Page 297 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 297
Samostojnost prvošolcev pri šolskem delu
namene opisne statistike smo izračunali frekvenčno in strukturno porazdeli-
tev, aritmetične sredine, standardni odklon, za preverjanje razlik med skupi-
nami anketirancev v danih spremenljivkah pa smo izvedli še c2-preizkus ali
Kullbackov (2Î) preizkus za ugotavljanje statistične pomembnosti teh razlik.
Rezultati z diskusijo
Mnenja učiteljev o samostojnosti prvošolcev v šoli
Učitelji so ocenjevali samostojnost vsakega posameznega učenca pri njego-
vem individualnem opravljanju naslednjih šolskih opravil: priprava učnih po-
trebščin za naslednjo šolsko uro, pospravljanje šolskega predala, priprava in
oblačenje športne opreme, oblačenje/slačenje v šoli, urejenost garderobe v
šoli (obesi oblačila), nošenje torbe, pomnjenje navodil (ali upoštevajo učite-
ljeva navodila in ali si zapomnijo, kaj morajo prinesti od doma, naročiti star-
šem, ali po tem ponovno sprašujejo ali mora učiteljica prenesti sporočilo star-
šem).
Rezultati raziskave kažejo, da je glede na vrednosti aritmetičnih sredin
ocen učiteljev o samostojnem delu njihovih učencev v šoli (M =1,75) večina
učencev vedno samostojnih. Nizka aritmetična sredina za trditev, da učenci
šolsko delo v šoli opravljajo s pomočjo učitelja (M = 0,21), nakazuje, da učitelji
učencem pri šolskem delu v šoli le redko pomagajo, le izjemoma pa delo v
šoli namesto učenca opravi učitelj (M = 0,02), kar je spodbudno.
V preglednici 1 so prikazane povprečne vrednosti kazalcev pogostosti (ve-
dno = 2, včasih = 1 in nikoli = 0) za posamezno vrsto učenčevega samostoj-
nega vedenja. Analiza se je nanašala na mnenja učiteljev o samostojnosti pr-
vošolcev. Podatki kažejo, da je po oceni učiteljev kar 97,4 učencev vedno
Preglednica 1 Samostojnost prvošolcev v šoli – mnenja učiteljev
Kazalci M Vedno Včasih Nikoli Skupaj
f f() f f() f f() f f()
Oblačenje/slačenje v šoli , , , , ,
Priprava in oblačenje , , , , ,
športne opreme
Nošenje torbe , , , , ,
Priprava učnih potrebščin , , , , ,
za naslednjo uro
Urejenost garderobe v šoli , , , , ,
Pospravljanje šolskega , , , , ,
predala
Pomnjenje navodil , , , , ,
Povprečje frekvenc — , , , , , ,
297