenec samostojno
                                                       ,
                                      ,
                  Učenec s pomočjo staršev
                                     ,
                                                      ,
                                Starši
                                               ,
                  Slika 4 Samostojnost učencev pri nošenju šolske torbe
                         (temno – mesto, svetlo – podeželje)
                                                             ,
                      Učenec samostojno
                                                                ,
                                         ,
                 Učenec s pomočjo učitelja
                                      ,
                                     ,
                               Učitelj
                                     ,
                  Slika 5 Samostojnost učencev pri pripravi in oblačenju športne opreme
                         (temno – mesto, svetlo – podeželje)

                    Učenci s podeželja so v primerjavi z učenci iz mesta (38,2) samostojnejši
                  tudi pri nošenju šolske torbe ob prihodu v šolo (64,9) (slika 4). Velik de-
                  lež staršev tako na podeželju kot v mestu zjutraj nosi šolsko torbo namesto
                  svojih otrok, takih staršev pa je manj na podeželju (35,1) kot v mestu (60).
                  Vrednost Kullbackovega2Î-preizkusahipotezeneodvisnosti jestatistično po-
                  membna(2Î =9,044;g=2;a=0,011).Stveganjem1,1lahkozaključimo,daso
                  razlike v samostojnem nošenju šolske torbe med učenci s podeželja in učenci
                  iz mesta statistično pomembne, samostojnejši so prvošolci na podeželju.
                    Tudi v primeru samostojnosti prvošolcev pri njihovi pripravi in oblačenju
                  športne opreme se kažejo razlike v prid učencev s podeželja (slika 5). Ti so sta-
                  tistično pomembno samostojnejši (96,5) kot pa učenci iz mesta (85,5). Le
                  3,5 učencevspodeželjapotrebujepri pripravi in oblačenjušportneopreme
                  učiteljevo pomoč, v mestu pa je delež takih učencev večji (14,5). Vrednost
                  Kullbackovega 2Î-preizkusa hipoteze neodvisnosti je statistično pomembna
                  (2Î = 4,447; g =1; a = 0,035). S tveganjem 3,5 lahko pri pripravi in oblače-
                  nju športne opreme potrdimo statistično pomembne razlike v samostojno-
                  sti med učenci s podeželja ter učenci iz mesta – učenci s podeželja izkazujejo
                  večjo samostojnost.
                    Podobno na področju pomnjenja navodil dobljeni rezultati kažejo, da si
                  učenci s podeželja (75,4) bolje zapomnijo učiteljeva navodila (npr. kaj mo-
                  rajo prinesti od doma) kot pa učenci iz mesta (45,5) (slika 6). Učenci s po-
                  deželja (24,6) potrebujejo na področju zapomnitve navodil manj pomoči
                  učitelja kot učenci iz mesta (50,9), medtem ko v mestu navodila namesto
                  nekaterih učencev staršem posredujejo kar učitelji (3,6). Takih primerov


                  302
   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307