Page 297 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 297

Samostojnost prvošolcev pri šolskem delu


             namene opisne statistike smo izračunali frekvenčno in strukturno porazdeli-
             tev, aritmetične sredine, standardni odklon, za preverjanje razlik med skupi-
             nami anketirancev v danih spremenljivkah pa smo izvedli še c2-preizkus ali
             Kullbackov (2Î) preizkus za ugotavljanje statistične pomembnosti teh razlik.

             Rezultati z diskusijo
             Mnenja učiteljev o samostojnosti prvošolcev v šoli
             Učitelji so ocenjevali samostojnost vsakega posameznega učenca pri njego-
             vem individualnem opravljanju naslednjih šolskih opravil: priprava učnih po-
             trebščin za naslednjo šolsko uro, pospravljanje šolskega predala, priprava in
             oblačenje športne opreme, oblačenje/slačenje v šoli, urejenost garderobe v
             šoli (obesi oblačila), nošenje torbe, pomnjenje navodil (ali upoštevajo učite-
             ljeva navodila in ali si zapomnijo, kaj morajo prinesti od doma, naročiti star-
             šem, ali po tem ponovno sprašujejo ali mora učiteljica prenesti sporočilo star-
             šem).
               Rezultati raziskave kažejo, da je glede na vrednosti aritmetičnih sredin
             ocen učiteljev o samostojnem delu njihovih učencev v šoli (M =1,75) večina
             učencev vedno samostojnih. Nizka aritmetična sredina za trditev, da učenci
             šolsko delo v šoli opravljajo s pomočjo učitelja (M = 0,21), nakazuje, da učitelji
             učencem pri šolskem delu v šoli le redko pomagajo, le izjemoma pa delo v
             šoli namesto učenca opravi učitelj (M = 0,02), kar je spodbudno.
               V preglednici 1 so prikazane povprečne vrednosti kazalcev pogostosti (ve-
             dno = 2, včasih = 1 in nikoli = 0) za posamezno vrsto učenčevega samostoj-
             nega vedenja. Analiza se je nanašala na mnenja učiteljev o samostojnosti pr-
             vošolcev. Podatki kažejo, da je po oceni učiteljev kar 97,4 učencev vedno


             Preglednica 1  Samostojnost prvošolcev v šoli – mnenja učiteljev
             Kazalci                M     Vedno      Včasih      Nikoli     Skupaj
                                           f  f()    f   f()    f  f()    f  f()
             Oblačenje/slačenje v šoli  ,    ,    ,      ,    ,
             Priprava in oblačenje  ,    ,      ,        ,    ,
             športne opreme
             Nošenje torbe         ,     ,      ,       ,    ,
             Priprava učnih potrebščin  ,    ,    ,     ,    ,
             za naslednjo uro
             Urejenost garderobe v šoli  ,    ,    ,    ,    ,
             Pospravljanje šolskega  ,    ,    ,        ,    ,
             predala
             Pomnjenje navodil     ,     ,      ,       ,    ,
             Povprečje frekvenc     —       ,  ,  ,  ,   ,    ,

                                                                            297
   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302