Page 301 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 301
Samostojnost prvošolcev pri šolskem delu
,
Oblačenje/slačenje v šoli
,
,
Jutranje obuvanje/sezuvanje
,
,
Priprava in oblačenje športne opreme
,
,
Jutranje oblačenje/slačenje
,
,
Priprava učnih potrebščin
,
,
Pospravljanje šolskega predala
,
,
Pomnjenje navodil
,
,
Urejenost garderobe v šoli
,
,
Nošenje torbe
,
Slika 2 Samostojnost prvošolcev – primerjava glede na območje bivanja
(temno – mesto, svetlo – podeželje)
sko uro, pospravljanju šolskega predala, oblačenju/slačenju v šoli in urejanju
garderobe, kjer so učenci s podeželja samostojnejši kot pa tisti iz mesta, ven-
dar razlike niso statistično pomembne. Otrokova opravila v povezavi s šolo,
pri katerih smo potrdili statistično pomembne razlike, so v nadaljevanju po-
drobneje predstavljena.
Pri jutranjemu oblačenju/slačenju (slika 3) je večji delež učencev s podeže-
lja samostojnih (91,2), kot pa je samostojnih tistih, ki živijo v mestu (63,6).
S pomočjo staršev se oblači in slači bistveno manj učencev na podeželju
(8,8) kot pa v mestu (34,5). Odstotni delež mestnih prvošolcev, ki jim pri
oblačenju in slačenju pomagajo starši, je približno štirikratnik deleža takih
otrok na podeželju. Vrednost Kullbackovega 2Î-preizkusa hipoteze neodvi-
snosti je statistično pomembna (2Î =13,401; g =2; a = 0,001). Z 0,1-odstotnim
tveganjem torej lahko ugotovimo, da so prvošolci s podeželja pri jutranjem
oblačenju in slačenju statistično pomembno samostojnejši kot prvošolci iz
mesta.
,
Učenec samostojno
,
,
Učenec s pomočjo staršev
,
,
Starši
,
Slika 3 Samostojnost učencev pri jutranjemu oblačenju/slačenju
(temno – mesto, svetlo – podeželje)
301