Page 302 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 302
Irena Hergan, Katrin Sevšek in Alenka Polak
,
Učenec samostojno
,
,
Učenec s pomočjo staršev
,
,
Starši
,
Slika 4 Samostojnost učencev pri nošenju šolske torbe
(temno – mesto, svetlo – podeželje)
,
Učenec samostojno
,
,
Učenec s pomočjo učitelja
,
,
Učitelj
,
Slika 5 Samostojnost učencev pri pripravi in oblačenju športne opreme
(temno – mesto, svetlo – podeželje)
Učenci s podeželja so v primerjavi z učenci iz mesta (38,2) samostojnejši
tudi pri nošenju šolske torbe ob prihodu v šolo (64,9) (slika 4). Velik de-
lež staršev tako na podeželju kot v mestu zjutraj nosi šolsko torbo namesto
svojih otrok, takih staršev pa je manj na podeželju (35,1) kot v mestu (60).
Vrednost Kullbackovega2Î-preizkusahipotezeneodvisnosti jestatistično po-
membna(2Î =9,044;g=2;a=0,011).Stveganjem1,1lahkozaključimo,daso
razlike v samostojnem nošenju šolske torbe med učenci s podeželja in učenci
iz mesta statistično pomembne, samostojnejši so prvošolci na podeželju.
Tudi v primeru samostojnosti prvošolcev pri njihovi pripravi in oblačenju
športne opreme se kažejo razlike v prid učencev s podeželja (slika 5). Ti so sta-
tistično pomembno samostojnejši (96,5) kot pa učenci iz mesta (85,5). Le
3,5 učencevspodeželjapotrebujepri pripravi in oblačenjušportneopreme
učiteljevo pomoč, v mestu pa je delež takih učencev večji (14,5). Vrednost
Kullbackovega 2Î-preizkusa hipoteze neodvisnosti je statistično pomembna
(2Î = 4,447; g =1; a = 0,035). S tveganjem 3,5 lahko pri pripravi in oblače-
nju športne opreme potrdimo statistično pomembne razlike v samostojno-
sti med učenci s podeželja ter učenci iz mesta – učenci s podeželja izkazujejo
večjo samostojnost.
Podobno na področju pomnjenja navodil dobljeni rezultati kažejo, da si
učenci s podeželja (75,4) bolje zapomnijo učiteljeva navodila (npr. kaj mo-
rajo prinesti od doma) kot pa učenci iz mesta (45,5) (slika 6). Učenci s po-
deželja (24,6) potrebujejo na področju zapomnitve navodil manj pomoči
učitelja kot učenci iz mesta (50,9), medtem ko v mestu navodila namesto
nekaterih učencev staršem posredujejo kar učitelji (3,6). Takih primerov
302