Page 306 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 306

Irena Hergan, Katrin Sevšek in Alenka Polak


                  namesto tega navadijo zanašati se na druge tudi na področju lastnih dolžno-
                  sti, kar ima dolgoročne negativne posledice. Učitelji so bolj kot starši mnenja,
                  da imajo pri razvoju otrokove samostojnosti ključno vlogo starši, vlogi šole
                  pri razvoju samostojnosti učencev pa ne pripisujejo tolikšne pomembnosti
                  kot starši. Raziskava je osvetlila tudi pomembne razlike v samostojnosti pr-
                  vošolcev, ki prihajajo iz različnih okolij – učenci s podeželja so se izkazali za
                  samostojnejše kot učenci iz mesta.
                    Pogledi učiteljev in staršev se razlikujejo zaradi različne perspektive ter pri-
                  čakovanj, ki jih imajo na področju otrokovega izobraževanja. Medtem ko je
                  perspektiva staršev navadno individualna (svojega otroka vidijo kot edin-
                  stvenega posameznika), učitelji posameznega učenca vidijo tudi kot člana
                  oddelka/razreda in le kot enega izmed posameznikov, ki jim je treba zagoto-
                  viti ustrezno učno okolje in podporo. Starši so osredotočeni predvsem na za-
                  dovoljevanje potreb svojega otroka, učitelji pa se zaradi večjega števila učen-
                  cev v razredu na individualne potrebe ne morejo odzivati tako hitro kot pri-
                  čakujejo starši. Delo z različnimi učenci v skupnem okolju jim omogoča celo-
                  vitejši pogled, zlasti pa realnejšo oceno učenčevega socialnega funkcionira-
                  nja, česar starši v domačem okolju ne morejo videti. Učitelji si običajno želijo,
                  da bi starši otroke bolje pripravili na izzive, ki zahtevajo večjo samostojnost
                  otrok, starši pa so v zvezi s tem pogosto preveč zaščitniški, zato je ozavešča-
                  nje staršev o pomembnosti razvijanja samostojnosti otrok tudi pomemben
                  del poklicne vloge učiteljev.
                    Spodbujanje samostojnosti v zgodnjih letih življenja in v prvih letih šola-
                  nja je izredno pomembno, saj otroci, ki kažejo visoko stopnjo samostojnosti,
                  izkazujejo tudi višje samozaupanje, boljšo samopodobo in večjo motivacijo
                  (Williams2003 vCerino2023), topasopomembni psihološki dejavniki,kipri-
                  spevajo k samouresničitvi vsakega človeka.

                       Literatura
                       Cameron,C.2007.»UnderstandingsofCareWorkwithYoungChildren:Reflecti-
                          ons on Children’s Independence in a Video Observation Study.« Childhood
                          (14): 467–486.
                       Cerino, A. 2023. »The Importance of Recognising and Promoting Independence
                          in Young Children: The Role of the Environment and the Danish Forest
                          School Approach.« Education 3–13 51 (4): 685–694.
                       Corcoran, L. 2020. »How I Can Foster Independence in Primary School Children
                          by Encouraging Choice in Learning.« Magistrsko delo, National University
                          of Ireland Maynooth.
                       Dockett, S., in B. Perry. 2002. »Who’s Ready for What? Young Children Starting
                          School.« Contemporary Issues in Early Childhood 3(1):67–89.


                  306
   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311