Page 301 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 301

Samostojnost prvošolcev pri šolskem delu


                                                                    ,
                      Oblačenje/slačenje v šoli
                                                                     ,
                                                                    ,
                   Jutranje obuvanje/sezuvanje
                                                                   ,
                                                                 ,
             Priprava in oblačenje športne opreme
                                                                    ,
                                                           ,
                    Jutranje oblačenje/slačenje
                                                                  ,
                                                             ,
                     Priprava učnih potrebščin
                                                                ,
                                                             ,
                  Pospravljanje šolskega predala
                                                                ,
                                                     ,
                          Pomnjenje navodil
                                                              ,
                                                       ,
                     Urejenost garderobe v šoli
                                                          ,
                                                   ,
                             Nošenje torbe
                                                           ,
             Slika 2  Samostojnost prvošolcev – primerjava glede na območje bivanja
                    (temno – mesto, svetlo – podeželje)
             sko uro, pospravljanju šolskega predala, oblačenju/slačenju v šoli in urejanju
             garderobe, kjer so učenci s podeželja samostojnejši kot pa tisti iz mesta, ven-
             dar razlike niso statistično pomembne. Otrokova opravila v povezavi s šolo,
             pri katerih smo potrdili statistično pomembne razlike, so v nadaljevanju po-
             drobneje predstavljena.
               Pri jutranjemu oblačenju/slačenju (slika 3) je večji delež učencev s podeže-
             lja samostojnih (91,2), kot pa je samostojnih tistih, ki živijo v mestu (63,6).
             S pomočjo staršev se oblači in slači bistveno manj učencev na podeželju
             (8,8) kot pa v mestu (34,5). Odstotni delež mestnih prvošolcev, ki jim pri
             oblačenju in slačenju pomagajo starši, je približno štirikratnik deleža takih
             otrok na podeželju. Vrednost Kullbackovega 2Î-preizkusa hipoteze neodvi-
             snosti je statistično pomembna (2Î =13,401; g =2; a = 0,001). Z 0,1-odstotnim
             tveganjem torej lahko ugotovimo, da so prvošolci s podeželja pri jutranjem
             oblačenju in slačenju statistično pomembno samostojnejši kot prvošolci iz
             mesta.

                                                  ,
                 Učenec samostojno
                                                          ,
                                          ,
             Učenec s pomočjo staršev
                                   ,
                                 ,
                           Starši
                                ,
             Slika 3  Samostojnost učencev pri jutranjemu oblačenju/slačenju
                    (temno – mesto, svetlo – podeželje)


                                                                            301
   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306