Page 299 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 299

Samostojnost prvošolcev pri šolskem delu


                                                                     ,
                    Jutranje oblačenje/slačenje
                                                                    ,
                                                                  ,
             Priprava in oblačenje športne opreme
                                                                   ,
                                                               ,
                     Priprava učnih potrebščin
                                                               ,
                                                              ,
                  Pospravljanje šolskega predala
                                                          ,
                                                          ,
                          Pomnjenje navodil
                                                      ,
                                                         ,
                     Urejenost garderobe v šoli
                                                              ,
                                                       ,
                             Nošenje torbe
                                                               ,
             Slika 1 Samostojnost učencev pri šolskem delu v šoli – rezultati, dobljeni z opazovanjem
                   učencev in z analizo mnenj učiteljev (temno – opazovanje učenca, svetlo – mnenje
                   učiteljic)
             nega opazovanja učencev, je treba izpostaviti, da smo učence opazovali le tri
             dni, učiteljice pa so svoje mnenje o samostojnosti posameznih otrok obliko-
             vale na podlagi celoletnega dela z učenci. Na sliki 1 so primerjalno prikazani
             podatki o samostojnosti prvošolcev, (a) pridobljeni z opazovanjem in (b) na
             podlagiizpolnjevanjakontrolnelistesstraniučiteljev.Ugotovimolahko,dani
             večjih razlik glede na metodo zbiranja podatkov. Razlike, večje od 10, so pri
             štirih šolskih opravilih – nošenju šolske torbe (razlika znaša 27,5), urejanju
             garderobe v šoli (18,8), pospravljanju šolskega predala (13,9) in pomnje-
             nju navodil (11,6).


             Mnenja staršev o samostojnosti prvošolcev pri šolskem delu doma
             Starši so samostojnost svojih otrok ocenjevali (z ocenami vedno = 2, včasih =
             1 in nikoli = 0) pri naslednjih sedmih s šolo povezanih opravilih: šiljenje barvic,
             pisanje domače naloge, priprava športne opreme, priprava torbe po urniku,
             pospravljanje lastnega delovnega kotička, izbira obšolskih dejavnosti in po-
             mnjenje učiteljevih navodil. Slednje se je nanašalo na otrokovo upoštevanje
             učiteljevih navodil in na zapomnitev, kaj morajo prinesti v šolo oz. doma po-
             vedati (prenesti informacije) staršem. Število otrok, na katere so se nanašale
             ocene staršev, je bilo pri različnih opravilih različno, saj nekateri starši niso
             zapisali vseh ocen.
               Podatki kažejo, da so otroci po oceni staršev pri šolskem delu doma do-
             kaj samostojni (M = 1,32), nižja je povprečna ocena za šolsko delo, ki ga otroci
             doma opravljajo s pomočjo staršev (M =0,73),najnižjapajepovprečna ocena
             pogostosti za šolsko delo, ki ga doma namesto otroka opravijo starši (M =
             0,38). Ugotovimo torej lahko, da starši šolsko delo zelo redko opravljajo na-


                                                                           299
   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304